Niet dat de remmen al aan vervanging toe waren...(zou een beetje rap zijn met 30.000km op de klok)
Maar had een bestelling uit Amerika met onderdelen voor wat Mustangs
En kon het niet laten wat prullen voor de truck erbij te steken.
Daar de F150 een 4x2 is, zijn de remschijven niet apart van de hubs.
Dus als je de remschijf eraf wil moet je het lager en al demonteren.
Bij een 4x4 zijn deze los van elkaar, en kan je zonder het rollager te demonteren,
de remschijf eraf halen.
Zo is de originele setup.

De remschijf en hub met rollager is één.

Een nieuwe hub om de ombouw te kunnen maken was nodig.

samen met een nieuwe moer want die mag niet hergebruikt worden.
Rollagers moeten met deze moer op 410nm worden aangetrokken
Ik ben, bij een garage voor vrachtwagens in de buurt, een speciale momentsleutel gaan lenen
want die van mij komen maar aan de helft.

Eenmaal deze aangetrokken kon ik de "power slot disc" monteren.


samen met een set Hawk remblokken...

Zo ziet alles gemonteerd eruit

En met het wiel erop

En omdat ie nu remt alsof ik een anker uitgooi

, heb ik achteraan m'n voorzorgen genomen
door een extra lightbar te monteren...
Om de achterkant te beschermen
