Sjoerd15 schreef:
Ik ga er zeker even mee terug, maar ik heb gister het accuwater wat bijgevuld (was zeker niet dramatisch laag, maar baat t niet...) en ermee gereden en toen deed de voltmeter wat beter zijn best...
wat me wel opviel was dat er een relatief "kleine"accu inligt... Heb op internet wel gevonden wat voor accu er in een 4.9 6 cylinder hoort... en die was al iets zwaarder dan degeen die er bij mij inligt. Zou dus ook iets met de problemen te maken kunnen hebben, maar uiteraard niet met de afwijkende waarde die de voltmeter aangeeft....
Goed, ga proberen vandaag ermee terug naar de garage te gaan en houd jullie op de hoogte
(trouwens gister ook een pittige olielekkage geconstateerd, geen idee waar t vandaan komt maar de olie was donderdag ververst en nu stond de peilstok droog)....
The story continues....
Iig alvast bedankt voor de hulp
Een iets zwaardere accu houd het wel langer vol, bv. tijdens het starten, maar heeft geen effect op de laadstroom.
Als de peilstok nu al droog staat kun je gerust spreken van een
pittige olielekkage 
en zou ik maar eens heel snel terug gaan voordat heel je motor in de soep ligt.
Was je auto in een garage geweest

of was het toch bij de groenteboer

_________________
Joop.. Ford F-1 Pick-up
(verkocht)
Ford F-1 Pick-up 1/2 ton 1949 -
Het eerste model in de F-serie - http://www.joopfloris.nl