Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09 Berichten: 1993 Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Ik heb laatst ook een maand moeten wachten op een alternator uit amerika... Douane was al traag maarde laatste tijd is het helemaal erg
Wat is het voordeel eigenlijk t.o.v. een chip buiten het monitoren van diverse temperaturen e.d.? Kan je er ook verschillende progamma's in laten zetten zodat je kan kiezen welke stand je wil hebben? Ziet er wel leuk uit
Geregistreerd: do mei 14, 2009 11:51 Berichten: 250 Woonplaats: Wagenborgen [GR]
Op powerstroke.org moeten wel genoeg leveranciers staan denk ik? Zit zelf bij het Cumminsforum, van dezelfde makers.
_________________ Johan Six in a row if ya wanna tow! Dodge & Deere '07 Dodge 2500 QC SB Lone Star 4x4 Cummins 6.7 |H&S performance Mini Maxx w/OD | Carli starterkit
Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14 Berichten: 348 Woonplaats: arnhem
Het is gewoon een soort van scan tool,...ik moest gewoon ff weten hoe ""gezond"" mijn koelsysteem is,en zo te zien prima in orde.Ben vandaag even naar raamsdonkveer heen en weer gereden om de spullen op te halen die ik besteld heb. 120 ltr demi water ,fleetguard retore & restore plus Ik ga zeker wisselen van koelvloeistof,...wat overigens niet geheel zonder risico is. Tenminste als ik een concentraat koelvloeistof kan vinden,50/50 heb je niks aan omdat na het spoelen 7 ltr demi-water in je blok blijft zitten die je er niet uit krijgt. Daarna een coolant filter erop.Die kun je hier gewoon kopen voor zo,n 105,= euro met 2 filters...zelfde filter als die sinister dingen.
Onderdelen die hier niet te krijgen zijn koop ik via Hans & Bianca,...ondanks dat het pakket ff zoek was.Dat ligt aan USPS en niet aan hun.Ook toen ik ff lichterlijk in paniek was ,bleef ze toch mailen en het pakket verzekerd. Nou ja,kan eens gebeuren,helaas.Het duurde wel erg lang maar het is er.
De edge insight is enkel een apparaatje wat alle gegevens laat zien,je kunt ,m ook uitbreiden met EGT probe en/of fuel pressure en nog wat dingen,maar daar heb je dan wel de extra sensors voor nodig.En die moet je uiteraard gewoon kopen. Er zijn ook andere modellen van Edge Products die hebben diverse tunes tot 150pk extra,maar dan zul je het een en ander aan moeten passen.mocht ik ooit aan een tune gaan dan wordt het een SCT Tune.
Handig was dat ikzelf nu mijn fout codes kan zien en verwijderen.Zo heb ik een P0299 die steeds terug komt.Turbo underboost.Ik merk niks aan de auto,maar er speelt wel wat,...net nog de slangen etc gecontroleerd kan niks vinden. Dus bij een volgende olie verversing,turbo eruit. Ik heb een filmpie gemaakt voor wat vragen op powerstroke,voor de f250ers onder ons,duik eens wat verder in de ""oil cooler clogging"" materie.of google afbeeldingen. Wil je jouw eigen delta,s weten dan mag je de edge rustig ff een dagje lenen,daar heb ik geen problemen mee.
Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44 Berichten: 785 Woonplaats: De Kwakel
als je een tune neemt en je kiest dan weer voor een SCT tune, dan had je beter voor en SCT livewire, of als je een Apple hebt een Itsx kunnen kiezen, dan kun je ook alles monitoren en je kunt er simpel een custom tune op zetten als je zo ver bent.
Hennie
_________________ http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars
Geregistreerd: do okt 28, 2010 17:45 Berichten: 1532 Woonplaats: Onder de peperbus
Goed bezig hoor.
1 vraag, ik lees regelmatig dat de juiste koelvloeistof heel belangrijk is. Maar waarom, waarom niet normale standaard koelvloeistof. Zijn er echt harde feiten dat het verkeerd gaat met de verkeerde coulant
_________________ 2005 Ford F-250 Powerstroke De Swollenaar
Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14 Berichten: 348 Woonplaats: arnhem
hein schreef:
Goed bezig hoor.
1 vraag, ik lees regelmatig dat de juiste koelvloeistof heel belangrijk is. Maar waarom, waarom niet normale standaard koelvloeistof. Zijn er echt harde feiten dat het verkeerd gaat met de verkeerde coulant
Waarom = alhoewel het niet wetenschappelijk bewezen is.Het vermoeden bestaat dat de silicaten in oude lees na (50k miles) en geregeld op hoge temperaturen of te hoge temperaturen gaat gel-leren en gaat klonteren in de olie koeler waardoor deze langzaam dicht slibt.Vervolgens krijgt de egr koeler die NA de olie koeler komt te weinig koeling door de belemmerde flow van koelvloeistof via de olie koeler.Met weer als gevolg dat de EGR scheurt en koelvloeistof in het spruitstuk lekt.Het spruitstuk neemt de koelvloeistof mee de cylinder kamer binnen,....witte rook. Er is nog steeds hoop,...tot dat je de motor flink laat werken,en dan druk je de koppakking eruit....$$$Kassa!
MAAR...,er zijn genoeg powerstrokes die probleemloos vele km draaien met de ford gold,mits je het koelsysteem om de 30.000 miles spoelt/ververst.Ford geeft langere intervals op. Een simpele en goedkope preventie is de koelvloeistof filter by pass. Al filtert hij maar 10% van de vloeistof,...vroeg of laat komt de vervuiling eens voorbij en het is uit je systeem.
Ik persoonlijk ken de geschiedenis van mijn ford niet,....en omdat de meeste omschakelen naar een CAT EC-1 Extended life coolant incl filter.Lijkt het me met het oog op de toekomst een wijze beslissing. Er bestaat een risico door mijn systeem te spoelen met restore etc,...dat er veel vast gekoekte particles alsnog los komen en als je niet genoeg spoelt,dan achteraf alsnog de olie koeler verstopt raakt.
in een 54 pagina,s lange thread laat een finse pick-up trucker zijn back flush bevindingen er op los gaan. Met een back flush en magneet aan je onderste radiator slang kun je weer veel extra vervuiling eruit halen,...maar hij had meer een roest probleem.
ik vindt het erg intressant allemaal en wil er graag het fijne van weten. conclusie ELC cat ec-1 rated silicaat vrije coolant in combinatie met een filter is geen garantie voor toekomstige koel problemen,maar het verminderd de kans op koel problemen aanzienlijk.
owja P0299... misschien EBP sensor en pipe,...ff schoonmaken,voordat de turbo eraf gaat...het zou maar zo kunnen dat ie wat verstopt zit. mooi man dat internet...
Geregistreerd: do mei 14, 2009 11:51 Berichten: 250 Woonplaats: Wagenborgen [GR]
Fleetguard in een Powerstroke, komt dat wel goed?
_________________ Johan Six in a row if ya wanna tow! Dodge & Deere '07 Dodge 2500 QC SB Lone Star 4x4 Cummins 6.7 |H&S performance Mini Maxx w/OD | Carli starterkit
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen