Het is nu wo jun 18, 2025 13:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 03, 2011 11:44 
Trucker

Mijn Avalanche uit 2002 heeft een vialle lpi installatie. De truck start altijd gewoon op benzine en schakelt netjes over op lpg. Geen probleem zo ver. Als mijn auto een nacht heeft stil gestaan, dan hoef ik maar naar de sleutel te kijken of hij start, weer of geen weer!!! Maar als ik er een stukje mee hebt gereden en als ie dus warm is en ik zet de motor uit, dan start ie als ik hem direct weer weer aanzetten prima, echter als ik bijv de motor 10 minuten of langer uit heb staan, dan duurt het 5-6 seconde voordat ie wil aanslaan. De installatie is circa 2 jaar geleden ingebouwd bij Allround in Spijkenisse echter dit is door de vorige eigenaar gedaan. Ik heb al meerder keren contact gezocht met de vorige eigenaar en hij heeft mij al 10x toegezegd dat hij de garantiebewijzen zal opsturen, maar tot op heden nog steeds niet. Allround zegt daar en tegen dat de garantie niet overdraagbaar is...

Uit andere posts heb ik gelezen dat de injectoren van Vialle niet het meest betrouwbaar zijn, maar deze mensen hebben juist problemen bij een koude start.... ik dus niet...
Op problemcar.nl kwam ik een stukje tegen dat bij lekkende vialle injectoren het meestal volstaat om een nieuwe o-ring te plaatsen.
Wie o wie heeft advies...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 03, 2011 11:46 
Pro Trucker

start ie slecht op LPG bij warme motor of ook op benzine?

1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 03, 2011 12:07 
Trucker

Hallo Michaelmiata89,

Ik heb precies het zelfde probleem meegemaakt. koude motor start perfect! Maar als hij warm is en dan korte periode uitgezet is dan gaat hij niet lekker aan. Stotteren en zelfs als je weg komt lijkt het alsof hij uitvalt.

Wat ik heb begrepen is dat het door de temparatuur komt. Zodra de motor warm is en je zet hem uit zit er nog LPG in het einde van de injectoren. Door de temparatuur word het achter gebleven LPG al gasvormig ipv na de injectie zoals normaal. ( normaal vloeibaar gas voor de injectie en na de injectie is het gasvormig). Omdat het gasvormig dan een soort van blokade is voor het vloeibare nieuwe LPG. Kan de auto stotteren. Ik had dit met temparaturen rond de +2 tot +5 graden.

Als je goed kijkt naar een koude start dan zie je de LPG indicator knipperen totdat de motor warm is. En dan schakeld hij over op LPG. Als je hem warm start zie je dat knipperen niet en staat hij gelijk op LPG.

Wat ik deed was dat ik starte hem. En zetten hem daarna uit. En dan pas weer starten. Het lijkt dan alsof de injectie schoon geblazen is.

Probeer hem eens op alleen benzine te starten. Dus handmatig van het LPG af. En dan uitzetten en opstarten met LPG ( hij start dan eerst op bezine en gaat dan over op LPG)

Allround is 1 van de betere inbouwers van LPG. Alleen met garantie doen ze een beetje moeilijk. Maar ik weet ook niet hoeveel jaar je garantie geldig is.

Succes met alles!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 03, 2011 13:39 
Pro Trucker

Ik zou toch eens langs gaan bij All Round en de auto even aan de computer laten hangen daar.
De kosten daarvan zijn nu ook weer niet schrikbarend hoog, maar dan weet je in ieder geval wat het probleem is.
Als er echt onderdelen vervangen moet worden, kan je altijd over garantie praten en de oude eigenaar nog eens aanspreken.
Om zeker te weten of je überhaubt nog garantie hebt, kan je ook contact op nemen met Vialle zelf.
Hoe is het trouwens met de staat van de bougie's, op lpg moeten die tip top in orde zijn.

# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 03, 2011 19:57 
Pro Trucker

Allround zegt daar en tegen dat de garantie niet overdraagbaar is...

Da's gewoon WAARDELOOS, je hebt toch Garantie op de instalatie,toch niet op degene die het betaalt heeft,anders vraag je toch aan de vorige eigenaar of hij er mee teruggaat???
Maar als wij ergens een dak maken, en het huis of pand word verkocht ..... hebben de Nieuwe Eigenaren gewoon garantie, ik weet niet of dat juridisch zomaar kan, wat ze bij Allround zeggen, maar ik weet wel dat Zo'n bedrijf voor mij nooit niks hoeft te maken, gewoon WAARDELOOS

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 04, 2011 8:49 
Trucker

[quote="bennyke"]Allround zegt daar en tegen dat de garantie niet overdraagbaar is...

Da's gewoon WAARDELOOS, je hebt toch Garantie op de instalatie,toch niet op degene die het betaalt heeft....

Ben ik het 100% met je eens!!!! Dat is ook het voorbeeld wat ik heb aangehaald. Allround verschuilt zich achter de garantievoorwaarden van Vialle, en Vialle zegt dat garantie niet overdraagbaar is PLUS dat je de originele garantiepapieren moet hebben.. Toen ik vroeg of ze de installatie niet konden opzoeken in de computer nav een serienummer vertelde ze mij dat ook DAT een vereiste is van Vialle, anders krijgen zij namelijk ook de arbeid en evt onderdelen niet betaald krijgen...

Gistermiddag ook nog contact gehad met een LPG inbouwer in Rijswijk(ZH) en die wist mij hetzelfde te vertellen. Toen ik an hun vroeg of Vialle dan wellicht onbetrouwbare injectoren heeft geproduceerd (deze problemen komen namelijk wel heel veel voor volgens Google...) vertelde de medewerker mij dat en wellicht een productie is geweest van minder goede kwaliteit...

@Solid, ik ga zeker ff jouw tips en trucs toepassen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]