Het is nu zo jun 15, 2025 19:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Truck verkopen
BerichtGeplaatst: zo maart 08, 2009 22:12 
Heavy Trucker

Vandaag ben ik weer lekker gek gemaakt door een collega van men moeder. Die kwam thuis aanrijden met de truck van haar man, een Ford F150 Lariat uit 2004. Vet interieur met floorshifter! :shock:
Ik dus helemaal verkocht aan dit model!!! 8)

Maaaaaaaaaaaaaar, nu komt het. Van zodra ik mijn truck hier thuis heb staan wil ik hem terug verkopen om te gaan sparen voor zo'n F150. Klinkt gek ik weet het maar zo ben ik nu eenmaal :D

Wat raden jullie me eigenlijk aan qua verkoop van de truck. Moet ik wachten totdat hij gehomologeerd is of de truck gewoon zo verkopen zonder homologatie of iets anders???

Prijs weet ik ook nog niet echt wat ik er voor moet vragen. Op internet zie ik diverse bedrijven adverteren met uiteenlopende prijzen. Ikzelf had gedacht om hem voor 17000 euro te koop aan te bieden met eventueel nog een onderhandelingsmarge ingerekend. Kan dit of is het te veel? Of te weinig?

Hier een linkje met eenzelfde model truck dat ik wil (maar dan in zwart :bounce: )
http://dallas.craigslist.org/dal/ctd/1059484979.html

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Truck verkopen
BerichtGeplaatst: wo maart 11, 2009 22:37 
Heavy Trucker

Kan iemand me zeggen of ik een redelijke prijs vraag voor de truck of is het te hoog gegrepen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 11, 2009 23:21 
Pro Trucker

Hoi,

als je toch voor een zwarte wilt gaan denk dan aan de Harley uitvoering, een van de mooiste trucks die ik ken, met zwarte captain seats :) Ook de King Ranch uitvoeringen zijn erg mooi, maar zwart is er denk ik niet. Succes met zoeken

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 11, 2009 23:46 
Heavy Trucker

Aan de Harley uitvoering had ik ook al gedacht maar dat is iets te hoog gegrepen voor me. Ik wil namelijk nietnog een half jaar sparen voordat ik een truck kan kopen.

De "Gewone" Lariat uitvoering met zwart lederen interieur vind ik al mooi genoeg. Bij een Harley edition gaan de mensen nog denken dat ik rijk ben :D :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2009 2:08 
Pro Trucker

Bij Texas Direct ( http://texasdirectauto.com/ ) stond weken lang een Harley Truck voor zo'n 19000 Dollar. Had hem bijna gekocht, maar heb een verstandige vrouw die vind dat ik al genoeg auto's heb :o Maar zo'n truck komt er zeker een keer, heb tenslotte ook een Harley fiets, dus moet een setje hebben.

De 2010 is ook wel aardig

http://www.ridelust.com/wp-content/uplo ... 00x332.jpg

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2009 22:05 
Heavy Trucker

Hehe ja als je het kan betalen is de verleiding vaak groot om er nog een te kopen.

Ik moet eerst maar eens afwachten als de truck aankomt in Rotterdam en kijken hoeveel ik weer moet betalen voordat ik hem mag gaan ophalen. Ik heb uitgerekend dat ik nog een kleine 3000 euro moet betalen voordat hij helemaal van mij is 8) Of dat ook klopt weet ik binnenkort.

Daarna truckie weer verkopen en hopen dat ik genoeg terugkrijg want dat is altijd maar afwachten of je ook krijgt wat je vraagt.

En dan sparen en weer op zoek naar een nieuwe truck. Tegen die tijd hoor je dan wel van mij zodat we weer zaken kunnen doen :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 13, 2009 1:48 
Pro Trucker

Caster schreef:
Hehe ja als je het kan betalen is de verleiding vaak groot om er nog een te kopen.

Ik moet eerst maar eens afwachten als de truck aankomt in Rotterdam en kijken hoeveel ik weer moet betalen voordat ik hem mag gaan ophalen. Ik heb uitgerekend dat ik nog een kleine 3000 euro moet betalen voordat hij helemaal van mij is 8) Of dat ook klopt weet ik binnenkort.

Daarna truckie weer verkopen en hopen dat ik genoeg terugkrijg want dat is altijd maar afwachten of je ook krijgt wat je vraagt.

En dan sparen en weer op zoek naar een nieuwe truck. Tegen die tijd hoor je dan wel van mij zodat we weer zaken kunnen doen :D

je weet dat jouw zoekopdrachten ideaal zijn, zo kom ik nog eens ergens :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 13, 2009 19:06 
Heavy Trucker

texas boy schreef:

je weet dat jouw zoekopdrachten ideaal zijn, zo kom ik nog eens ergens :D

Ah goed om te weten dan, volgende keer ga ik misschien nog wat verder weg zoeken dan de eerste keer. Zo heb je straks heel Texas gehad :D

Maar kan iemand me nu vertellen of ik een reele prijs vraag (17.850 euro met onderhandelingsmarge)???
Truck heeft wel 285000 km maar dat stelt natuurlijk niks voor voor zo'n motor.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 13, 2009 19:27 
Pro Trucker

Ik wil je niet op je pik trappen maar ik vind t behoorlijk aan de prijs, zeker met die golfballenmotorkap. Maar ja je hebt maar 1 koper nodig :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 13, 2009 20:36 
Heavy Trucker

Dacht zelf al dat het behoorlijk veel was, zeker met die motorkap. Heb zelf natuurlijk ook al wat site afgezocht en der zijn gekken die 18000 euro excl. BTW vragen!!!! Daarom dacht ik dat mijn prijs reel was, niet dus. Dan zet ik hem gewoon lager geen probleem.

dodgevipertrucks schreef:
WOEF!!!!! AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

.....

Wel weer vreemd allemaal hoor want eerst moest en zou je percee een 96er Ford F250 hebben met ps diesel. Uiteindelijk kies je toch voor een iets nieuwer model, je hebt de truck nog niet eens in het echt gezien omdat de truck nog onderweg is en nu wil je hem alweer verkopen.. Weet je zelf eigelijk wel wat je wil :dontknow: :? Ongelovelijk verhaal maar het zal allemaal wel :drunken: :twisted:

Je moet je niet aangevallen voelen omdat ik NU zeg, hoe had ik het anders moeten vragen??? :? Op mijn eerste post reageerde niemand. Als ik een vraag stel wil ik daar antwoord op, negatief op postitief maakt me echt niks uit :lol:

En wat is er mis mee dat ik zoveel verander, ik wil een wagen, dan ga je op zoek, dan krijg ik de raad dat ik voor datzelfde of ietsje meer geld een nieuwere truck kan kopen. Doe ik dat toch. Ik heb hard moeten werken voor dat geld en dan mag ik wel eens veranderen.
Als ik toen had geweten wat ik nu wist, dan had ik gewoon nog een half jaar doorgespaard en direct een F150 gekocht maar het is nu eenmaal anders gelopen.

Ik weet niet hoeveel wagens je zelf al hebt gehad, maakt me ook niks uit, maar dat is precies hetzelfde. Als je een andere wagen/truck mooier vind koop je die toch gewoon :drunken:
Neem het allemaal niet te persoonlijk op en ik bedoel er niks verkeerd mee hoor. Ik begrijp ook maar al te goed jouw standpunt en je bent niet de enige die er zo over denkt hoor.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2009 7:42 
Trucker

ga nou gewoon eerst een rijden met je truck je kan hem toch altijd weer inruilen als je wat gespaard heb of dan verkopen.

kijk nou gewoon eerst een wat je wil en waarvoor je hem gebruiken wil wat ik een beetje begrijp is dat je het zelfde werk doet als ik. ik denk dan persoonlijk dat je meer heb aan een diesel.

voor meer geld vinden we allemaal wel mooiere auto's dat blijft toch zo

gr

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2009 9:15 
Heavy Trucker

Kijk,iedereen doet met zijn geld wat ie zelf wil.We hebben daar absoluut niet over te (ver)oordelen.
We kunnen echter alleen onze mening geven op een gezonde en volwassen manier in de hoop dat je er iets aan hebt.

Persoonlijk heb ik ook iets van "weet die wel wat ie wil ?" Je hebt er nog geen km mee gereden,je ziet een andere truck en al meteen wil je terug van de truck af die onderweg is.Rij er eerst effe mee,poetse em eens grondig op,haal kleine krasjes eruit met een goeie compound en zet em es flink in de wax,kijk misschien ergens achter een motorkap op de sloop of ergens iets goedkoop op ebay,de truck ziet er dan meteen op z'n best uit en als je die dan alsnog kwijt wil ga je meer kans maken.

Weinig mensen durven het aan om een truck te gaan kopen op foto en steigeren al helemaal als ze horen dat er kleine schade is.

Doe eens wat meer research,denk eens wat langer na,kijk eens wat meer rond alvorens je beslist wat je echt wil.Ik weet het ,is soms moeilijk en gelukkig heb ik lange tijd in geldnood gezeten en kon ik me niet zomaar 'iets amerikaans' kopen om mee te rijden,anders had ik ook m'n geld weggegooid aan auto's en trucks waarvan ik dan na één dag al niet tevreden over was.Ik ben ook ongeduldig,maar heb door die geldnood zo echt kunnen rondkijken naar wat ik ECHT wou en waar mijn hart snel bleef van slaan en waar geen enkele andere auto of truck me van de wijs kon brengen.
Enkel nog een srt-10,maar daar heb ik de centen (nog) niet voor :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2009 16:14 
Heavy Trucker

Kijk dat is het probleem nou net, "rij er EFFE mee", dat gaat niet in Belgie :evil: voordat ik met die truck kan rijden is alweer een half jaar om en in dat half jaar heb ik al heel wat centjes gespaard voor een andere truck.
Als ik dan pas moet gaan vekopen heb ik ook geen zin meer in want dan zit je weer met dat geregel van keuring voor verkoop, verzekering en belasting opheffen. Daarom wil ik hem verkopen. Plus het feit dat als ik hem nog niet laat homologeren dat ik dan een bredere doelgroep aanspreek, ik bedoel hiermee dat ik hem in NL en in BE kan verkopen.

Ik wil hem voordat ik hem verkoop natuurlijk wel in orde gaan zetten, de motorkap ga ik denk ik uitblutsen, oppoetsen gebeurd zowiezo, tis niet zo dat ik hem thuis krijg en dan niet meer naar omkijk en zo weg doe want dan voel ik mijn eigen ook niet prettig.
Over de prijs kunnen we blijven discucieren en dat zie ik op dat moment wel voor hoeveel ik hem te koop zet.

Research heb ik genoeg gedaan geloof me. Ik was al bezig met informatie verzamelen voordat ik nog maar in m'n kop kreeg om er eentje uit de VS te laten overkomen. Jullie denken misschien wel dat ik hals over kop handel maar dat is helemaal niet zo. Kunnen jullie ook lastig weten want we kennen elkaar alleen maar van achter ons schermpje :lol:
Ik maak nu eenmaal rare beslissingen in mijn leven dat heb ik al vaker gehoord ja, maar het heeft me nog nooit schade berokkend hoe gek het ook is. Ben trouwens al met meer dingen op de proppen gekomen thuis dat ik iets gekocht had en het enkele dagen erna weer verkocht gewoon omdat ik het leuk vind om te kunnen handelen. Ik koop en verkoop nou eenmaal graag iets.
Het zijn vaak risico's wat ik neem maar ik ben nu eenmaal niet de persoon die altijd alles doet zoals iedereen. Tenslotte koopt niet iedereen even een Truck voor het plezier, alleen die maffe bende hier op het forum :D :D

En jullie mogen natuurlijk jullie mening en raad geven, is ook niks mis mee en heb ik liever dan dat iedereen z'n mond houd want dan weet ik nog niks :wink:
Maar ik hou er over op want ik kan zo nog 10 pagina's typen met de uitleg waarom ik iets doe en dan zitten we volgend jaar hier nog :D .

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2009 17:19 
Pro Trucker

Ik ben bang dat je nog aardig wat kosten aan de truck moet maken om hem gekeurd en weer helemaal netjes te krijgen. Omdat er op je motorkap hagelschade zit, zou ik er niet gek van opkijken als het ook op het dak zit.
Heb je hem dan af, dan is hij ook af en moet je hem gewoon lekker zelf houden. Verkopen gaat niet meevallen denk ik voor de prijs die je wilt. Maar zoals ik al zei, je hebt er maar 1 nodig.
Of niet op kenteken zetten en zo proberen je eigen geld terug te krijgen. Laat het dan een wijze les zijn, wijze lessen kosten helaas vaak geld :D
Als ik iets heb wil ik er vaak ook weer snel af, maar jij bent nog erger :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2009 20:27 
Truck forum Junky

en nog eentje :!:

http://www.targetweb.nl/shop/article.asp?article=32814

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]