Ton van der Sluijs schreef:
Mogge Alex en Ivan
Zoals mij is verteld en wat mijn ontsteking dan ook perfect volgend heeft gemaakt, is dat de stelregel is, dat een benzineinjectiemotor dan beslist gas geinjecteerd moet zijn. soms wil een superfixkastje helpen maar daar heb ik ook al weer van gehoord dat op een gegeven moment of de bak raar gaat schakelen en/of de motor vreemd gaat doen.
Van Backfires krijgt je MAP sensor op de kloten en goed ook.
Ik zal verkort weergeven wat ik heb gedaan..
Rotschakelen.. TPS vervangen.
Fluctuerende vevroeging LPI laten zetten
Klepveren en kleppen vervangen (Ford kwaal)
stotteren en bokken MAP en Lambda
bokkerig lopen ontstekingsensor
hij rijdt in middels heerlijk maar slaat soms een slag over;
af en toe een hikkie volgende week komt een nieuwe bobine
Ik zeg niet , dat jij alles moet vervangen, maar het heeft mij lang gekost om het motormanagement te leren begrijpen en de storingen stuk voor stuk op te lossen.
Bij mijn truck hebben ze mogelijk jaren in "open loop" gereden, maar dan slijten de sensoren net zo hard. Toen ik in "closed loop' ging rijden liep ik tegen bovenvermeldt aan.
ik hoop dat je er wat mee kunt.
Het ligt er aan wat voor injectie, ik weet niet hoe het met een Dodge uit 96 zit. Bij mijn 91-er Chevy zit een trottle body injectie op oftewel een veredelde carburateur. Hier werkt een Impco goed. Zo'n TBI heeft ook geen krukas en nokkenas sensor dus een LPI volgsysteem kan hierop niet (makkelijk) worden ingebouwd.
Bij Chevrolet is dit pas vanaf 1996 veranderd en is het multipoint injectie geworden.
Als de Dodge van Ivan een multipoint injectie is dan is het inderdaad beter om een LPI gasinstallatie in te bouwen.
Ik meen dat ze bij Ford nog een tussenoplossing hebben gehad; het multiport injectiesysteem waarbij de benzine per 2 cilinders werd geinjecteerd, oftewel de brandstof staat dan te wachten boven de inlaatklep. Als je hier LPI inbouwd doen de gasinjectors hetzelfde.
Als dit systeem er bij jouw op zit Ton dan is dat misschien de reden dat hij af en toe toch eens overslaat
Waarschijnlijk ga ik morgen bij de gasboer klemmetjes halen en zal er dan eens naar informeren.