Het is nu wo jun 18, 2025 19:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: chevy vs dodge ram
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2015 14:56 
Nieuw

Dag allemaal, ik ben Filip en woonachtig te Geel in de provincie Antwerpen. Ik ben nieuw op dit forum en heb enkele vragen en hopelijk kunnen jullie deze in zekere zin beantwoorden.

Ik ben namelijk op korte termijn opzoek naar een nieuwe auto, waar ik al zeker van ben is dat het een pick-up moet zijn op benzine en gas met een dubbele kabinbe en leuke V8 er in ergens van de jaren 90. ik heb enkele mooie modellen gezien en nu ben ik tussen twee modellen aan het twijfelen nl. een silverado en een dodge ram slt 1500 sport.

beschrijving van de silverado, aqua blauw-groene kleur, bouwjaar 93-94, 200l lpg tank rijd zowel op benzine als lpg onder de motorkap ziet alles er deftig uit, onderkant ziet er ook redelijk uit met uitzondering van enkele zweet plekjes (wat niet echt raar is bij een auto van die leeftijd) hij heeft ongeveer 225000km op zijn teller staan en er zit een 5.7 motor in, 17" alu velgen die zwart gemaakt zijn. vraagprijs 4750€

De dodge is een zwarte ram 1500 slt van 99, voorzien van een 5.9 V8, bed cover in het zwart 300000 km op de teller rijd ook op benzine en/of op gas 22" alu velgen in goede en nette staat. de vraagprijs is 6450€.

Nu weet ik niet welke ik het beste kan nemen ik heb vernomen dat Chevrolet motoren zeer degelijk en krachtig gemaakt zijn voor meer zware werken te doen, wat ik ook vernomen heb is dat ik mij niet echt hoef zorgen te maken over de aantal km.

De chevrolet is misschien krachtiger en sterker de dodge zijn voorkomen en het meer comfort er van is dan weer positiever dan de Chevy ook dat hij een jaar of vijf-zes jonger is.

Nu heb ik ook gehoord dat de transmissie van de dodge redelijk gevoelig zijn en dat er veel stuk worden gereden, is dit correct of niet. want ik heb geen zin om na een bepaalde tijd mijn transmissie te laten vervangen of reviseren. natuurlijk kan deze altijd stuk gaan, maar is dit bij dodge ram een veel voorkomend probleem.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn vragen.

Filip

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: chevy vs dodge ram
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2015 19:58 
Trucker

Chevy is betrouwbaarder, zuiniger en sterker in de 1500 reeks dan een Dodge. Dat is de statistiek. Wat niet wil zeggen dag je geen Ram kan vinden die een veel beter koop is dan een Silverado :)

Wil je goede raad wat je het beste aanschaft, moet je gedetailleerd vertellen voor welk gebruik je een pickup zoekt.

Disclamer: Ik ben een Chevy addict...

http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2015 20:49 
Heavy Trucker

Los van het 'chevy is beter dan dodge' gezever :D , je koopt een oude truck, dus is altijd een gok. Naast de motor heb je ook nog stuurgewrichten, ophanging, schokdempers, remmen, remleidingen,.... allemaal spul waar je je aan problemen mag verwachten als het nog nooit is vervangen.

Wodan heeft gelijk, een goed onderhouden dodge met 300000km ga je meer plezier aan hebben dan die chevy troep :D en vice versa natuurlijk. Het is en blijft een gok een truck van die leeftijd kopen.

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2015 21:18 
Pro Trucker

Hahaha :confused2:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2015 21:33 
Heavy Trucker

Ik heb ze beide , zolang het geen ford is :mrgreen: :laughing6: :pain10: :pain10:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2015 23:55 
Trucker

Ik zou me eerder druk maken om de klepzetels.
beide motoren hebben al behoorlijk wat kilometers voor lpg.
Blijft een gok.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 04, 2015 20:44 
Nieuw

Wat je ook koopt het kan stuk gaan..... als je je zorgen maakt over herstellingen dan zal je een nieuw modelletje moeten kopen en dan nog. Voor die prijs heb je waar voor je geld makker. En zoals vermeld zo lang op lpg :violent3: heb beide merken gehad en ben nog steeds een USAtrucker :headbang: :headbang: :headbang: :headbang:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 13, 2015 8:58 
Trucker

Je koop een truck van de jaren 90. Zeker niet blind staren op de prijs.
Ik heb een silverado gekocht van 94, na een maand de remleidingen en remklauwen mogen veranderen omdat hij naar links trok bij het remmen.
Na een jaar heel de achteras van nieuwe lagers mogen voorzien omdat het differentieel begon te huilen (ik ook :mrgreen: ) bij gas geven...
Hij koste 7500 euro en voor zijn uiterlijk zag hij er heel goed uit, maar er waren wat technische mankementen aan. Heb ze zelf opgelost en bijgeleerd over de truck.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 13, 2015 9:52 
Super Trucker

Als je er 300.000 km op de Dodge zitten dan komt er straks een revisie van de versnellingsbak aan,
Dat heeft een vriend van mij Edo-hemi (ook op het forum) ook toentertijd met zijn vorige '96 Dodge sport 5.9 gehad heeft hem ongeveer 10jaar gereden dagelijks woon-werkverkeer.
Heeft altijd op gas gelopen verder alleen het reguliere onderhoud, auto liep toen hij hem verkocht in 2008 nog altijd perfect en dan met ongeveer 350.000 km. :wink:

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]