Het is nu za apr 27, 2024 8:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Welke truck kopen?
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2017 17:50 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 22, 2010 22:21
Berichten: 33
Het is een luxeprobleem, maar ik wil binnenkort weer een truck kopen (bouwjaar ergens tussen 1997-2003) en twijfel nog over welk merk/model. Graag hoor ik jullie ervaringen, met name ook hoe bepaalde trucks het op lpg doen (mijn eerdere Ford Sport Trac en F150 reden alleen op benzine).

Ik heb eerder een Ford F150 XLT uit 1997 gehad. Onverwoestbaar ding, dus ik heb wel een voorkeur voor een vergelijkbare F150. Maar ook een Chevrolet Avalanche/ Cadillac Escalade lijkt mij wel iets (wat meer luxe en ruimte achterin). Ik heb echter geen idee of die net zo betrouwbaar en robuust zijn als de Ford.
Ook andere merken (bijv. Dodge, GMC) en modellen wil ik best overwegen zolang er ruimte is voor min. 4 personen, ze een V8 hebben, ze goed op LPG lopen en ze betrouwbaar/ onverwoestbaar zijn, ook als ze al wat km's hebben gelopen.
Hoor graag positieve en negatieve ervaringen (een gewaarschuwd mens telt voor twee).

Lijkt dus een F150 te worden tenzij iemand mij op andere gedachten brengt :o

Groet,
Bas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Welke truck kopen?
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2017 23:09 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Ik wil je zeker niet op andere gedachten brengen als Ford (heb er zelf ook een), maar lees je wel eerst even in over de Triton motoren. Ze hebben wel hun eigen "problemen".
Zo moeten de bougies vrij "snel" vervangen worden, omdat ze anders er niet meer uit komen en afbreken in het gat. Wat inhoudt dat ze of uitgeboord enz moeten worden, of verder naar binnen door de kop heen gedraaid moeten worden, en dan liggen ze dus in de cilinder......
Schijnt, voor zover ik begrepen heb, dat de bougie langere schroefdraad heeft als de kop en de in de cilinder stekende schroefdraad windingen dus vervuild raken en daardoor niet meer door de kop heen omhoog eruit willen.

Daarnaast schrijven ze over uitlaatspruitstuk bouten in de kop die zwak worden en afbreken, waardoor het spruit stuk lekt en de bouten uit geboord moeten worden en op nieuw getapt.

Ook schijnen de Triton motoren een heel apart ontwerp van de nokken as aandrijving te hebben, zolang het werkt geen probleem, maar als het vervangen oid moet worden, wel heel erg bewerkelijk (lees: duur).

Je zou een diesel kunnen overwegen............Powerstroke Jongúh. :laughing6: :laughing6:
Maar dan dus een F250 of 350.

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Welke truck kopen?
BerichtGeplaatst: vr feb 24, 2017 15:09 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo jan 27, 2016 10:07
Berichten: 27
in additie op wat Custom Offroad aangeeft.

Ik had ook een Triton in m'n F150, top zolang alles goed gaat en ik vind het nog altijd de zaligste pick up waar ik mee gereden heb!!

Maar... out of nowhere was er een probleem met de nokkenassen en timing door een probleem met de kettingen, spanners, contacten etc... en was idd een heeeeeeel kostelijke herstelling.
En is met alles van ford zo, als er iets stuk gaat in een ford betaal je meer of het dubbele of bv een dodge.

Maar verder vond ik het wel een topwagen, rij nu met een nieuwe RAM, is ook plezant maar die dodge voelt net wat meer "bestelwagen" aan, en die ford een echte cruiser als je het zo mag omschrijven.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Welke truck kopen?
BerichtGeplaatst: vr feb 24, 2017 23:42 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Zijn dus niet alleen de onderdelen van Dodge die goedkoop zijn............... :D :D :D
Hoop niet dat ik nu een hele grote diepe beerput open trek, 80% van het forum rijdt een Dodge heb ik het idee........... :shock: Ford RULEZZZZ :laughing6: :laughing6: :laughing6: Maar dan wel een diesel.

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Welke truck kopen?
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 10:48 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Je kunt je geld maar een keer uitgeven, doe het dan slim :wink: en voor die anderen 20 % sleutel ze nog :mrgreen:

https://www.instagram.com/p/BQ6Z-AUhj2v/

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Welke truck kopen?
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 12:43 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 18, 2011 12:41
Berichten: 869
Woonplaats: Tuus
peerkehemi schreef:
Je kunt je geld maar een keer uitgeven, doe het dan slim :wink: en voor die anderen 20 % sleutel ze nog :mrgreen:

https://www.instagram.com/p/BQ6Z-AUhj2v/


Peerkehemi heeft zeker een punt. De Frod meneer snap ik ook wel enigszins met zijn diesel liefde. Een 7.3 Powerjoke ging nog wel als je van tractors houdt, maar de latere 6.0 en 6.4 hebben toch echt buitenproportioneel bijgedragen aan een floriserende reparatie en modificatie branche. De laatste 6.7 Scorpion Powerjoke lijkt weer een voor Frod begrippen redelijke motor.

Is het dan allemaal lastig om een optimale keuze te maken?

Driewerf neen!

De oplossing is simpel een redelijk eenvoudig te verkrijgen: kies een Ram 2500 met de legendarische Cummins Diesel Powerrrr krachtbron. Het beste alternatief
:drunken: :albino:

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Welke truck kopen?
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 15:44 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 22, 2010 22:21
Berichten: 33
Bedankt voor de tips over de Triton motoren. Ik neem aan dat de genoemde problemen zich voordoen bij zowel de 4.6 als de 5.4 liter. Ik zal mij er zeker verder over informeren en mocht ik toch kiezen voor een F150 er bij de aankoop op letten hoe het is gesteld met de bougies en het spruitstuk.
Niets tegen dieselmotoren hoor, maar de brandstofkosten zijn mij wel hoog. LPG is een stuk goedkoper (hier vlak over de grens in Belgie zo'n 40 cent).
Iemand ervaring met de betrouwbaarheid/ kwaliteit van een Avalanche?
Ik zal ook zeker ook de Dodge modellen eens nader bekijken als die qua onderdelen voordeliger zijn.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Welke truck kopen?
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 16:28 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Een Avalanche zijn leuke auto's, echter hebben ze het nadeel dat de cil. koppen niet tegen LPG kunnen.
Bij aankoop dus navragen of de cilinderkoppen aantoonbaar zijn aangepast voor lpg.
Als die kosten voor jouw rekening komen, gaat je dat minimaal zo'n 3000 euro kosten.
Wat ook zeker meespeelt, is de wetswijziging voor wat betreft de grijskenteken eisen.
De fiscus heeft het niet zo op de Avalanche en je moet goed opletten of hij nog wel aan de nieuwe eisen voldoet.
Er moet een goed tussenschot in zitten en op de juiste plaats, anders wordt het wel een erg dure hobby.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Welke truck kopen?
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 16:37 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Anders koop je een Dodge met zo'n hoge klep op de bak.
Is het net een avalanche van een afstand. :D :D

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Welke truck kopen?
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 21:19 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Een onwetend iemand :laughing6: schreef:
Citaat:
Je kunt je geld maar een keer uitgeven, doe het dan slim en voor die anderen 20 % sleutel ze nog


Daarom zijn er op dit forum zo'n 3 verschillende forum onderdelen nodig om de Dodge benzine's aan het rijden te houden. slechts 1 algemeen diesel forum, slechts 1 Chevrolet forum en slechts 1 Ford forum. En in die diesel, Chevrolet en Ford forums samen komen nog niet zoveel technische problemen voorbij als in de Dodge benzine forums. :D :D :D

En ja de 7.3 is een tractor, maar wel een betrouwbare tractor, maar voor zover ik weet ligt de Cummins 6BT toch echt in de Case tractors en kun je filters en dergelijk gewoon bij het lokale landbouwmechanisatie bedrijf halen. Over tractors gesproken :laughing6:

Maar geen nood, ik vindt de Dodges ook gaaf hoor. Ben gewoon nog steeds blij met m'n oude betrouwbare 7.3 Fordje. Al wat daarna komt heeft te veel milieu dingen erop en daardoor ook teveel (dure) ellende. Voornaamste reden waarom ik geen Dodge gekocht heb was dat de bouwjaren die ik zocht nog van voor 2003 was en dus nog het oude model, waar ik toch een beetje op afknapte als je de nieuwere versie kent. Maar die waren weer veel duurder. En toen kwam er een Ford met oplegger voorbij en dan ook nog de 7.3 motor met erg weinig km's op de klok. Dus keuze snel gemaakt voor mij.

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Welke truck kopen?
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 21:54 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Custom Offroad schreef:
Een onwetend iemand :laughing6: schreef:
Citaat:
Je kunt je geld maar een keer uitgeven, doe het dan slim en voor die anderen 20 % sleutel ze nog


Daarom zijn er op dit forum zo'n 3 verschillende forum onderdelen nodig om de Dodge benzine's aan het rijden te houden. slechts 1 algemeen diesel forum, slechts 1 Chevrolet forum en slechts 1 Ford forum. En in die diesel, Chevrolet en Ford forums samen komen nog niet zoveel technische problemen voorbij als in de Dodge benzine forums. :D :D :D


Jij hoeft mij niks wijs te maken over dodge :!: jij hebt het over 2 generatie dodge, de ford van die leeftijd staan op de sloop . ford komt hier niet op de stoep, vind ik ook zonde van mijn tijd :mrgreen: en ja ik hou het graag kort ,als ik graag lange verhalen lees koop ik wel een boek :drunken: owja je bent die link nog vergeten
https://www.instagram.com/p/BQ6Z-AUhj2v/


http://Www.rockauto.com



http://Www.marlog-car-handling.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Welke truck kopen?
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 22:30 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 18, 2009 14:44
Berichten: 1274
https://www.instagram.com/p/BQ6Z-AUhj2v/

Wil dat wel eens proberen met mijn Ford tegen jouw Ram Peer

Maar ik ben wel bang dat ik je trekhaak eronder uit trek, dus zet hem wel goed vast met wat extra bouten :D :D :D

_________________
PeterAfbeelding
2008 Ford F450 4x4 Dually
2001 Bigfoot 30C10.11SL
1977 Mehari 29pk


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Welke truck kopen?
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 22:36 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Cougar schreef:
https://www.instagram.com/p/BQ6Z-AUhj2v/

Wil dat wel eens proberen met mijn Ford tegen jouw Ram Peer

Maar ik ben wel bang dat ik je trekhaak eronder uit trek, dus zet hem wel goed vast met wat extra bouten :D :D :D



Van 0 naar 100 of wat bedoel je peter :mrgreen: ik wil wel het onderhoudsboekje van de laaste jaren langs elkaar leggen, kijken wie er het meeste kosten heeft gehad , de inzet mag jij bepalen :mrgreen: en koppel van een diesel is nou eenmaal groter ,dat weet jij ook wel . Als hij te minstens start :wink:






Www.rockauto.com




Www.marlog-car-handling.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Welke truck kopen?
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 22:47 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo jul 18, 2012 23:23
Berichten: 33
mopar ??? dodge it or ram it :D :D :D :D

powerstroke rules

_________________
See you down the road


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Welke truck kopen?
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 23:37 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 18, 2009 14:44
Berichten: 1274
peerkehemi schreef:
Cougar schreef:
https://www.instagram.com/p/BQ6Z-AUhj2v/

Wil dat wel eens proberen met mijn Ford tegen jouw Ram Peer

Maar ik ben wel bang dat ik je trekhaak eronder uit trek, dus zet hem wel goed vast met wat extra bouten :D :D :D



Van 0 naar 100 of wat bedoel je peter :mrgreen: ik wil wel het onderhoudsboekje van de laaste jaren langs elkaar leggen, kijken wie er het meeste kosten heeft gehad , de inzet mag jij bepalen :mrgreen: en koppel van een diesel is nou eenmaal groter ,dat weet jij ook wel . Als hij te minstens start :wink:


Onderhoud vermeld alleen nieuwe olie en filter, verder nog geen kosten gehad.
Alleen de accu's zijn een keer vervangen, dus dat valt allemaal wel mee :)

Starten doet hij altijd.

maar je moet er ook een beetje mazzel mee hebben, dat geld voor alle auto's
ook met mijn vorige chevy's heb ik weinig kosten gehad.

Ieder moet zelf maar bepalen waar hij het prettigst in rijd :wink:





http://Www.rockauto.com




http://Www.marlog-car-handling.com

_________________
PeterAfbeelding
2008 Ford F450 4x4 Dually
2001 Bigfoot 30C10.11SL
1977 Mehari 29pk


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 49 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling