USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

Het ene klaar alweer wat anders stuk...
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=13627
Pagina 1 van 2

Auteur:  Talan [ wo jan 18, 2012 22:49 ]
Berichttitel:  Het ene klaar alweer wat anders stuk...

Wordt er niet goed van.. :evil:
Heb mijn Ford F150 net 3 maanden en al 2000 euro onkosten aan gehad.
Heb een vraag.....
Heeft het zin om een compressietest te laten doen als de motor goed stationair loopt op gas en benzine?
Heb nu weer waterlekkage langs de vooras en weet eigenlijk niet goed waar dat nu vandaan komt.
Ben bang voor een lekke koppakking. Heb ook van die witte drap onder de oliedop.
Maar niet aan de peilstok. Had de garage al eens gevraagd en hij zei dat het condens was omdat ik veel korte stukjes rij.
Lekt niet heel veel, koelvloeistof zakt niet of dan maar heel weinig dan. Borrelt ook niet..
Ligt een plasje onder de vooras, niet onder de motor.
Vind ook de motor wat tikken maar volgens de gasboer loopt hij supermooi stationair. En dan hoor je het tikken niet..
Was al bezig om bougies te vervangen, heb er 4 gedaan. Is een enorm gekloot om er bij de komen.
Daarom nu de vraag heeft het zin om een compressietest te laten doen??

Alvast bedankt,

Auteur:  Ton de Draaier [ wo jan 18, 2012 22:58 ]
Berichttitel:  Re: Het ene klaar alweer wat anders stuk...

Heb je er aal aan gedacht dat je waterpomp lekt? Als je koelvloeistof in je olie hebt, moet dat gaan emulgeren met de olie.... Als de motor goed loopt, heeft het geen zin om onnodig bougies te trekken.. cilinderkoppen trekken doe je alleen als je emulsie in je olie hebt.

Auteur:  GUY [ wo jan 18, 2012 23:11 ]
Berichttitel:  Re: Het ene klaar alweer wat anders stuk...

kattebakvulling verversen? :cat:

Auteur:  Big Alf [ wo jan 18, 2012 23:12 ]
Berichttitel:  Re: Het ene klaar alweer wat anders stuk...

Als de koppakking lekt, dan is dit meestal inwendig en niet naar buiten toe. Ik zou inderdaad even je waterpomp checken.
Onder de as zit een klein gaatje, als de kering van de waterpomp lekt komt daar koelvloeistof uit
Eventueel het koelsysteem op druk zetten en dan controleren op druk verlies en op lekkage.
Witte drap aan je vuldop, kan ook komen door (te) korte stukjes rijden.
Er zit altijd wel wat condens in je blok en als de motor niet goed op temperatuur komt, krijg je van die witte/bruine slutch.
Ook even je de oliepeil stok er uit halen en er dan een aansteker onderhouden, als het gaat knetteren zit er water in je olie.

Auteur:  Talan [ wo jan 18, 2012 23:20 ]
Berichttitel:  Re: Het ene klaar alweer wat anders stuk...

Hoi Ton,

De bougies wisselen deed ik omdat de motor warm is en dan gelijk op lpg start dan twee keer moet starten voordat hij doorloopt.
Vind dat hij nog niet super op lpg loopt. Stationair wel maar niet als rustig wegrij of het gas ineens intrap. Als ik op snelheid ben is het goed.
Op benzine loopt hij perfekt.
Dacht dat het misschien aan de bougies lag.
Vind ook dat het erg naar koelvloeistof ruikt bij een warme motor.
Net nog even gekeken plasje ligt wel net onder de radiateur. Misschien is die wel lek.
Zit ook nog een kleintje onder die zal wel van de airco zijn. Hangen ook druppen aan.
Maar lekt echt niet veel, heb er even een stukje korton onder gedaan.
Denk dat er morgen een plasje van 2 bij 2 cm ligt.
Misschien de water pomp? Geen idee waar die zit.
Lekkage zit aan de bijrijders kant boven de vooras..

Auteur:  Big Alf [ wo jan 18, 2012 23:27 ]
Berichttitel:  Re: Het ene klaar alweer wat anders stuk...

Die kleinere radiator, is waarschijnlijk een extra olie koeler voor je automaat.
Dat er koelvloeistof onder de radiateur ligt, wil niet altijd zeggen dat die lek is
Het kan goed je waterpomp zijn en dat de koelvloeistof via de koelvin en de kap op de radiateur lekt.
Waterpomp zit aan de voorzijde van je blok, achter de koelvin. Even goed speuren met een goede looplamp of zaklantaarn

Auteur:  Talan [ wo jan 18, 2012 23:29 ]
Berichttitel:  Re: Het ene klaar alweer wat anders stuk...

Big Alf schreef:
Als de koppakking lekt, dan is dit meestal inwendig en niet naar buiten toe. Ik zou inderdaad even je waterpomp checken.
Onder de as zit een klein gaatje, als de kering van de waterpomp lekt komt daar koelvloeistof uit
Eventueel het koelsysteem op druk zetten en dan controleren op druk verlies en op lekkage.
Witte drap aan je vuldop, kan ook komen door (te) korte stukjes rijden.
Er zit altijd wel wat condens in je blok en als de motor niet goed op temperatuur komt, krijg je van die witte/bruine slutch.
Ook even je de oliepeil stok er uit halen en er dan een aansteker onderhouden, als het gaat knetteren zit er water in je olie.


Net even de aansteker aan de peilstok gehad en hij knettert niet.
Valt dus hoop ik mee met de koppakking..

Auteur:  Lumberjack [ wo jan 18, 2012 23:52 ]
Berichttitel:  Re: Het ene klaar alweer wat anders stuk...

Misschien een vriesplug :dontknow: :?:

Auteur:  guido [ do jan 19, 2012 0:03 ]
Berichttitel:  Re: Het ene klaar alweer wat anders stuk...

of water van je airco?

mvg Guy

Auteur:  freddy [ do jan 19, 2012 1:11 ]
Berichttitel:  Re: Het ene klaar alweer wat anders stuk...

Denk ook van je airco.
Even onder de kap kijken.
Bij het plaatwerk tussen de motor en cabine aan de bijrijders kant.
Komt ergens een pijpje uit die lekt.
Even airconditioning voluit aan zetten en kijken.

Auteur:  Ton de Draaier [ do jan 19, 2012 7:57 ]
Berichttitel:  Re: Het ene klaar alweer wat anders stuk...

goedemorgen Mannuhh :)
Ik sluit me helemaal aan bij Alfred.... Een vriesplug komt alleen voor als de auto met water is afgevuld en bevroren is geweest. Waterpomp is waarschijnlijker.... Ik had een zwetende radiateur . Nou heb ik dat opgelost door een radiateurpil te gebruiken, maar LET OP!!!! Neem de moeite om je kachelslangen even af te koppelen en een doorverbinding te maken . Mijn kachel raakte er verstopt van en die heb ik met schoonmaakazijn weer door gekregen.
Wat op LPG snel je gas intrappen betreft... LPG kan nooit zo snel geinjecteerd worden als benzine dus als je wil trappen moet je op benzine gaan. LPG blijft een lapmiddel om goedkoper te kunnen rijden.

Auteur:  RamJan [ do jan 19, 2012 10:21 ]
Berichttitel:  Re: Het ene klaar alweer wat anders stuk...

freddy schreef:
Denk ook van je airco.
Even onder de kap kijken.
Bij het plaatwerk tussen de motor en cabine aan de bijrijders kant.
Komt ergens een pijpje uit die lekt.
Even airconditioning voluit aan zetten en kijken.



niet mee eens
airco voluit zetten geeft geen water onder de auto
dit komt er enkel bij het afzetten van de airco als het ijs smelt

Auteur:  peerkehemi [ do jan 19, 2012 11:57 ]
Berichttitel:  Re: Het ene klaar alweer wat anders stuk...

Hoezo niet snel op lpg ton,ik merk geen verschil,met benzine :!: en zeker met lpi moet je na genoeg geen verschil mrrken,oke met een gasstuk wordt t iets anders maar als het allemaal goed op de inhoud vd motor is afgesteld moet dat ook mee vallen. :!: voel eens of je speeling op je koelvin hebt :!:

Auteur:  Talan [ do jan 19, 2012 20:06 ]
Berichttitel:  Re: Het ene klaar alweer wat anders stuk...

Nou heb het gevonden volgens mij...
Net nog even met een zaklamp onder de auto wezen kijken met draaiende motor en zie op de hoek van de radiateur een heel klein beetje water borrelen.
Heb dus volgens mij een heel klein gaatje in de radiateur... :x
Werkt zo`n radiator pil goed?
Dat is toch tijdelijke oplossing voor lekkage of niet?

Auteur:  Spieker [ do jan 19, 2012 20:24 ]
Berichttitel:  Re: Het ene klaar alweer wat anders stuk...

Ik zou er nooit van me leven een pil ingooien :!: Heb het bij me civic gehad ook de radiateur lek en ook zo'n pil er in gegooid was mooi dicht maar na een half jaar toch weer lek op dezelfde plek dus kon evengoed nog om een nieuwe rad. En je wil niet weten wat voor smurrie aanslag er in je hele koelsysteem komt. Het blijft gewoon een lapmiddel en het gaat echt niet alleen in dat kleine gaatje zitten :!: Maar dat is mijn mening en ervaring met die rotzooi.

Even over het slecht lopen op lpg, ik weet niet of jij ook een benzine afsluiter hebt maar heb al een paar keer gezien dat die dingen lekken als die op lpg staat. Dus krijgt ie lpg en benzine. Vooral met stevig optrekken gaf dat wat horten en stoten en inhouden. Weet dus niet of jij er ook een hebt en of dit met benzine injectie ook opgaat maar wellicht kan je er even naar kijken.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/