Het is nu wo jun 25, 2025 6:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 19:53 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Ik heb gisteren een nieuwe cat onder mijn truck gezet; ik moest wel eerst een twee in één spruitstuik in elkaar lassen....
Er zit nu een cat onder van een 2500 Cherokee. Wat is er veranderd? De oude cat was leeg(...) en na de cat zat nog een stuk luchtleiding van de smogpomp waar ik de terugslagklep op had laten zitten ter afdichting. Voorbij de cat hadden ze een pijp van 76mm gelast, nou ja, gelast... Doordat de gasstroom de terugslagklep openzoog klonk dat als een gebrul onder de kap en een foute CO waarde.
Nu is er de cat, de pijp is vervangen voor 60,3mm rvs, de smog leiding weg en het resultaat? Een smeuig lopende (LPG) klein beetje bokken nog, stiller en sneller....
Zou de cat nou nét de tegendruk geven die ie nodig had? :shock: :shock: :shock:

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2011 15:32 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Hallo allemaal :)
Het antwoord kwam uit amerika... Een lege, twee in een cat geeft inwendig zoveel turbulentie, dat het zoveel tegendruk oplevert, dat de motor in gaat houden! De man schreef ook, dat een lege cat nog erger is als een volle. Ik heb het hier vermeld, omdat we allemaal wel es rare storingen hebben gehad die onvindbaar zijn.. Dit is er een van, die je niet verwacht.

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2011 15:37 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Zo wordt je steeds weer een stukje wijzer :D

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2011 16:48 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Heyy Alfred; how's life? :) :)
Ik ben vandaag een eind gaan rijden en het bokken is er helemaal uit!! :bounce: :bounce: . Alleen stationair is nog een beetje tricky, maar dat komt omdat ie voor de APK geknepen staat... Een truck op gas MOET 2% CO hebben. Dat komt door de "middeleeuwse verbrandingskamers" :mrgreen:

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2011 14:39 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Het heeft even geduurd, maar je speurwerk en geduld is nu wel beloond met een perfect rijdende truck :D
Nog ongeveer 2 1/2 week nachtdienst, dan zit het hoogseizoen er hier weer op.
Dan nog zo'n 3 weekjes dag dienst en daarna lekker vakantie :cheers: :cheers:

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling