Hallo iedereen
soms loopt ie toch nog wat houterig. Heb de truck es bij iemand in de noord laten testen en die zei dat de Lambasensor niet zo best meer was, maar meer zei hij niet

Omdat ik in Juli vorig jaar toeten nog blazen wist van al die techniek, heb ik dat wazig en glazig aangenomen.
Ik had nog problemen met de stationaire loop; op een Amerikaans forum (ja, ik ga vreemd

) kreeg ik antwoord. Ook daar had ik nog geen kaas van gegeten hoe dat precies werkte maar ik ben nu helemaal bij de les!!
Op mijn throttlebody zit een omloop ,de IAC, die verzorgt de staitonaire loop. Omdat de vorige eigenaar aan de stelbout had zitten poeren (die door de fabriek afgesteld staat normaal) was dat van slag. Hoe werkt dat nou?
De gasklep kent een basisafstelling, als je koud start, wordt de luchthoeveelheid door een omloopklepje geregeld. Als je aan komt rijden voor een stoplicht, en je haalt je voet van het gas, slaat je klep op de dichtstand en "klapt je motor in" tot het minimum toerental en moet de omloop bijgaan regelen om de zaak aan de praat te houden... Tussen gas los laten en bij regelen zit een delay. Is je klep te dicht, dan slaat ie dus af.
Afstellen. Stekker van de IAC valve losgooien en starten (warme motor) bout verdraaien totdat de motor 750 toeren draait. Motor uit en stekker IAC aankoppelen.
Ik kreeg dus code 173. HEGO always rich...
Ben wezen zoeken en vond een interressante site....
http://fordfuelinjection.com/?p=1HEGO is de Lambda sensor, die elke 60000mile vervangen moet worden. Aangezien de MAP sensor de nodige misfires op zijn dak heeft gekregen, vervang ik die ook.
Weer een heel verhaal maar misschien kan ik iemand er mee helpen....