goedendag,
ik heb een probleem met mijn koeling (denk ik)
ik reed vandaag over de snelweg, en moest even wat gas bij geven om de afrit te kunnen halen. toen ik dat deed schakelde de auto zoals normaal gewoon terug. alleen een paar meter verder zag ik ineens rook achter de auto.
ik zag ook dat mijn temp meter opliep. ben meteen gestopt en heb eens goed rond gekeken.
toen viel mij op dat er een slang gebarsten was, daardoor liep hij dus warm.
maar nu kan ik niet terugvinden waar die slang van is. mijn radiator zit nog gewoon vol, evenals het expansivat.
ook zag ik bij die slang een pijpje zitten waar vloeistof uit komt. nu weet ik niet of deze aangesloten zat of dat dit de (overloop) van de airco is.
volgende vraag, kan ik die slang gewoon vervangen, zo ja waar en wat vul ik dan weer bij zodat ik weer kan rijden.
ik heb met de rode pijl aangegeven welk pijpje ik bedoel, moet deze aangesloten zijn of niet? zo ja waaraan.
hier kun je de slang zien die gesprongen is, die loopt vlak langs dat pijpje en komt van voor het motorblok en loopt dan rechtsonderlangs en zo achter de motor weer omhoog. het zijn er 2 naast elkaar.
bij het pijpje zit een 90graden bochtje waar niets aan te zien is dus volgens mij zit deze niet aangesloten aan dat pijpje.
waar is die slang van? waar kan ik die eventueel weer bijvullen?
ik heb hem iets opzij geduwd zodat je de scheur goed kunt zien maar normaal loopt hij voor dat pijpje langs omhoog.