Het is nu ma jun 23, 2025 21:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bevroren gasklok
BerichtGeplaatst: vr mei 20, 2011 14:31 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo maart 21, 2010 23:30
Berichten: 42
Probleem...

Vorige week, tijdens het rijden, begon mijn Ram 5.2 te schokken en uiteindelijk viel hij stil.
Bij het openen van de motorkap zag ik meteen dat de gasklok was bevroren. Na het bijvullen van het koelvloeistof kon ik, na wat sputteren, terug verder.

Maar het probleem is niet opgelost, de truck blijft bijzonder snel koelvloeistof verliezen. Er is geen plas water onder de truck te zien als hij stilgestaan heeft.
Als ik de koelvloeistof niet in het oog houd, kan de gasklok weer bevriezen.

Weten jullie aan wat dat dit kan liggen? Hoe los ik het op?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bevroren gasklok
BerichtGeplaatst: vr mei 20, 2011 14:47 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
Rookt hij ook wit uit de uitlaat? Groote kans dat de koppakking lek is dan. Even compressie testen van alle cilinders dan weet je wat meer.

_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bevroren gasklok
BerichtGeplaatst: vr mei 20, 2011 18:28 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Check ook de onderkant van de olievulstop. Wanneer die vol met een bruinige mayonsaise-achtige brij hangt is de kans reêel dat het koelwater bij de olie terecht komt. (niet altijd te merken via een compressietest)
Heb je een koelvloeistofgeur in de kabine ? Het zou ook kunnen dat ie in het interieur lekt (slang of radiator van de verwarming stuk) en dat de vloeistof onder de matten verdwijnt.

Niet de meest plausibele:
ruik je koelvloeistof aan de buitenzijde ?
Heel soms kan de lek aan de motor ook net op de uitlaat lekken. Dan verdampt de vloeistof iplv op de grond te lekken.... Evt eens kontroleren met goed warme motor(stilgelegd) en vooraf bijgevulde vloeistof. Mischien zie je dan waterdamp verschijnen.
Motor moet wel stil staan anders blaast de ventilator de damp weg.
Succes met de zoektocht en hopelijk is de oplossing eenvoudig.
Edit:

Hier ben ik niet helemaal zeker...
Is het een gasinjectie of verdamper ?
Mischien kan het koelwater bij het gas geraken in de gasklok en dan gaat het water mee via de inlaat door de motor.
Bij een verdamper (zoals impco) zou je misschien residu van koelwater kunnen terugvinden in het inlaatkanaal dan...

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bevroren gasklok
BerichtGeplaatst: do mei 26, 2011 15:03 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo maart 21, 2010 23:30
Berichten: 42
Blijkbaar toch een lek in de radiator.

Ik heb hem binnen gedaan voor onderhoud en dan komt er natuurlijk nog wat naar boven.
Voorste remschijven die vervangen moeten worden, V-riem die vervangen moet worden, oliedrukcontact moet iets aan bijgesteld worden,...

Kostenplaatje: ongeveer 1500euro excl BTW :?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bevroren gasklok
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 10:52 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Wat de lek betreft valt het dan toch nog een beetje mee.
Gelukkig maar.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bevroren gasklok
BerichtGeplaatst: do jun 02, 2011 22:02 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 16, 2010 6:53
Berichten: 592
Woonplaats: AMSTERDAM
Cockney schreef:
Blijkbaar toch een lek in de radiator.

Ik heb hem binnen gedaan voor onderhoud en dan komt er natuurlijk nog wat naar boven.
Voorste remschijven die vervangen moeten worden, V-riem die vervangen moet worden, oliedrukcontact moet iets aan bijgesteld worden,...

Kostenplaatje: ongeveer 1500euro excl BTW :?


Dat is een hoop geld.

_________________
☆ Buy a hybrid. I need your fuel !!! ☆


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bevroren gasklok
BerichtGeplaatst: do jun 02, 2011 22:42 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 15, 2009 22:12
Berichten: 2857
Woonplaats: Geldrop, Benny(ke)
ThA CoPyCaT© schreef:
Cockney schreef:
Blijkbaar toch een lek in de radiator.

Ik heb hem binnen gedaan voor onderhoud en dan komt er natuurlijk nog wat naar boven.
Voorste remschijven die vervangen moeten worden, V-riem die vervangen moet worden, oliedrukcontact moet iets aan bijgesteld worden,...

Kostenplaatje: ongeveer 1500euro excl BTW :?


Dat is een hoop geld.



Wie gaat da maken ???? Prins Phillippe ofzo :roll: :roll: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: 1500,- voor datgene wat je schrijft, :?: :?: :?:

_________________
Afbeelding
Even The Lord drive's a Ford[/size][*]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bevroren gasklok
BerichtGeplaatst: vr jun 03, 2011 18:05 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do maart 31, 2011 10:48
Berichten: 143
Woonplaats: geraadsbergen
het zal zeker 150€ zijn... :roll:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling