Het is nu za apr 27, 2024 14:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Kentekenplaat 18.2
BerichtGeplaatst: wo maart 22, 2017 0:36 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 23:30
Berichten: 188
Woonplaats: Oss
Die van mij heeft 18.2 platen, die van mijn broer (inmiddels verkocht) had grote platen, exact hetzelfde model.. ik dacht bij de invoer van die van mijn broer slim te zijn door de originele aanhangerstekker links te laten zitten en de EU stekker rechts te maken waardoor echt alleen een 18.2 plaat zou passen. Kreeg van die kloothommel te horen dat ik de aansluitingen maar moest verzetten en hij niet van plan was 18.2 op kenteken te zetten..

Vervolgens doodleuk 18.2 platen (onofficieel) laten maken en een goed jaar mee rond gereden (net als voorheen op mijn Alfa Romeo), geen agent die daar naar kijkt of er energie in wil steken.

Dus: niks aanpassen, 18.2 plaatjes laten maken en gas erop! Life's too short to live by the rules :wink:

_________________
Peer

2014 Dodge Ram 5.7 V8


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kentekenplaat 18.2
BerichtGeplaatst: wo maart 22, 2017 14:17 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
PeerV10 schreef:
Die van mij heeft 18.2 platen, die van mijn broer (inmiddels verkocht) had grote platen, exact hetzelfde model.. ik dacht bij de invoer van die van mijn broer slim te zijn door de originele aanhangerstekker links te laten zitten en de EU stekker rechts te maken waardoor echt alleen een 18.2 plaat zou passen. Kreeg van die kloothommel te horen dat ik de aansluitingen maar moest verzetten en hij niet van plan was 18.2 op kenteken te zetten..

Vervolgens doodleuk 18.2 platen (onofficieel) laten maken en een goed jaar mee rond gereden (net als voorheen op mijn Alfa Romeo), geen agent die daar naar kijkt of er energie in wil steken.

Dus: niks aanpassen, 18.2 plaatjes laten maken en gas erop! Life's too short to live by the rules :wink:


Gaat over het algemeen ook goed, alleen bij een grote verkeerscontrole en bij de apk kan je problemen krijgen.
Apk is nog niet zo'n probleem als de grote platen in de auto liggen willen de meeste keurmeesters wel een oogje
toeknijpen. Maar bij een grote verkeerscontrole, zijn ze meestal niet zo schappelijk en kost het je momenteel €130,00
plus nog eens de belachelijke administratie kosten van €9,00 :evil: :evil:

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kentekenplaat 18.2
BerichtGeplaatst: vr maart 24, 2017 12:51 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 22, 2010 22:21
Berichten: 33
Had begin deze week een vergelijkbaar probleem met mijn Camaro, die heb ik (via Curacao) uit Miami gehaald (dus Amerikaanse uitvoering) en moest gekeurd worden bij de RDW. Volgens de regels moet er een mistlamp achterop worden gemonteerd, dit was gebeurd op zo'n wijze dat er een kleine 18.2 kentekenplaat op zou passen. De RDW keurmeester eiste dat het mistlicht werd verplaatst zodat er een grote kentekenplaat op kan. Dit met de redenatie dat als de wagen ruimte biedt aan grote platen, je geen 18.2 platen mag hebben.
Uiteindelijk dus maar gedaan wat de keurmeester wilde, mistlicht een stuk verplaatst, om hem RDW gekeurd te krijgen.
Bij mijn truck is het een ander verhaal: die mag wel kleine platen omdat de grote niet in de achterbumper zou passen.

Tja, regeltjes, regeltjes, regeltjes...... :evil:

Succes,
Bas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kentekenplaat 18.2
BerichtGeplaatst: vr maart 24, 2017 23:21 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 12, 2010 22:05
Berichten: 1255
Woonplaats: Ouddorp
Word tijd dat er een liefhebber komt te lopen bij de RDW die alle "aparte" gevallen behandelt en meedenkt met de (toekomstig) eigenaar.. :roll:

_________________
Jaco

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kentekenplaat 18.2
BerichtGeplaatst: ma maart 27, 2017 10:18 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 10, 2014 11:54
Berichten: 99
Het probleem is dat als je een onofficiele plaat wil laten maken (eentje die wel geponst is geen sticker) dat deze bedrijven een 18.2 erkenning vragen. Of heeft iemand een bedrijf/site waar je dit makkelijk kan laten doen?

_________________
2003 Dodge Ram 1500 Laramie 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kentekenplaat 18.2
BerichtGeplaatst: ma maart 27, 2017 18:22 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Je kan ze ook online bestellen http://www.funplaten.nl/shopexd.asp?id=85

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 49 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling