Het is nu vr maart 29, 2024 0:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: vakantie tips westcoast
BerichtGeplaatst: vr jul 19, 2019 13:52 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo maart 27, 2011 10:51
Berichten: 71
Goedendag, ik ben mij aan het verdiepen in een vakantie met het gezin naar Amerika (westcoast). Nu kan ik mij voorstellen dat al vele mensen hier dat al eens gedaan hebben. m.aw. ik ben op zoek naar een reisorganisatie die goed en betaalbaar een reis aanbied met huur auto. misschien tips voor de trip.

daarnaast ben ik ook benieuwd welke maanden het gunstigs zijn voor deze trip. (ook gezien het weer).
wat is verstandig, om een compleet uitgestippelde route met slaapplek auto etc. of raden jullie aan een vliegticket en daar verder uit zoeken waar en hoe lang je wilt verblijven.

alle tips zijn welkom.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 19, 2019 14:50 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Wij hebben een een rondreis met een camper gemaakt via Jan Doets in Heerhugowaard.
Is niet de goedkoopste denk ik,maar was wel allemaal keurig geregeld.
Wij hadden een uitgestippelde route met campings,maar daar konden we ook vanaf wijken.(we wilden een andere camping in San Fransisco bijvb.).Zou niet al te laat in het jaar gaan,want dan zijn sommige bergpassen dicht door sneeuwval.(rond oktober dacht ik)

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 28, 2019 21:39 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo maart 27, 2011 10:51
Berichten: 71
oke, bedankt, idee is om hotels te pakken. maar we gaan er naar kijken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 02, 2019 13:36 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr sep 22, 2017 22:21
Berichten: 9
Wij hebben in april dit jaar een 18-dagen rondtrip West-Coast gemaakt. Bij een reisbureau hebben we een voor ons beste vlucht uitgekozen en geboekt. Onze reden via reisbureau is gemak en zij kunnen je als het goed is wat beter helpen met zoeken naar een voor jou passende vlucht.
igv een vraag kun je deze doorbellen/mailen naar je reisbureau, zij gaan dan wel in de wacht staan bij de luchtvaartmaatschappij. :wink:
We hebben een vlucht met overstap gekozen, scheelde zo'n 150eu pp. We vlogen van Schiphol-Zurich-LosAngeles en retour LosAngeles-SanFrancisco-Schiphol. Maar d'r zijn legio keuzen.

Verder hebben we de auto ook via ditzelfde reisbureau geboekt te weten bij SunnyCars. Voordeel van SunnyCars is dat zij standaard een hoger verzekerd bedrag hebben ipv de meer gebruikelijke bedragen. Voor USA wel iets om over na te denken.
SunnyCars is een intermediar, zij hebben zelf geen auto's (voor zover ik weet). Een week voor vertrek krijg je te horen bij welk bedrijf je na aankomst je auto af kan halen. In ons geval bij Alamo.
Je reserveert bij SunnyCars een bepaalde klasse auto en alles inclusief.
Bij afhalen van de auto hoef je geen aanvullende verzekeringen etc af te sluiten.
Je kunt eventueel vragen naar een upgrade, welke mogelijk gratis is of met korting.
Wij reserveerden een sedan bij SunnyCars, en ter plekke in USA een upgrade naar pickup. (koste wel wat extra, maar voor de USA-beleving.... :P

Hotels hebben we via booking.com opgezocht en gereserveerd. De meeste reserveringen zijn tot 24-uur voor aankomst te annuleren.

Uitstippelen van de ronde is op het gemakje wat high-lights zoeken.
Wij hebben meestal 2 overnachtingen per hotel/motel gedaan.
Een enkele keer 1 nacht, igv de afstand naar het volgende park te ver was.
Tussen de hotels maximaal zo'n 350-400km
Het rondje was grofweg: LosAngeles, SequoiaPark, DeathValley, LasVegas, ZionPark, GrandCanyon, Sedona, LakeHavasu, JoshuaTree, LosAngeles.

Bij het eerste NationalePark wat je bezoek gelijk een "Annual pass" kopen , +/- 80$. Is gehele jaar geldig, en betaald zich al terug bij bezoeken van 3 nationale parken.

Bij aankomst zijn we eerst gaan shoppen bij Wallmart. Paar trays met frisdranken, maar ook paar liter met flesje water voor de veiligheid. We waren met 2 volwassenen en 1 kind van 3.5jr.
Koop ook een simpele koelbox met 2 koelelementen. De meeste hotel/motels hebben een (gratis) ijsblokjesautomaat en/of vriesvak in de hotel kamer.
Tank iedere dag of vaker. Het kan soms verrassen hoe lang het duurt voordat het volgende tankstation weer in beeld is.
Ook de locatie van tanken van zo 1$ per gallon duurder zijn.

Qua seizoen hadden we het prima. We hadden op de ronde zon, sneeuw, wind, geen-wind, -5grC, 40grC. Van alles wat dus en ook op de juiste momenten :albino:

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel.

Succes.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 02, 2019 20:26 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
En goede medische verzekering voor usa.
Maar dat vertellen ze wel bij het reisbureau als het goed is.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 27, 2019 17:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 06, 2014 20:43
Berichten: 203
Woonplaats: Bergen Nh
Allemaal goede tips.
wij gaan volgende week, zelf vlucht en auto geboekt en het hotel voor de eerste 2 nachten dan ter plekken hotels zoeken.
wij starten in las vergas en einigen in san Francisco.
is een avontuur maar met het werk kon ik niet eerder boeken.
kan niet wachten om met de ford expedition rond te touren.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling