Het is nu zo aug 10, 2025 2:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 19:47 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
hemiram schreef:
T-Bob schreef:
En jij kan het weten hè Roel,
jij hebt hem ook al eens
Uit elkaar moeten halen :cry:



Laten halen sjeng :wink: en ik wil niet zeiken hoor ,maar de usa diesels hebben meer gedonder dan de benzine auto`s als je het mij vraagt ( heb ik het over de jongeren diesels),:!: ik denk dat die diesels het hier te goed hebben , of te veel korten afstanden rijden . En hoe ga je het doen body of :?: Maar in iedergeval suc6 met de reparatie ,en ik hoop dat het mee valt :!:

http://m.youtube.com/index?hl=nl&deskto ... bvw9J80rmc



Ik heb toen ook veel zelf gedaan. Hij stond hier gewoon in de schuur en dan kwam me buurman elke keer even langs om te zeggen wat ik moest doen en dan kon ik weer even verder. Daarom heeft het ook ruim 3 maanden geduurd. De revisie is door een gespecialiseerd bedrijf gedaan

Laatst sprak ik een canadees die nu in NL woont die zei ook. Het probleem is dat ze hier in NL helemaal niet hoeven te werken en dat ik ook niet goed.

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Laatst bijgewerkt door DutchYellowRam op vr jan 25, 2013 23:57, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 20:16 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
met wat geluk valt het mee,...eerst maar eens de egr cooler aanpakken en dan zien we wel verder.

En idd,...zo,n diesel moet je af en toe eens goed op zijn donder geven,dat houdt de boel schoon.

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 20:58 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
7.3L all the way!!!! :twisted:

Haha effe zonder gein...

Klote voor je dat nu opeens problemen krijgt, ook al heb je die metertjes. Ik blijf erbij, heel die EGR en andere zogenaamde "milieu" crap is alleen maar slecht voor je motor!!
Die oude motoren kunnen ook stuk gaan of problemen krijgen maar de meeste problemen zijn tegenwoordig alleen maar door die extra's wat op je motor zitten voor het "milieu".
De mijne heeft al 305.000km en het enige dat ik heb moeten vervangen is een IPR sensor en een revisie van de transmissie (normaal bij die km's) maar ik heb die zooi ook allemaal niet op mijn blok zitten. Gelukkig!

Mijn broer heeft dan wel een Nixan Navara maar hij heeft dus ook gezeik gekregen door die EGR cooler. Nu gaan we die hele zooi eraf halen en mooi afdoppen.


Hopelijk valt alles mee en ben je snel weer op de baan. Jammer dat het weer een hoop tijd en geld gaat kosten...

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 26, 2013 22:22 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 08, 2008 18:53
Berichten: 63
Woonplaats: venhuizen
als die erg van mij stuk zou gaan zou ik heb ook er af trekken en er nooit meer op zetten.

maar we hebben allemaal wel eens wat he

gr


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 27, 2013 13:48 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
De EGR lijkt idd een nutteloos ding, echter met de nieuwe aansturing van de ECU's die ook het percentage EGR bepalen kunnen bepaalde zaken die betrekking hebben op de verbranding in combinatie met de compressie.
Met andere woorden, als de ECU een X load meet, bij een bepaald toerental wordt middels de ECU het percentage EGR verhoogt of verlaagt om de er voor te zorgen dat de verbranding beter blijft en de N0X uitstoot zo laag mogelijk blijft.
Bij Benzine motoren( en ik neem aan bij diezels ook) wordt er op deze manier ook voor gezorgd dat detonatie wordt voorkomen, dus die handel zo maar loskoppelen en afstoppen zonder dat de ECU/tune daarbij wordt gewijzigd zou ik NIET aanmoedigen.

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2013 22:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
hatjekiedee,....eraf die rommel.
zit nog wel met wat vragen,maar heb er wel vertrouwen in.

Afbeelding

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 02, 2013 23:36 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 12, 2010 23:31
Berichten: 298
Woonplaats: andijk,de parel van west friesland,
ik had precies dezelfde , en het begon ook met weglekken van koelvloeistof, maar een half jaar later was ik aan de beurt hoor
de koppakking knalde eruit
de jouwe is ook zeker een 6 l.?

_________________
piet

ford f 250 harley davidson 6.4
yamaha Roadstar 1700 cruiser.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 02, 2013 23:57 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 28, 2010 17:45
Berichten: 1532
Woonplaats: Onder de peperbus
pee schreef:
ik had precies dezelfde , en het begon ook met weglekken van koelvloeistof, maar een half jaar later was ik aan de beurt hoor
de koppakking knalde eruit
de jouwe is ook zeker een 6 l.?


Hey piet, hoe is die

_________________
Afbeelding
2005 Ford F-250 Powerstroke
De Swollenaar


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 03, 2013 22:16 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
yoooo,..groetjes uit Altea spanje.

kon me dat idd nog herrinneren,...het begint bij de egr cooler,ik heb ,m nu dichtgelast en wacht op wat onderdeeltjes.
aarna weer in elkaar met wat upgrades.
Dan weer ff meten,misschien moeten alsnog de koppen er af.Ik hoop het niet!
foto,s volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 09, 2013 7:21 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
vandaag ff afmaken,...onderdelen zijn eindelijk binnen.

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 09, 2013 9:09 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Succes, ben benieuwd :thumbup:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2013 0:48 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
alles in orde,zat ff te stoeien een y-pipe/turbo seal lek,maar het zit weer 100%...(na 4x weet ik nu wel hoe je de turbo er vlot uit haalt.)
P.s de tip is,egr up pipe bij uitlaat manifold losmaken,egr clamp lossen,y-pipe bij uitlaat manifold los maken.Turbo bouten er nog niet inzetten.
Eerst Y-pipe perfect uitlijnen en vastzetten met de v-band klem,dan egr v-band klem,dan turbo bouten,dan uitlaat v-band klem en dan de uitlaat manifold bouten.

de hpop fitting was al minder aan het worden,vervangen door snap to connect fitting...cold start is nu stukken beter.....starten lopen binnen 1 sec.
Turbo lag is er nagenoeg niet meer...scoop uit de up pipe gehaald en dus meer turbo druk.
Koelvloeistof blijft op niveau,.. :P :P :P ..jippieee,dus geen koppakkingen.($$$$$,...in de pocket)
bluespring veer was nog niet binnen,...heb de orginele iets uitgetrokken..(2mm)..fuel pressure valt nu niet meer onder 45psi,en dat vinden de injectoren fijn!
EGT,s zijn stuk lager nu bij normaal rijden,...al klimt ie in no time naar 1350f* als ik vol gas de autobahn oprij,daarna zakt ie weer.
tunes vervangen voor EGR delete tunes....geen check engine light.
Thermostaat vervangen,...heb nu constant 190/192F* en de oiletemp zit op 197....dat is een delta van 5/6 graden F*...das zeer goed.
Ficm continu 47,5/48V

kreeg vanmorgen bij 80km/pu de banden nog vlot aan het spinnen ( nat wegdek) met de Tow tune van Vivian @quicktricksauto
ben weer helemaal blij!!
Nu eens kijken of er wat aan de remmen verbeterd kan worden,met al die extra power is remmen ook belangrijk.

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2013 0:58 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
Turbo lag is er nagenoeg niet meer...scoop uit de up pipe gehaald en dus meer turbo druk.

Hoe moet ik dit zien


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2013 20:36 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
Aan de bijrijderskant uitlaat manifold gaat een pijp omhoog die de egr voedt,...in die pijp zit een scoop (luchthappertje).Aangezien mijn egr dichtgelast is heb ik die luchthapper ook niet meer nodig.
eruit halen zodat de lucht doorstroom groter wordt en de turbo eerder op snelheid komt.

alles in het engels maar hier kun je het goed zien.
http://www.ford-trucks.com/forums/77524 ... tions.html

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2013 21:08 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 28, 2010 17:45
Berichten: 1532
Woonplaats: Onder de peperbus
RiverSide schreef:
Aan de bijrijderskant uitlaat manifold gaat een pijp omhoog die de egr voedt,...in die pijp zit een scoop (luchthappertje).Aangezien mijn egr dichtgelast is heb ik die luchthapper ook niet meer nodig.
eruit halen zodat de lucht doorstroom groter wordt en de turbo eerder op snelheid komt.

alles in het engels maar hier kun je het goed zien.
http://www.ford-trucks.com/forums/77524 ... tions.html


Heeft dat ook effect als je alles nog origineel hebt?

_________________
Afbeelding
2005 Ford F-250 Powerstroke
De Swollenaar


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling