Het is nu ma jun 23, 2025 15:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr apr 08, 2011 17:34 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
Ton van der Sluijs schreef:
Mogge Alex en Ivan :)
Zoals mij is verteld en wat mijn ontsteking dan ook perfect volgend heeft gemaakt, is dat de stelregel is, dat een benzineinjectiemotor dan beslist gas geinjecteerd moet zijn. soms wil een superfixkastje helpen maar daar heb ik ook al weer van gehoord dat op een gegeven moment of de bak raar gaat schakelen en/of de motor vreemd gaat doen.
Van Backfires krijgt je MAP sensor op de kloten en goed ook.
Ik zal verkort weergeven wat ik heb gedaan..

Rotschakelen.. TPS vervangen.
Fluctuerende vevroeging LPI laten zetten
Klepveren en kleppen vervangen (Ford kwaal)
stotteren en bokken MAP en Lambda
bokkerig lopen ontstekingsensor
hij rijdt in middels heerlijk maar slaat soms een slag over;
af en toe een hikkie volgende week komt een nieuwe bobine

Ik zeg niet , dat jij alles moet vervangen, maar het heeft mij lang gekost om het motormanagement te leren begrijpen en de storingen stuk voor stuk op te lossen.
Bij mijn truck hebben ze mogelijk jaren in "open loop" gereden, maar dan slijten de sensoren net zo hard. Toen ik in "closed loop' ging rijden liep ik tegen bovenvermeldt aan.

ik hoop dat je er wat mee kunt.



Het ligt er aan wat voor injectie, ik weet niet hoe het met een Dodge uit 96 zit. Bij mijn 91-er Chevy zit een trottle body injectie op oftewel een veredelde carburateur. Hier werkt een Impco goed. Zo'n TBI heeft ook geen krukas en nokkenas sensor dus een LPI volgsysteem kan hierop niet (makkelijk) worden ingebouwd.
Bij Chevrolet is dit pas vanaf 1996 veranderd en is het multipoint injectie geworden.

Als de Dodge van Ivan een multipoint injectie is dan is het inderdaad beter om een LPI gasinstallatie in te bouwen.

Ik meen dat ze bij Ford nog een tussenoplossing hebben gehad; het multiport injectiesysteem waarbij de benzine per 2 cilinders werd geinjecteerd, oftewel de brandstof staat dan te wachten boven de inlaatklep. Als je hier LPI inbouwd doen de gasinjectors hetzelfde.
Als dit systeem er bij jouw op zit Ton dan is dat misschien de reden dat hij af en toe toch eens overslaat :dontknow:
Waarschijnlijk ga ik morgen bij de gasboer klemmetjes halen en zal er dan eens naar informeren.

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 08, 2011 17:58 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Hoi Alex :)
Ik heb 8 gas- en 8benzine injectors. Omdat alles nieuw is en een gerenommeerd garagebedrijf me vertelde, dat de bobine in wendig nog wel es wil lekken, vervang ik die ook. Je kunt eigenlijk wel stellen, dat ik een technisch verwaarloosde truck heb gekocht en er waarschijnlijk bobo's in hebben gereden zonder hart voor techniek :cry:

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 09, 2011 11:51 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di maart 01, 2011 13:25
Berichten: 17
he de mannen

neen mijn truck heeft een oud injectiesysteem en een veredelde carburator zoals je zegt

ja deze mensen (bobo's) laten soms een stuk ellende achter jammer dat ze deze wagens verwaarlozen ,mensen zijn soms bang om wat te leren van een ander en vragen niks en rijden tot dat het boeltje het begeeft, verkopen de truck en de volgende kan het oplossen

zo had mijn truck ook een berg verborgen gebreken , waar je pas achterkomt als je er een tijd in rijd veel heb ik er al uitgekregen .

wat mij ook opvalt is dat er een hoop garages zijn dat er niet in slagen een juiste diagnose te stellen onbekwaamheid of luiheid ik weet het niet

als ik de garage de eerste keer moest geloven had ik een volledige cilinderkop revisie aan mijn been gehad terwijl er juist 2 bougiekabels waren omgewisseld( door een fout van mij) en daardoor de motor op 6 cilinders draaide zijn diagnose was (kleppies verbrand van 2 cilinders) heb de kabels afgetrokken getest en verwisseld en het knallen was over en reed terug perfect


maar als het kan troosten ,mijn collega heeft een nieuwe truck 46.000euro onlangs LPG ingebouwd en ja hoor ellende!!!!!!!!!!


zullen we onst toch moeten neerleggen dat LPG goed is om op te koken??????? liever niet want ik heb reeds 5 jaar perfect gereden zonder eenig probleem


ok ik ga ook gaan zoeken op mijn probleem

vrg

ivan


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 09, 2011 21:00 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Hallo Ivan :)
Ik heb 21jaar op gas gereden met mijn Landrover en zonder problemen. Ik heb ook de ervaring met diverse garages, dat ze gewoon niet kundig genoeg zijn gebleken. Bas Bos in Gouderak is een hele goede; die weet wél waar ie over praat.
Dat ik mijn truck nét had gekocht, wist ik van toeten nog blazen met al die electronica onder de kap en ging met mijn auto naar een garage die zichzelf "USAcar specialist"noemt (namen en plaats noem ik niet).
De man hing de diagnose kast aan de truck en vertelde me dat mijn TPSsensor (Throttle pos) stuk was. "vervang die eerst maar; er komen nog wel meer storingen, dan kijken we wel verder" lachte hij fijntjes :evil: Ik vroeg "welke dan" "nee, los eerst deze maar op", maar elke keer diagnose leverde hem 50 euro op!!!! Ondertussen heb ik het internet afgestroopt ook in Amerika en boeken gekocht (Chiltons) en veel raad ontvangen op diverse fora. Nu ik bijna klaar ben, weet ik inmiddels zelf ook diagnoses te stellen en was die garagehouder er op uit om me even uit te knijpen!!! Hij WIST gewoon welke sensors niet goed waren en ZAG dat de ontsteking stond te slaan!! Bas Bos is de enige, die me voortreffelijk heeft geholpen en garage Rijnzicht uit Katwijk hebben met LPI mijn ontsteking stil gekregen... Beiden zijn betrouwbare bedrijven. Maar je bent inderdaad bij de duivel te biecht bij de meesten.

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 20, 2011 9:35 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di dec 21, 2010 15:20
Berichten: 6
Woonplaats: berg en dal
je lpg moet rijker worden afgesteld
verder de vraag of de kleur op alle bougies hetzelfde is.
controleer eerst alle aansluitingen op valse lucht lekkage in slangen
ik denk dat er ergens iets los zit cq een scheurtje inzit
hoe is het ontstaan ?ineens of geleidelijk?


ps ook ik wil me aanmelde kaniemand mij uitleggen hoe?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling