Het is nu vr maart 29, 2024 10:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2015 11:02 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2015 10:03
Berichten: 104
Woonplaats: Halle
Na een redelijk grondig onderzoek op internet over de verschillende opties mbt een USA truck is de uiteindelijke keuze gevallen op een:

RAM 1500 Sport
Prins LPG 200ltr in truckbed
Hardtop met sluiting op centrale vergrendeling
Kleur nog niet beslist (blauw of donkergrijs wsl.)

Verder ook nog interesse in een RAM Rebel maar alleen indien prijsverschil niet te groot is.

Gewapend met dit lijstje ben ik samen met de misses afgelopen zaterdag 3 dealers gaan bezoeken.

Positief is dat ik bij alle 3 perfect ontvangen ben, al onze vragen beantwoord werden en er ruim de tijd werd genomen om alle opties te bespreken.

Echter er waren natuurlijk ook onderlinge verschillen te noteren:
Prijs:
Tussen de goedkoopste en de duurste dealer zit een verschil van 2800 euro.
De prijs is natuurlijk afhankelijk van de dollar koers en dit geven ze ook allemaal aan.
Garantie:
Allemaal geven ze 2 jaar garantie, echter bij de ene zit alles erin (lpg installatie, motor, aandrijflijn en de rest van de wagen). Terwijl bij de andere er alleen 2 jr op motor en aandrijflijn gegeven wordt en de rest erbij gekocht kan worden.
Levertijden:
Hier zijn grote verschillen te noteren, het varieerde van 8 maanden tot 8 weken..
Alles afhankelijk van of de auto al in Europa stond en of de homologatie al gebeurd was of nog moest gebeuren.
Onderhoud:
Dit is een vreemd verhaal (want 3 keer anders). Volgens de eerste dealer elke 5000 km oliewissel, later genuanceerd naar elke 7000 km (ik rij zo'n 40000 per jaar). Nummer 2 gaf aan dat de auto dit zelf aangaf (?) maar dat het gemm. elke 10000 km zou zijn. De laatste gaf 13000 km aan als onderhoudsinterval. Ook de prijzen voor dit kleine onderhoud varieerden nogal, tussen de 70 en de 180 euro...
Subjectief:
Natuurlijk krijg je ook een bepaald gevoel bij de persoon met wie je spreekt. Allemaal trokken ze zoals gezegd ruim voldoende tijd uit (1,5 uur ongeveer) maar het verschil tussen een verkoper en een verkoper/monteur is duidelijk te merken. Wij voelen ons beter bij de laatste ;-)
Tuning:
Waar 2 dealers aangaven dat bij tuning (ik zou in principe graag de topspeed begrenzer eruit hebben) alle garantie zou vervallen was er dus ook 1 die daar geen enkel probleem mee had.
LPG:
Hier de vraag gesteld over wel of geen extra klepsmering. Bij 2 dealers wordt het standaard ingebouwd, 1 dealer geeft aan dat het in principe niet nodig is maar dat het indien de klant erom vraagt gratis (?) wordt ingebouwd.
Op de vraag van 1 of 2 verdampers gaf 1 dealer aan dat ze er altijd standaard 2 monteren. De 2 anderen vroegen eerst naar waar ik de auto voor zou gebruiken (het zwaarste dat ik ga trekken is een motortrailer) en hoe mijn rijstijl was (tegenwoordig redelijk rustig) en gaven dan aan dat ik met 1 verdamper toe zou komen.

Wat betreft de Rebel uitvoering, die stond bij 1 van de dealers maar had daar een prijsverschil van 6000 euro t.o.v. de Sport. Dat vinden wij teveel geld.

Bedoeling is dat we nog een keer naar Nederland rijden om daar 2 dealers te bezoeken en dan in ieder geval te beslissen naar wie onze voorkeur uitgaat.
Misschien vinden sommigen onder jullie dit overdreven allemaal maar aangezien ik de auto dagelijks zal nodig hebben is voor mij de juiste dealer belangrijk.
Ik hou jullie op de hoogte :D

_________________
Yes it's fast, No you can't drive it !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2015 11:17 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Je kan nooit genoeg info verzamelen.Is niet even een brood wat je koopt ofzo.
Wat ik hier heb gelezen kan je beter altijd voor 2 verdampers gaan.
Zo'n rebel is pittig duurder en kan je net zo goed dat geld gebruiken om een'gewone'ram te upgraden zoals je zelf wil.(vind zelf de rebel ook minder mooi)
Bij dusa in Amsterdam kan je vaak ook een goeie deal maken, maar onderhoud doe ik ergens anders.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2015 11:58 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Als je op lpg wilt gaan rijden, zou ik in ieder geval voor een Hemi gaan. Die kunnen goed tegen rijden op lpg en hebben in principe
ook geen klepsmering nodig. Onderhoudsinterval is ± iedere 10.000 tot 12.500 km voor de motor olie en de rest gewoon volgens boekje.
Omdat je in België woont is een auto uit België wellicht het makkelijkst ivm de homologatie die bij jullie nogal eens voor
problemen kan zorgen. Er zijn in Nederland ook wel goede dealers te vinden, al zijn er net als in België ook adressen die je beter
kan mijden.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2015 13:14 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jun 23, 2014 17:14
Berichten: 730
Goed vergelijken en jezelf informeren is het beste wat je kunt doen.
Daarnaast een keuze maken bij een dealer waar je een goed gevoel bij hebt.

Betreft het onderhoudsinterval geeft die van mij (2014) elke 12000km aan dat de olie vervangen moet worden. Er zit in het displaymenu een indicatorbalk die aangeeft hoever je hiermee bent. Vanaf ~500km geeft hij aan dat olie verversen nodig is. Je krijgt een korte melding. Rij zelf ook 40.000 per jaar en heb er geen probleem mee. Ben blij dat hij het zelf aangeeft, dan hoef ik er zelf niet meer aan te denken :wink:

SUCCES!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2015 13:21 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Ik heb de valvecare multipoint smering en zou het niet meer doen en het geld sparen,
Is bij een hemi weggegooid geld.
Beurten om de 12000km - 13000km is voldoende bij de Ram.
Bij dusa stond pas een aanbieding op Facebook voor de nieuwe Dodge Ram Limited!

Met het tuningskasje van Diablo kan je de speedlimed zelf altijd eraf of weer terug zetten.
Doe ik als ik naar de dealer ga voor onderhoud.
En een truck is voor te cruisen, racen wordt met andere soorten auto's gedaan.
Dus als je hem eraf haalt hoef de dealer dat niet te weten,
Rij er al een jaar of 6-7 mee met de tune 87oct. van Diablo dan is de speedlimed ook eraf.

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2015 16:30 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za okt 24, 2015 17:50
Berichten: 17
Woonplaats: Tielt-Winge
alaskan4x4 schreef:
Na een redelijk grondig onderzoek op internet over de verschillende opties mbt een USA truck is de uiteindelijke keuze gevallen op een:

RAM 1500 Sport
Prins LPG 200ltr in truckbed
Hardtop met sluiting op centrale vergrendeling
Kleur nog niet beslist (blauw of donkergrijs wsl.)

Verder ook nog interesse in een RAM Rebel maar alleen indien prijsverschil niet te groot is.

Gewapend met dit lijstje ben ik samen met de misses afgelopen zaterdag 3 dealers gaan bezoeken.

Positief is dat ik bij alle 3 perfect ontvangen ben, al onze vragen beantwoord werden en er ruim de tijd werd genomen om alle opties te bespreken.

Echter er waren natuurlijk ook onderlinge verschillen te noteren:
Prijs:
Tussen de goedkoopste en de duurste dealer zit een verschil van 2800 euro.
De prijs is natuurlijk afhankelijk van de dollar koers en dit geven ze ook allemaal aan.
Garantie:
Allemaal geven ze 2 jaar garantie, echter bij de ene zit alles erin (lpg installatie, motor, aandrijflijn en de rest van de wagen). Terwijl bij de andere er alleen 2 jr op motor en aandrijflijn gegeven wordt en de rest erbij gekocht kan worden.
Levertijden:
Hier zijn grote verschillen te noteren, het varieerde van 8 maanden tot 8 weken..
Alles afhankelijk van of de auto al in Europa stond en of de homologatie al gebeurd was of nog moest gebeuren.
Onderhoud:
Dit is een vreemd verhaal (want 3 keer anders). Volgens de eerste dealer elke 5000 km oliewissel, later genuanceerd naar elke 7000 km (ik rij zo'n 40000 per jaar). Nummer 2 gaf aan dat de auto dit zelf aangaf (?) maar dat het gemm. elke 10000 km zou zijn. De laatste gaf 13000 km aan als onderhoudsinterval. Ook de prijzen voor dit kleine onderhoud varieerden nogal, tussen de 70 en de 180 euro...
Subjectief:
Natuurlijk krijg je ook een bepaald gevoel bij de persoon met wie je spreekt. Allemaal trokken ze zoals gezegd ruim voldoende tijd uit (1,5 uur ongeveer) maar het verschil tussen een verkoper en een verkoper/monteur is duidelijk te merken. Wij voelen ons beter bij de laatste ;-)
Tuning:
Waar 2 dealers aangaven dat bij tuning (ik zou in principe graag de topspeed begrenzer eruit hebben) alle garantie zou vervallen was er dus ook 1 die daar geen enkel probleem mee had.
LPG:
Hier de vraag gesteld over wel of geen extra klepsmering. Bij 2 dealers wordt het standaard ingebouwd, 1 dealer geeft aan dat het in principe niet nodig is maar dat het indien de klant erom vraagt gratis (?) wordt ingebouwd.
Op de vraag van 1 of 2 verdampers gaf 1 dealer aan dat ze er altijd standaard 2 monteren. De 2 anderen vroegen eerst naar waar ik de auto voor zou gebruiken (het zwaarste dat ik ga trekken is een motortrailer) en hoe mijn rijstijl was (tegenwoordig redelijk rustig) en gaven dan aan dat ik met 1 verdamper toe zou komen.

Wat betreft de Rebel uitvoering, die stond bij 1 van de dealers maar had daar een prijsverschil van 6000 euro t.o.v. de Sport. Dat vinden wij teveel geld.

Bedoeling is dat we nog een keer naar Nederland rijden om daar 2 dealers te bezoeken en dan in ieder geval te beslissen naar wie onze voorkeur uitgaat.
Misschien vinden sommigen onder jullie dit overdreven allemaal maar aangezien ik de auto dagelijks zal nodig hebben is voor mij de juiste dealer belangrijk.
Ik hou jullie op de hoogte :D

Bij welke dealer stond de rebel? Ik ben ook een beetje aan het uitzien om eventueel een rebel te kopen of een gewone ram.

_________________
Mercedes ML CDI met 260 PK
Nissan Navara


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2015 16:41 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2015 10:03
Berichten: 104
Woonplaats: Halle
Rebel staat in Sint Niklaas (Handiri), en in Maastricht (Dickerschutz) maar bij die laatste ben ik nog niet geweest :)

_________________
Yes it's fast, No you can't drive it !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2015 17:01 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
De ervaringen hier op het forum met Handiri zijn niet zo geweldig volgens mij.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2015 17:14 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2015 10:03
Berichten: 104
Woonplaats: Halle
Big Alf schreef:
De ervaringen hier op het forum met Handiri zijn niet zo geweldig volgens mij.


Niet alleen op dit forum :oops: maar ik wilde a) de Rebel met eigen ogen zien en b) ook zelf een mening vormen :wink:

Maar als ik eerlijk ben staat hij niet bovenaan mijn lijstje...
(wel de laagste prijs trouwens)

_________________
Yes it's fast, No you can't drive it !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2015 17:50 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za okt 24, 2015 17:50
Berichten: 17
Woonplaats: Tielt-Winge
alaskan4x4 schreef:
Rebel staat in Sint Niklaas (Handiri), en in Maastricht (Dickerschutz) maar bij die laatste ben ik nog niet geweest :)

Ik dacht het. Ik zou eens naar Maastricht willen rijden om de rebel te zien en voor een prijsopgave. Heb wel gehoord dat DickerSchutz bij de duurste is met zijn prijzen............
Trouwens in de loop van de volgende weken komen er bij andere dealers in Belgium ook rebels binnen.

_________________
Mercedes ML CDI met 260 PK
Nissan Navara


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2015 17:55 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2015 10:03
Berichten: 104
Woonplaats: Halle
dix schreef:
alaskan4x4 schreef:
Rebel staat in Sint Niklaas (Handiri), en in Maastricht (Dickerschutz) maar bij die laatste ben ik nog niet geweest :)

Ik dacht het. Ik zou eens naar Maastricht willen rijden om de rebel te zien en voor een prijsopgave. Heb wel gehoord dat DickerSchutz bij de duurste is met zijn prijzen............
Trouwens in de loop van de volgende weken komen er bij andere dealers in Belgium ook rebels binnen.


In Zulte (leie auto) komt ie pas op het einde van Januari begreep ik.

_________________
Yes it's fast, No you can't drive it !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2015 19:14 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Jammer dat co oskam zo ver rijden is voor jou , is een top adres met nette prijzen en super service :thumbleft: :thumbleft:




Www.rockauto.com


Www.marlog-car-handling.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2015 22:51 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 04, 2015 15:52
Berichten: 543
Woonplaats: Aartselaar (België)
Bij de AEC dealers geniet je van fabriekswaarborg (2 jaar en/of 100000km) die je kan verlengen naar 4jaar en/of 150000km voor de prijs van +-1500 €.
In ons kleine landje zijn er maar 2, Speedshop te Stekene en Leie Auto's te Zulte-Waregem.
Je kan eens een kijkje nemen www.aeceurope.com
Volgens een lpg specialist te Menen zijn er voor de Hemi 2 installaties geschikt.
Prins met klepsmering,werkt op het vacuum en bij vol gas heb je geen vacuum ,smering?
Bi-gas spuit bij vol gas een beetje benzine mee,waardoor hij bij zware belasting via de benzine een extra smering krijgt.
De Hemi zou zeer geschikt zijn om op LPG rijden.
Ik ben ook op verkenning/zoektocht en m'n wensen benaderen de Uwe enkel de Rebell spreekt me niet aan.
De voorkeur gaat naar een Sport Hemi crew-cab,luchtvering,front camera,200L LPG in granite grey .

Mvg, Roland


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 24, 2015 9:24 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2015 10:03
Berichten: 104
Woonplaats: Halle
Hey Roland,

Ja ik ben bij Leie geweest, echter als je op de website van aec de kleine lettertjes leest staat daar dat de basis garantie slechts voor het draaiend gedeelte telt ?

24 month AEC Basic Warranty with 100% coverage on essential vehicle parts
24 Monate Basicschutz für Motor, Schalt- und Automatikgetriebe sowie Achsgetriebe
en in de kleine lettertjes:
Art. 2 Scope of coverage:
The guarantee covers loss of function in respect of
the following components and parts:
1. Engine: Engine block and all internal parts
connected to the oil circuit, timing belt with
tension roller, timing chain with turnbuckle,
motor cooler, oil pan, oil filter housing, oil
pump, oil pressure switch, flywheel, drive pulley
with sprocket, cylinder head, cylinder head
covering.
2. Manual and automatic transmissions: Gearbox
and all internal parts, including torque converter
and steering device of the automatic transmission.

3. Axle drives: Axle drive housing (front-wheel,
rear-wheel and allwheel drive), including all
internal parts

Dus dat betekent dat je min of meer verplicht bent om die extra 1500 euro te nemen wil je dat de rest ook onder garantie valt, tenminste zo lees ik het.

Verder komen de wensen aardig overeen ;-)
De front camera is voor mij geen issue, er komen nl 2 extra camera's in de onze, 1 front en 1 in de laadbak (om de hond in de gaten te houden). Maar die bouw ik zelf wel in ;-)

_________________
Yes it's fast, No you can't drive it !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 24, 2015 9:49 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
De RAMs wat van AEC afkomen zijn ook meteen getectileerd dat wordt in een fabriek ik dacht in Antwerpen meteen gedaan onder hoge druk.
De lpg installasties die moeten perfect zijn ingebouwd,
Vertelde mijn gasboer, voor het geld wat dat koste kon hij ze niet voor inbouwen.

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling