Ik wil je zeker niet op andere gedachten brengen als Ford (heb er zelf ook een), maar lees je wel eerst even in over de Triton motoren. Ze hebben wel hun eigen "problemen".
Zo moeten de bougies vrij "snel" vervangen worden, omdat ze anders er niet meer uit komen en afbreken in het gat. Wat inhoudt dat ze of uitgeboord enz moeten worden, of verder naar binnen door de kop heen gedraaid moeten worden, en dan liggen ze dus in de cilinder......
Schijnt, voor zover ik begrepen heb, dat de bougie langere schroefdraad heeft als de kop en de in de cilinder stekende schroefdraad windingen dus vervuild raken en daardoor niet meer door de kop heen omhoog eruit willen.
Daarnaast schrijven ze over uitlaatspruitstuk bouten in de kop die zwak worden en afbreken, waardoor het spruit stuk lekt en de bouten uit geboord moeten worden en op nieuw getapt.
Ook schijnen de Triton motoren een heel apart ontwerp van de nokken as aandrijving te hebben, zolang het werkt geen probleem, maar als het vervangen oid moet worden, wel heel erg bewerkelijk (lees: duur).
Je zou een diesel kunnen overwegen............Powerstroke Jongúh.
Maar dan dus een F250 of 350.
_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer