Het is nu wo jun 18, 2025 0:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 22:49 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do okt 06, 2011 12:26
Berichten: 147
Woonplaats: Oldeberkoop
Wordt er niet goed van.. :evil:
Heb mijn Ford F150 net 3 maanden en al 2000 euro onkosten aan gehad.
Heb een vraag.....
Heeft het zin om een compressietest te laten doen als de motor goed stationair loopt op gas en benzine?
Heb nu weer waterlekkage langs de vooras en weet eigenlijk niet goed waar dat nu vandaan komt.
Ben bang voor een lekke koppakking. Heb ook van die witte drap onder de oliedop.
Maar niet aan de peilstok. Had de garage al eens gevraagd en hij zei dat het condens was omdat ik veel korte stukjes rij.
Lekt niet heel veel, koelvloeistof zakt niet of dan maar heel weinig dan. Borrelt ook niet..
Ligt een plasje onder de vooras, niet onder de motor.
Vind ook de motor wat tikken maar volgens de gasboer loopt hij supermooi stationair. En dan hoor je het tikken niet..
Was al bezig om bougies te vervangen, heb er 4 gedaan. Is een enorm gekloot om er bij de komen.
Daarom nu de vraag heeft het zin om een compressietest te laten doen??

Alvast bedankt,

_________________
groetjes Simon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 22:58 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Heb je er aal aan gedacht dat je waterpomp lekt? Als je koelvloeistof in je olie hebt, moet dat gaan emulgeren met de olie.... Als de motor goed loopt, heeft het geen zin om onnodig bougies te trekken.. cilinderkoppen trekken doe je alleen als je emulsie in je olie hebt.

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 23:11 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 19, 2010 18:20
Berichten: 343
Woonplaats: Verenigde Straten van Olen (B)
kattebakvulling verversen? :cat:

_________________
ice white Saab 9.3 ttid airo cabrio 180 pk(voor Greet), Saab 9.5 160 pk(voor mij) saab 9.3 175 pk, Ford Fiesta 1.6 tdci (voor de jeugd) Ford F150 FX4 V8 300 pk limited edition(voor de paarden)(2x 1 pk), Harley Davidson 100 aniversary (voor de fun)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 23:12 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Als de koppakking lekt, dan is dit meestal inwendig en niet naar buiten toe. Ik zou inderdaad even je waterpomp checken.
Onder de as zit een klein gaatje, als de kering van de waterpomp lekt komt daar koelvloeistof uit
Eventueel het koelsysteem op druk zetten en dan controleren op druk verlies en op lekkage.
Witte drap aan je vuldop, kan ook komen door (te) korte stukjes rijden.
Er zit altijd wel wat condens in je blok en als de motor niet goed op temperatuur komt, krijg je van die witte/bruine slutch.
Ook even je de oliepeil stok er uit halen en er dan een aansteker onderhouden, als het gaat knetteren zit er water in je olie.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 23:20 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do okt 06, 2011 12:26
Berichten: 147
Woonplaats: Oldeberkoop
Hoi Ton,

De bougies wisselen deed ik omdat de motor warm is en dan gelijk op lpg start dan twee keer moet starten voordat hij doorloopt.
Vind dat hij nog niet super op lpg loopt. Stationair wel maar niet als rustig wegrij of het gas ineens intrap. Als ik op snelheid ben is het goed.
Op benzine loopt hij perfekt.
Dacht dat het misschien aan de bougies lag.
Vind ook dat het erg naar koelvloeistof ruikt bij een warme motor.
Net nog even gekeken plasje ligt wel net onder de radiateur. Misschien is die wel lek.
Zit ook nog een kleintje onder die zal wel van de airco zijn. Hangen ook druppen aan.
Maar lekt echt niet veel, heb er even een stukje korton onder gedaan.
Denk dat er morgen een plasje van 2 bij 2 cm ligt.
Misschien de water pomp? Geen idee waar die zit.
Lekkage zit aan de bijrijders kant boven de vooras..

_________________
groetjes Simon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 23:27 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Die kleinere radiator, is waarschijnlijk een extra olie koeler voor je automaat.
Dat er koelvloeistof onder de radiateur ligt, wil niet altijd zeggen dat die lek is
Het kan goed je waterpomp zijn en dat de koelvloeistof via de koelvin en de kap op de radiateur lekt.
Waterpomp zit aan de voorzijde van je blok, achter de koelvin. Even goed speuren met een goede looplamp of zaklantaarn

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 23:29 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do okt 06, 2011 12:26
Berichten: 147
Woonplaats: Oldeberkoop
Big Alf schreef:
Als de koppakking lekt, dan is dit meestal inwendig en niet naar buiten toe. Ik zou inderdaad even je waterpomp checken.
Onder de as zit een klein gaatje, als de kering van de waterpomp lekt komt daar koelvloeistof uit
Eventueel het koelsysteem op druk zetten en dan controleren op druk verlies en op lekkage.
Witte drap aan je vuldop, kan ook komen door (te) korte stukjes rijden.
Er zit altijd wel wat condens in je blok en als de motor niet goed op temperatuur komt, krijg je van die witte/bruine slutch.
Ook even je de oliepeil stok er uit halen en er dan een aansteker onderhouden, als het gaat knetteren zit er water in je olie.


Net even de aansteker aan de peilstok gehad en hij knettert niet.
Valt dus hoop ik mee met de koppakking..

_________________
groetjes Simon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 23:52 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2009 17:43
Berichten: 3067
Woonplaats: de hei
Misschien een vriesplug :dontknow: :?:

_________________
grt perry

UN HOND ZUNNE GUM!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 0:03 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 16, 2010 11:16
Berichten: 518
Woonplaats: Arendonk Belgie
of water van je airco?

mvg Guy

_________________
chevrolet suburban 2008 5,3L , 2008 chrysler 300 v6 diesel,1971 chrysler 300 500ci,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 1:11 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: za dec 17, 2011 0:41
Berichten: 3210
Woonplaats: Ens
Denk ook van je airco.
Even onder de kap kijken.
Bij het plaatwerk tussen de motor en cabine aan de bijrijders kant.
Komt ergens een pijpje uit die lekt.
Even airconditioning voluit aan zetten en kijken.

_________________
gr freddy

dodge ram 1500
megacab
powerd by hemi
2007


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 7:57 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
goedemorgen Mannuhh :)
Ik sluit me helemaal aan bij Alfred.... Een vriesplug komt alleen voor als de auto met water is afgevuld en bevroren is geweest. Waterpomp is waarschijnlijker.... Ik had een zwetende radiateur . Nou heb ik dat opgelost door een radiateurpil te gebruiken, maar LET OP!!!! Neem de moeite om je kachelslangen even af te koppelen en een doorverbinding te maken . Mijn kachel raakte er verstopt van en die heb ik met schoonmaakazijn weer door gekregen.
Wat op LPG snel je gas intrappen betreft... LPG kan nooit zo snel geinjecteerd worden als benzine dus als je wil trappen moet je op benzine gaan. LPG blijft een lapmiddel om goedkoper te kunnen rijden.

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 10:21 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 28, 2008 16:30
Berichten: 439
Woonplaats: W-Vlaanderen Belgie
freddy schreef:
Denk ook van je airco.
Even onder de kap kijken.
Bij het plaatwerk tussen de motor en cabine aan de bijrijders kant.
Komt ergens een pijpje uit die lekt.
Even airconditioning voluit aan zetten en kijken.



niet mee eens
airco voluit zetten geeft geen water onder de auto
dit komt er enkel bij het afzetten van de airco als het ijs smelt

_________________
Jan
Camaro rs 68
Corvette C4 84
Nissan 370Z 2011
Lancia Gamma Coupé 2500 ie 81


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 11:57 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Hoezo niet snel op lpg ton,ik merk geen verschil,met benzine :!: en zeker met lpi moet je na genoeg geen verschil mrrken,oke met een gasstuk wordt t iets anders maar als het allemaal goed op de inhoud vd motor is afgesteld moet dat ook mee vallen. :!: voel eens of je speeling op je koelvin hebt :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 20:06 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do okt 06, 2011 12:26
Berichten: 147
Woonplaats: Oldeberkoop
Nou heb het gevonden volgens mij...
Net nog even met een zaklamp onder de auto wezen kijken met draaiende motor en zie op de hoek van de radiateur een heel klein beetje water borrelen.
Heb dus volgens mij een heel klein gaatje in de radiateur... :x
Werkt zo`n radiator pil goed?
Dat is toch tijdelijke oplossing voor lekkage of niet?

_________________
groetjes Simon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 20:24 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
Ik zou er nooit van me leven een pil ingooien :!: Heb het bij me civic gehad ook de radiateur lek en ook zo'n pil er in gegooid was mooi dicht maar na een half jaar toch weer lek op dezelfde plek dus kon evengoed nog om een nieuwe rad. En je wil niet weten wat voor smurrie aanslag er in je hele koelsysteem komt. Het blijft gewoon een lapmiddel en het gaat echt niet alleen in dat kleine gaatje zitten :!: Maar dat is mijn mening en ervaring met die rotzooi.

Even over het slecht lopen op lpg, ik weet niet of jij ook een benzine afsluiter hebt maar heb al een paar keer gezien dat die dingen lekken als die op lpg staat. Dus krijgt ie lpg en benzine. Vooral met stevig optrekken gaf dat wat horten en stoten en inhouden. Weet dus niet of jij er ook een hebt en of dit met benzine injectie ook opgaat maar wellicht kan je er even naar kijken.

_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling