USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

ff een stomme vraag
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=12624
Pagina 1 van 1

Auteur:  t.dually [ ma okt 03, 2011 22:45 ]
Berichttitel:  ff een stomme vraag

bij mijn k30 zit er een pook in voor de 4 hoog en laag in te schakelen

maar ook zitten er voor op de wielen van die draaidingen ....lockers ?

vorige week had ik de truck op het land gezet en ben bezig geweest om voor ook iets aan het trekken te krijgen
maar niks hielp (of het is kapot :roll: )
de wielen achter werken alleen maar ......

moet ik eerst bij de wielen de lockers goed zetten en dan pas in de 4h zetten ofzo ???

wie kan me helpen ?

Auteur:  freddy [ ma okt 03, 2011 23:35 ]
Berichttitel:  Re: ff een stomme vraag

denk het wel.
een oude baas van me had een vw taro daar moeste ze wel eerst op lock gezet worden

Auteur:  Floris [ di okt 04, 2011 6:57 ]
Berichttitel:  Re: ff een stomme vraag

Voor op lock zetten, dan worden de wielen gekoppeld aan de aandrijflijn.
Volgorde van schakelen maakt niet uit.

Auteur:  peerkehemi [ di okt 04, 2011 8:51 ]
Berichttitel:  Re: ff een stomme vraag

ff de vrijloopnaaf uitschakelen tee . en dan in lock zetten met de pook dan zou het moeten werken :!: als het goed is staat er op de naaf waneer ze in lock staan :!:

Auteur:  t.dually [ di okt 04, 2011 13:33 ]
Berichttitel:  Re: ff een stomme vraag

hemiram schreef:
ff de vrijloopnaaf uitschakelen tee :!:

en daarmaa bedoel je dus in z'n vrij zetten toch

vandaag ben ik ff weg geweest met de chevy en hij knoeperde de bocht om :(
en toen heb ik die lockers verzet en het was op gelost :) dus iets werkt er wel

ik zal straks eens ff proberen wat hij doet als ik de lockers er eerst op zet
moet ik dan ook nog eerst en stukje rijden en dan pas in de bv 4 hoog zetten ?

alvast bedankt allemaal :wink:

Auteur:  Jangel [ di okt 04, 2011 13:41 ]
Berichttitel:  Re: ff een stomme vraag

Hey T, als je de vrijloopnaven op lock hebt zitten is het niet verstandig om dan op de gewone weg te rijden anders rij je je cardans kapot

Auteur:  Floris [ di okt 04, 2011 14:03 ]
Berichttitel:  Re: ff een stomme vraag

de vrijloopnaaf is er voor bedoeld om de aandrijving naar het wiel los te koppelen.
Als je de tussenbak op alleen achterwiel aandrijving zet (2WD) blijft de aandrijflijn naar voren stil staan en om die reden heb je dan geen onodige slijtage en herrie.
Als je de vrijloopnaven op lock zet zal dus de voorste aandrijflijn door de wielen in beweging worden gezet onafhankelijk van de stand van de tussenbak.
dit is op zich geen probleem maar geeft dus de onodige slijtage.
Als ik vroeger ging terreinrijden ging ik naar het crosterrein en voor dat ik dan het zand in ging zette ik eerst de naven op lock. Vaak zette ik ze thuis na de wasbeurt weer vrij. Alleen als ik nog ver moest rijden zette ik ze wel weer eerst vrij.
Nogmaals wat betreft de volgorde van schakelen maakt en mag het geen verschil uitmaken wat het eerst wordt gedaan, tussenbak of vrijloopnaven.

Auteur:  t.dually [ di okt 04, 2011 14:05 ]
Berichttitel:  Re: ff een stomme vraag

Jangel schreef:
Hey T, als je de vrijloopnaven op lock hebt zitten is het niet verstandig om dan op de gewone weg te rijden anders rij je je cardans kapot


oke ........... goed dat je het zegt
het sturen voelde ook echt niet goed
maar ja weet ik veel :? bij mijn dodge is het gewoon inschakelen en klaar

die chevy rommel ook met d'r gebruiksaanwijzigingen :D

Auteur:  t.dually [ di okt 04, 2011 14:09 ]
Berichttitel:  Re: ff een stomme vraag

Floris schreef:
de vrijloopnaaf is er voor bedoeld om de aandrijving naar het wiel los te koppelen.
Als je de tussenbak op alleen achterwiel aandrijving zet (2WD) blijft de aandrijflijn naar voren stil staan en om die reden heb je dan geen onodige slijtage en herrie.
Als je de vrijloopnaven op lock zet zal dus de voorste aandrijflijn door de wielen in beweging worden gezet onafhankelijk van de stand van de tussenbak.
dit is op zich geen probleem maar geeft dus de onodige slijtage.
Als ik vroeger ging terreinrijden ging ik naar het crosterrein en voor dat ik dan het zand in ging zette ik eerst de naven op lock. Vaak zette ik ze thuis na de wasbeurt weer vrij. Alleen als ik nog ver moest rijden zette ik ze wel weer eerst vrij.
Nogmaals wat betreft de volgorde van schakelen maakt en mag het geen verschil uitmaken wat het eerst wordt gedaan, tussenbak of vrijloopnaven.

oke joop geen verschil in volgerde als het maar gebeurd .....

dan ben ik bang dat de chevy maar een kleine terreinbeul is :(
van de week bij ons in de buurt de ulltieme test doen op een motorcross terein bij ons in de buurt (wel ff een tracktor achter de hand houden)

Auteur:  peerkehemi [ di okt 04, 2011 14:34 ]
Berichttitel:  Re: ff een stomme vraag

als je hem in lock zet tee ,zou volgens mij de voorste wielen mee moeten doen , maar dan wel zonder sper .dus het wiel wat de minsten weerstand heeft daar trekt ie op :!: :!: (ff er van uit gaan dat het het zelfde werkt als dodge wanne) als je dan de vrijloop naven op lock zet zou je voor ook sper moeten hebben dus allen 2 de wielen trekken mee , daar heb je in het terein te minsten echt iets aan :!: wat jan al zegt niet voor op de harde weg :!: hij wil dan echt den hoek nie om :D een w200 heeft standaart ( de 76-77 type's) geen vrijloop naven dus is geen 4x4 maar een 2x4 :wink: snap je het nog tee :?: :D anders kom hier maar ff naar toe wij hebben ook nog wel ergens een maisplak ,waar ge oefend mag worden :D

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/