USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
'84 F-250 dual fuel tank setup? https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=9635 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | spoonr [ za dec 25, 2010 12:17 ] |
Berichttitel: | '84 F-250 dual fuel tank setup? |
Hi, Voordat ik volgende week onder mijn truck ga kruipen ben ik benieuwd of iemand weet hoe de aansturing is van de 2 fuel tanks in mijn Ford F-250. De meter op het dash werkt alleen op de voorste tank. Weet iemand of tank2 een soort van overloop heeft of iets dergelijks? Ze hebben wel beide aan de buitenkant 2 aparte vulkleppen. Voor zover ik op internet kan achterhalen is de capaciteit van 1 tank ca. 19 gallon. Kan iemand dat bevestigen? Ik zoek eigenlijk grotere tanks, en heb op Internet gezien dat je 1 van de 19 gallon tanks kunt vervangen voor een tank van 39 gallon. heeft iemand dit ooit gedaan? Thanks en Merry Christmas! |
Auteur: | victor [ za dec 25, 2010 13:50 ] |
Berichttitel: | Re: '84 F-250 dual fuel tank setup? |
spoonr schreef: Hi, Voordat ik volgende week onder mijn truck ga kruipen ben ik benieuwd of iemand weet hoe de aansturing is van de 2 fuel tanks in mijn Ford F-250. De meter op het dash werkt alleen op de voorste tank. Weet iemand of tank2 een soort van overloop heeft of iets dergelijks? Ze hebben wel beide aan de buitenkant 2 aparte vulkleppen. Voor zover ik op internet kan achterhalen is de capaciteit van 1 tank ca. 19 gallon. Kan iemand dat bevestigen? Ik zoek eigenlijk grotere tanks, en heb op Internet gezien dat je 1 van de 19 gallon tanks kunt vervangen voor een tank van 39 gallon. heeft iemand dit ooit gedaan? Thanks en Merry Christmas! Hallo wat ik gezien heb aan de onderzijde daat er een afsluiter zit voor het afdichten van ene tank en het openen van de andere en als je dat doet schakelt de tankmeter ook om,maar waarom ga je er grotere tanks onder zetten als het systeem werkt heb je ook 39 gallon gr victor en jij ook fijne dagen |
Auteur: | spoonr [ za dec 25, 2010 14:20 ] |
Berichttitel: | Re: '84 F-250 dual fuel tank setup? |
Hi Victor Ja ik lees net dat er ergens een selectie schakelaar binnen zou moeten zitten. Die ga ik even zoeken. Ik vind het zonde van mijn tijd om steeds te tanken, ik rijd veel. Vandaar de voorkeur voor een zon groot mogelijke tank. |
Auteur: | Caster [ za dec 25, 2010 15:03 ] |
Berichttitel: | Re: '84 F-250 dual fuel tank setup? |
Steek een fuel tank in uw laadbak. Kan je zo 60 gallon in de bak kwijt en die sluit je dan aan op de andere tanks. Geen geprul met andere tanks onder de truck in te kloten. Weet eigenlijk ook niet of je aan het originele brandstofsysteem iets mag veranderen ![]() |
Auteur: | texas boy [ za dec 25, 2010 18:17 ] |
Berichttitel: | Re: '84 F-250 dual fuel tank setup? |
spoonr schreef: Ja ik lees net dat er ergens een selectie schakelaar binnen zou moeten zitten. Die ga ik even zoeken.. Waarschijnlijk vlakbij de kachelbediening en soms op de vloer in het midden. |
Auteur: | Ranger460 [ zo dec 26, 2010 16:30 ] |
Berichttitel: | Re: '84 F-250 dual fuel tank setup? |
Hoort idd op de kachelbediening een schuif te zitten. Er staat main bij. Als je die omzet geeft je benzinemeter de stand van de andere tank aan. |
Auteur: | texas boy [ zo dec 26, 2010 16:46 ] |
Berichttitel: | Re: '84 F-250 dual fuel tank setup? |
Normaal gesproken wel, maar in veel gevallen werkt het niet meer en in ongeveer 80% van de gevallen van de auto's die wij op export zetten met 2 tanks werkt de 2e tank allang niet meer ![]() |
Auteur: | spoonr [ ma dec 27, 2010 22:14 ] |
Berichttitel: | Re: '84 F-250 dual fuel tank setup? |
Wat gaat er precies kapot dan? Ik heb vandaag geprobeerd de aansturing van de selector door te meten maar deze geeft geen signaal als ik de rear tank selecteer met de schuif. Ik heb de schuif nu op rear staan, maar hij blijft de meterstand van de front tank aangeven. De auto loopt wel, maar ik ga er vanuit dat hij dan nu nog steeds op de front tank loopt. Wat is hier de oplossing voor? |
Auteur: | torque monster [ ma dec 27, 2010 22:57 ] |
Berichttitel: | Re: '84 F-250 dual fuel tank setup? |
tanken binnen 300 km ![]() |
Auteur: | spoonr [ ma dec 27, 2010 23:05 ] |
Berichttitel: | Re: '84 F-250 dual fuel tank setup? |
Nou, liever niet. Hoop er toch zo'n 2500KM mee te rijden in een maand.. Ik vermoed dat de selector switch in de cab niet goed is. Als hij daar niet switcht schakelt de valve ook niet over, en meten we ook geen spanning. Daarbij wordt de fuel gauge niet aangepast als er geswitcht wordt, en hoor ik ook de andere intank pomp niet lopen. Lijkt mij grote kans dat het de switch zelf is, dus morgen maar even doormeten ![]() |
Auteur: | texas boy [ ma dec 27, 2010 23:14 ] |
Berichttitel: | Re: '84 F-250 dual fuel tank setup? |
spoonr schreef: Wat gaat er precies kapot dan? Kan van alles zijn, maar ipv van repareren schakelt men de 2e tank uit. |
Auteur: | gert [ di dec 28, 2010 10:36 ] |
Berichttitel: | Re: '84 F-250 dual fuel tank setup? |
en jij rijdt nog steeds op benzine? |
Auteur: | spoonr [ do dec 30, 2010 22:29 ] |
Berichttitel: | Re: '84 F-250 dual fuel tank setup? |
Jay, de tank selector werkt prima en de diesel wordt uit de juiste tanks geslurpt! Geen idee waarom het eerst niet werkte, maar goed ![]() |
Auteur: | Hoedy007 [ ma jun 04, 2012 18:19 ] |
Berichttitel: | Re: '84 F-250 dual fuel tank setup? |
Ik heb een ford f-250 uit 1986 en daar werkt het ook niet. Ik heb de stekker gemeten en de plus schakelt wel om maar hij blijft de voorste tank aangeven. En schakelt ook niet naar de achterste tank. Hoe kan aan die schakelaar komen onder de auto? |
Auteur: | black cloud diesel [ ma jun 04, 2012 19:24 ] |
Berichttitel: | Re: '84 F-250 dual fuel tank setup? |
in je chassisbalk balk achter de voorste tank zit de tankswitch zit een stekertje op misschien geoxideerd en anders een nieuwe ,rockauto heeft ze.ik heb de achterste tank net vervangen voor een tank van 38 gallon om precies dezelfde reden als spoonr,ik haat tanken. als je ff zoekt bij rockauto voor op jouw truck maar dan met een 460 benzine motor kan je die tanks vinden.je moet een tank die niet is gegalvaniseerd ,diesel schijnt dit aan te tasten.het merk wat ik heb is spectra en het type is f-26d als ik het goed heb. er zitten langere boute bij en een set om je aanzuigbuis te verlengen dmv solderen.je moet alleen het stangetje van je vlotter verlengen(lees ,zelf maken)of een vlotter van een bronco gebruiken ,dat heb ik gedaan werkt perfect.het meeste werk is de laadbak verwijderen ,meestal draaien alle bouten mee.ik heb deze eerst vastgelast in de laadbak.voor verdere vragen mag je ook bellen op 06-50915748 |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |