USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

Revisie motor ja of nee ?
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=9403
Pagina 1 van 1

Auteur:  airstreampieter [ ma dec 06, 2010 20:47 ]
Berichttitel:  Revisie motor ja of nee ?

Ik heb een Ford F250 met een 460 engine bwj 1977. Ik heb de indruk dat de motor flink vermogen aan het inleveren is. Nog nooit gereviseerd op zich prima, maar het verbruik is 1 op 2. Ben nu toch langzaam aan het overwegen om er iets aan te gaan doen, ten eerste verbruik proberen te verbeter en meer trek vermogen te ontwikkelen. Ook een olie lekkage moet gerepareerd ( kering) worden en kan alleen als het blok eruit gaat Maar wat kan ik het beste doen. Motor is verder erg betrouwbaar en loopt redelijk netjes. Zou ik een gedeeltelijk revisie moeten doen of helemaal ( al een prijs van 3500,- gekregen ), word hierdoor het verbruik ook minder, met bv 1op 4 zou ik al heel blij zijn.
Ik rij er ieder dag in en daardoor begint het verbruik toch minder leuk te worden met de huidige LPG prijzen.
Of een andere optie zou kunnen zijn dat ik een ander motorblok zou kiezen ( 400 of 351 ) die in de loop der tijd wat gemoderniseerd zijn en daardoor ook wat extra vermogen hebben. Het gaat mij met name om het trekvermogen, je zou het niet zeggen met een 460, maar in de jaren 70 zijn ze volgens mij een beetje tam gehouden qua vermogen.
Of moet ik in de US een goed gebruikt of gereviseerd blok kopen, lijkt me dat ze daar iets goedkoper zijn ?
Ik weet het niet waar ik het beste mee af ben. PPfff lang verhaal ;-)

Pieter

Afbeelding

Auteur:  diesel truck [ ma dec 06, 2010 21:44 ]
Berichttitel:  Re: Revisie motor ja of nee ?

is een 6 cillinder cummins geen optie?de 12 klepper rijdt zonder computer.rijd een stuk zuiniger en trkt als een beest.
kijk maar s op fummins.com



grtz.dino

Auteur:  Dodgedriver2010 [ ma dec 06, 2010 22:12 ]
Berichttitel:  Re: Revisie motor ja of nee ?

éen dikke diesel is natuurlijk leuk maar kan dit wel ivm rdw?

Auteur:  Ton de Draaier [ ma dec 06, 2010 22:17 ]
Berichttitel:  Re: Revisie motor ja of nee ?

Hoi Pieter :)
Je zou kunnen overwegen om het blok geheel te stripen; op te meten hoe de cilinders ziijn en de zuigerdiameters controleren. Misschien red je het met een set nieuwe veren en kleppen opnieuw inslijpen. Vaak met tamgehouden motoren zijn de lagers gewoon nog goed.

Auteur:  Hennie [ di dec 07, 2010 0:16 ]
Berichttitel:  Re: Revisie motor ja of nee ?

Pieter,

hoeveel Km heeft dat beestje gelopen inmiddels?
Ik heb hier een 77er staan ook met de 460 erin, en ik moet zeggen, dat loopt best hoor, al heeft deze maar iets meer dan 50.000 gelopen, maar toch.
Hij had een klein beetje "tuning" nodig en dat heeft hem wel geholpen om weer lekker te gaan lopen, en waar ze ook gevoelig voor zijn is lekke uitlaat pakkingen, dat levert je ook niet meer vermogen op.
Kortom, als alles weer netjes is dan kom je vaak al een stuk gunstiger uit, maar tussen de 1 op 3 en de 1 op 4 houdt ie echt wel op hoor.... :mrgreen:
Hennie

Auteur:  airstreampieter [ di dec 07, 2010 16:55 ]
Berichttitel:  Re: Revisie motor ja of nee ?

Wat zou een revisie of een gedeeltelijke revisie kosten, en ben dan natuurlijk op zoek naar een goed adres.

gr Pieter

Auteur:  el camino 79 [ wo dec 08, 2010 6:02 ]
Berichttitel:  Re: Revisie motor ja of nee ?

kijk ook eens naar een nieuw turnkey blok
dus helemaal kompleet
begin je helemaal vers en kan je er voorlopig weer tegen
uiteindelijk als je alles gaat optellen ben je op deze manier goedkoper uit dan reviseren

Auteur:  airstreampieter [ wo dec 08, 2010 18:31 ]
Berichttitel:  Re: Revisie motor ja of nee ?

Ik ben wat aan het zoeken geweest en zit met een vraagje, het is me niet helemaal duidelijk. Leranciers van motoren leveren 2 opties aan.
wat is het verschil tussen een short block en long block 460 ?
Zijn er in de US betrouwbare adressen om zoiets te kopen, liefst bij Hans in de buurt .

Pieter

Auteur:  Big Alf [ wo dec 08, 2010 19:28 ]
Berichttitel:  Re: Revisie motor ja of nee ?

Shortblock is alleen onderblok zonder cilinderkoppen, Longblock is incl. cilinderkoppen.
Let wel op dat je bij een short- en/of longblock, ook je waterpomp intake enz. allemaal over moet zetten van je oude blok.
Een turnkeyblock, is compleet en startklaar. (wel eerst even inbouwen natuurlijk :D )

Auteur:  Chevy Cor [ wo feb 16, 2011 10:27 ]
Berichttitel:  Re: Revisie motor ja of nee ?

airstreampieter schreef:
Ik heb een Ford F250 met een 460 engine bwj 1977. Ik heb de indruk dat de motor flink vermogen aan het inleveren is. Nog nooit gereviseerd op zich prima, maar het verbruik is 1 op 2. Ben nu toch langzaam aan het overwegen om er iets aan te gaan doen, ten eerste verbruik proberen te verbeter en meer trek vermogen te ontwikkelen. Ook een olie lekkage moet gerepareerd ( kering) worden en kan alleen als het blok eruit gaat Maar wat kan ik het beste doen. Motor is verder erg betrouwbaar en loopt redelijk netjes. Zou ik een gedeeltelijk revisie moeten doen of helemaal ( al een prijs van 3500,- gekregen ), word hierdoor het verbruik ook minder, met bv 1op 4 zou ik al heel blij zijn.
Ik rij er ieder dag in en daardoor begint het verbruik toch minder leuk te worden met de huidige LPG prijzen.
Of een andere optie zou kunnen zijn dat ik een ander motorblok zou kiezen ( 400 of 351 ) die in de loop der tijd wat gemoderniseerd zijn en daardoor ook wat extra vermogen hebben. Het gaat mij met name om het trekvermogen, je zou het niet zeggen met een 460, maar in de jaren 70 zijn ze volgens mij een beetje tam gehouden qua vermogen.
Of moet ik in de US een goed gebruikt of gereviseerd blok kopen, lijkt me dat ze daar iets goedkoper zijn ?
Ik weet het niet waar ik het beste mee af ben. PPfff lang verhaal ;-)

Pieter

Afbeelding
Hallo Pieter ik persoonlijk zou het blok zelf laten reviseren vraag het eens bij HRW in wageningen :lol: Heb hier goede ervaring mee.Chevy Cor

Auteur:  BusBart [ zo maart 20, 2011 18:59 ]
Berichttitel:  Re: Revisie motor ja of nee ?

Als je oude blok altijd goed gelopen heeft, en niet mishandeld geweest is, raad ik je aan om je oude blok te reviseren, dan weet je wat je hebt! en als je dan een goed bedrijf uitzoekt die in overleg met jou de revisie doet, weet je ook wat je krijgt! dat is OOK heel wat waard!

als je n.l. een blok koopt wat door een groot bedrijf gereviseerd is, kun je vanalles tegenkomen. die doen n.l. zoveel mogelijk hun best om in een keer een zo groot mogelijke serie te pakken, om het voor HUN zo goedkoop mogelijk te maken. en om dat te bereiken doen ze wel eens gekke dingen... bijv. een blok in één keer een of twee overmaten tegelijk opboren omdat bij één overmaat de boor een keer vaker verwisseld/afgesteld moet worden, wat weer extra kost.

voor mij is de keus helder! ook al zou het me wat meer kosten.

succes!

Bart

Auteur:  Ernest [ zo maart 20, 2011 19:27 ]
Berichttitel:  Re: Revisie motor ja of nee ?

HEB JE DE COMPRESSIE GEMETEN?

WAT IS DE UITSLAG DAARVAN?

Auteur:  Steele [ ma maart 21, 2011 1:03 ]
Berichttitel:  Re: Revisie motor ja of nee ?

Overigens, ik had ook een 460 die nog nooit gereviseerd was in de vorige f250, en die trok de klinkers uit de straat. 77er was dat.
En liep 1op 2, 1op1. Wel op benzine dan, maar ik zou hem nooit omruilen voor een kleiner blokje.
Ik zou de boel toch maar laten reviseren indien nodig, zo'n truck hoort gewoon een big block in. 8)

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/