Het is nu wo jun 25, 2025 7:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma maart 04, 2013 18:11 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 08, 2011 8:59
Berichten: 36
Woonplaats: Voorthuizen
Zo, verleden week mijn dynamo overleden maar er zit alweer een nieuwe op.

Nu blijkt dat doordat de dynamo/accu minder dan 14,5 volt heeft gegeven voor een poosje dat de Lock-up? van de automaat is verbrand. Ben zelf niet zo technisch onderlegd maar kan dit kloppen en wat is de technische uitleg erachter ?

En is 1000 ex. een rieel bedrag om dat te laten maken ?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 04, 2013 18:24 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Lijkt mij een lul verhaal :!: ik weet zeker dat het zolang hij 12 volt houd het niet fout moet kunnen gaan ,
ik zou ze nietgraag de kost geven die onder de 13 volt zitten : :wink: maar er zitten er hier die het wel duidelijkr (onderbouwend) uit kunnen leggen . Als je spanningsregelaar niet goed gewerkt heeft en meer als bvb 16 volt gegeven heeft dan zo het wel kunnen :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 04, 2013 19:32 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 08, 2011 8:59
Berichten: 36
Woonplaats: Voorthuizen
hemiram schreef:
Lijkt mij een lul verhaal :!:


daarom mijn vraag :wink: mijn kennis laat me hier in de steek.

hemiram schreef:
ik weet zeker dat het zolang hij 12 volt houd het niet fout moet kunnen gaan ,
ik zou ze nietgraag de kost geven die onder de 13 volt zitten : :wink: maar er zitten er hier die het wel duidelijkr (onderbouwend) uit kunnen leggen . Als je spanningsregelaar niet goed gewerkt heeft en meer als bvb 16 volt gegeven heeft dan zo het wel kunnen :!:


Het voltage is ook een klein poosje onder de 11 volt geweest. En volgens mij hebben ze alleen de dynamo vervangen of zit de spanningsregelaar daar in/aan vast ?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 04, 2013 19:37 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma nov 12, 2012 1:10
Berichten: 202
Woonplaats: zwolle
is toch gewoon een 12v systeem? om te laden moet de dynamo meer als 12v geven, meestal rond de 13. de dynamo gaat daar volgens mij niet kapot van, en kan een maximaal vermogen leveren. denk dat het een lul verhaal is, of ik moet het niet goed begrijpen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 04, 2013 19:48 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
diederik schreef:
hemiram schreef:
Lijkt mij een lul verhaal :!:


daarom mijn vraag :wink: mijn kennis laat me hier in de steek.

hemiram schreef:
ik weet zeker dat het zolang hij 12 volt houd het niet fout moet kunnen gaan ,
ik zou ze nietgraag de kost geven die onder de 13 volt zitten : :wink: maar er zitten er hier die het wel duidelijkr (onderbouwend) uit kunnen leggen . Als je spanningsregelaar niet goed gewerkt heeft en meer als bvb 16 volt gegeven heeft dan zo het wel kunnen :!:


Het voltage is ook een klein poosje onder de 11 volt geweest. En volgens mij hebben ze alleen de dynamo vervangen of zit de spanningsregelaar daar in/aan vast ?



dit is verschillen bij de eene zit de spaningsregelaar in de dynamo ,en bij de anderen ziet hij er apaart bij :!: maar dat weten de ford jongens hier wel :wink:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 05, 2013 22:32 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 30, 2008 22:05
Berichten: 463
Woonplaats: Gasselternijveenschemond
Wat zijn de klachten dan met de automaat?

Het zou best kunnen dat de lockup verbrand door spanningsverlies. Maar dan hebben we het over continu aan /uit contact. De nieuwere trucks geven daar ook gelijk een foutmelding op, dus het komt maar weinig voor.
Het probleem wat je hebt is dat als je lockup wel verbrand is, dat je dan alle rotzooi door je transmissie heen hebt gekregen. Is niet echt bevorderlijk voor de levensduur.
Is je transmissie ook op de werking van de lockup?


Groetjes

_________________
Martin.
http://www.TransM.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 06, 2013 7:27 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 08, 2011 8:59
Berichten: 36
Woonplaats: Voorthuizen
Nightrunner schreef:
Wat zijn de klachten dan met de automaat?

Het zou best kunnen dat de lockup verbrand door spanningsverlies. Maar dan hebben we het over continu aan /uit contact. De nieuwere trucks geven daar ook gelijk een foutmelding op, dus het komt maar weinig voor.
Het probleem wat je hebt is dat als je lockup wel verbrand is, dat je dan alle rotzooi door je transmissie heen hebt gekregen. Is niet echt bevorderlijk voor de levensduur.
Is je transmissie ook op de werking van de lockup?


Groetjes


Bedankt voor je antwoord !

Als ik de cruise control aan heb op bv 100 km/uur dan gaat die zoeken in z'n toeren. En hij schakelt heel bot terug als ik het gas intrap. Maar ik heb geen foutmelding/lampje gezien. Alleen het accu lampje wat 3 x heeft aangestaan voor minder als een minuut. maar dat kwam volgens mij door de dynamo.

En je laatste zin snap ik niet ?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 06, 2013 8:01 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 30, 2008 22:05
Berichten: 463
Woonplaats: Gasselternijveenschemond
Citaat:
En je laatste zin snap ik niet?


Nee ik zelf ook niet, die staat er wel heel raar. Het was vroeg vroeg denk ik :D

Of ze de transmissie met de computer getest hebben en of dit dan het enige probleem is. Ze kunnen de transmissie met diagnose computer van a tot z testen, Vindt het zo vreemd dat de lockup er schijnbaar uit ligt en er verder niets aan de hand is met de rest.

_________________
Martin.
http://www.TransM.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 06, 2013 16:54 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 08, 2011 8:59
Berichten: 36
Woonplaats: Voorthuizen
Even het hele bak verhaal op een rijtje:

dec. 2011 De 4e versnelling doet het niet, dan komt de bak in z'n vrij ipv de laatste versnelling. Nog even kerst doorgereden (was geen probleem volgens hun) met OverDrive Off.

jan. 2012 De auto bijna 3 weken kwijt geweest en 2000,- excl. lichter. Dit liep via het bedrijf waar ik de auto had gekocht dus de originele factuur ontbreekt. Verhaal was, bak compleet gereviseerd. Lijkt mij aannemelijk voor dat bedrag.

18 feb. 2013 Onderweg naar Utrecht (vanaf Voorthuizen) gaat mijn accu lampje ca. 10 sec. aan. Mijn gedachte was kut, dynamo kapot. De bak doet ook vreemd. Heel veel toeren maken zonder heel hard te gaan. Na in Utrecht aangekomen te zijn (moest toch werken :drunken: ) Eens even een rondje gebeld voor een nieuwe dynamo, nou niemand had die liggen maar mijn accu was toen op bijna 10 volt dus terugrijden was uitgesloten. Toen heb ik de acculader van mijn kar eruit gesloopt en deze aan mijn auto gehangen. Toen de accu weer vol was ben ik teruggereden naar Tyra, Bunschoten. Die hebben mijn dynamo nagemeten en kwamen tot de conclusie dat deze kapot was. Ook het verhaal van de bak verteld. Hun raden mij aan om terug te gaan naar de transmissie boer want na een dik jaar (26.000 dkm) kan/mag dat niet kapot zijn. Ze hadden het toen ook al over de Lock Up.

Omdat het een week duurde voordat de dynamo er was, de auto naar de transmissie boer gebracht. Na 2 dagen (ze waren druk) een belletje, omdat de dynamo kapot is krijgt de bak niet genoeg volt en gaat daardoor rare dingen doen. Als de nieuwe dynamo er in zit moet alles weer goed zijn.

27 feb. 2013 De dynamo is er !! Dus meteen naar Tyra gereden en erin laten zetten. Maar op de weg terug merkte ik dat de bak nog steeds niet zo was als dat hoort. Mijn conclusie, accu is nog niet vol geladen dus heeft nog steeds niet genoeg stroom voor de transmissie. Mijn gedachte was als ik wat verder had gereden dan was de accu vol en dan was het allemaal weer goed.

Nou nee dus. De bak bleef lopen kloten, dus langs de bakken boer gereden en onderstaand filmpje laten zien. Zijn conclusie was de Lock Up is verbrand doordat de bak te lang niet genoeg stroom heeft gekregen. Maar met Overdrive Off kon ik gewoon verder rijden totdat ze tijd hadden om de bak te maken voor ca. € 1000,- ex. En nu kan ik dus a.s. vrijdag mijn auto brengen en is die dinsdag weer klaar.

Maar ik heb er gewoon geen lekker gevoel bij, daarom mijn vragen.

Ze hebben het voor de rest niet over andere problemen gehad ?



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 06, 2013 17:19 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 20, 2009 16:26
Berichten: 145
Woonplaats: noordwijkerhout
Mijn idee:

Als ik zo nightrunners reactie lees, maak een afspraakje bij b.v. Centurycars om je computer eerst uit te laten lezen. Wellicht kunnen ze je ook nog een stukje advies geven. Die gasten sleutelen al 40 jaar aan de F-series. Geef een paar tientjes uit aan een goede diagnose voordat het je nog meer euries kost.

_________________
Mooi stukje tuinhout nodig? kijk op m'n site om te zien waar ik mee bezig ben als ik niet op dit forum zit. http://www.nobelhout.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 06, 2013 23:36 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Ik snap niet dat de computer geen fout melding geeft, wellicht is het maar een lockup solenoid of temp sensor.
Uit laten lezen is wat er moet gebeuren vind ik.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling