Het is nu do maart 28, 2024 20:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di maart 19, 2019 0:16 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2012 9:23
Berichten: 1179
Woonplaats: Deventer
Ff wat tips nodig jongens,

Achtergrond info:
De v-snaar loopt op zijn eind, en slipte soms, met te weinig laadstation als gevolg
Enkele keren met starthulp moeten starten, en ik denk door diep ontlading dat ik mijn accu heb gesloopt.

Wat ook opvalt, sinds de blok wissel start hij slechter dan voorheen
Ook werd het langzaam slechter
Start op lpg, benzine heb ik nog niet goed op orde, lpg tank moet eronder weg om hier naar te kunnen kijken
Check vandaag is geen benzine druk, dus ik moet starten op lpg

Het probleem:
Laatste keer dat ik reed, startte hij de eerste keer met een back fire
Die dag nog 2 back fires gehad. Omdat hij slecht startte

Als ik nu probeer te starten ( met start hulp) slaat hij bijna aan, maar net niet
Gevoeld matig is ff gasgeven, en hij loopt, maar dat durf ik dus niet, ivm back fire, dat gebeurd dus als ik gas geef tijdens het starten

Wat ik ff zag, zijkant inlaatspruitstuk accu zijde was een slang eraf gesprongen, deze is afgedopt, gaat dus nergens heen (vacuüm geloof ik) zitten 2 nippels vlakbij elkaar, beide afgedopt

Hij staat niet thuis, was bij een vriend op bezoek

Wie heeft tips, wat te doen, zover ik kan zien zijn er verder geen slangen los
Hoe te controleren?

En wat kan de oorzaak zijn van het slechte starten op lpg?

Ik moet alles daar op locatie doen, zijn smalle straatjes, en slepen is niet de beste optie of ik moet de aandrijfas los gooien, dan nog, geen stuur en rembekrachtiging en een km of 6 door de stad

5.2 computer zit er nog in, liep hij prima op, maar kan dat slecht starten verklaren?
5.9 computer van een Vzn, zou ik kunnen proberen, maar beter eerst zorgen dat hij weer start, en dan verder kijken
Zit niet heel veel lpg in, liter of 10 max, zou dat wat kunnen zijn?

Welke stappen kan ik het best eerst controleren?

Wegens back fire, zou het spruitstuk naar de haaien kunnen zijn en dit veroorzaken?
Hoe te controleren?

_________________
Martin
1996 Dodge Ram 1500 5.9 (Helaas verkocht)
2013 Mazda CX5 GtM
Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn


Laatst bijgewerkt door martin117 op zo apr 28, 2019 14:26, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 20, 2019 9:06 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Backfire wordt meestal veroorzaakt door vacuum lek, verkeerd mengsel of slechte ontsteking.
Je schrijft ook dat de ecm van een ander type blok is, dat zou ik zeker ook wijzigen.
Een 5.2 is een compleet ander blok dan een 5.9
Loop alles na op vacuum lekken en zorg dat alles verder in orde is.
Luchtfilter, ontstekingsdelen en de juiste ecm. Als je accu slecht is, ook die vervangen.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 20, 2019 12:44 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2012 9:23
Berichten: 1179
Woonplaats: Deventer
Zal met de computer beginnen
Bougies en kabels zijn nieuw, zal ook de slangen nalopen

_________________
Martin
1996 Dodge Ram 1500 5.9 (Helaas verkocht)
2013 Mazda CX5 GtM
Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 20, 2019 17:18 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
martin117 schreef:
Zal met de computer beginnen
Bougies en kabels zijn nieuw, zal ook de slangen nalopen


Vergeet ook je inlaat spruitstuk niet. Na een flinke backfire is de kans groot dat er daar een pakking uit licht o.i.d.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 20, 2019 19:59 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2012 9:23
Berichten: 1179
Woonplaats: Deventer
Oke, shit, die kun je natuurlijk niet zo even knippen ofzo
Kun je de bouten hergebruiken of moeten er nieuwe in? >> Gevonen, replace recommended
Klepdeksels kunnen blijven zitten?

Ik vind een complete set op rockauto incl bouten, maar ook voor waterpomp e.d. zit dus (te) veel in is upper en lower, denk het beste deze te nemen. (de laatste dus)

MAHLE MS16089 {#4638114} Composite Info
Choose: €7.44

FEL-PRO MS95392 {#4638114, 4897383AB, 5017208AA} Info
Lower set; Upper set incl.; Manifold bolts not included.; Manifold bolt replacement recommended
Choose:€8.85

APEX AMS2611 Info
Lower Set (Only 4 Remaining) €10.96

DORMAN 615310 {#4897383AC} Info
Lower and Upper €21.85

_________________
Martin
1996 Dodge Ram 1500 5.9 (Helaas verkocht)
2013 Mazda CX5 GtM
Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 20, 2019 20:30 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
martin117 schreef:
Oke, shit, die kun je natuurlijk niet zo even knippen ofzo
Kun je de bouten hergebruiken of moeten er nieuwe in?
Klepdeksels kunnen blijven zitten?


Ik heb geen idee, hoe erg de backfire(s) geweest is/zijn, maar misschien valt het mee.
Ik wilde alleen aangeven dat je de inlaat ook moet checken op een eventueel vacuüm lek.
Bouten kun je gewoon her gebruiken. Ik weet ook niet of je een kunststof of aluminium inlaat hebt.
Ik ken gevallen dat een kunststof inlaat en/of luchtfilter box gewoon gescheurd was door een backfire.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 20, 2019 21:13 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2012 9:23
Berichten: 1179
Woonplaats: Deventer
Geen idee hoe erg ze waren (wel tutende oren) ((nu sinds de ombouw totaal een keer of 6 backfire gehad))
Zit een open filter direct op het spruitstuk aan het gasklephuis, dus valse lucht checken met remmenreiniger is uitgesloten, die zuigt hij dan hoedanook aan door het luchtfilter, andere manier van valse lucht checken?

En die onderte set is voor $25 compleet met bouten, zal ook geen dagen werk zijn, weet je zeker dat hij goed zit.
Gasklephuis is er ook afgeweest, en met oude pakking terug geplaatst, zit ook in de set.
Als hij een vacuum lek heeft, zal het hier zitten vermoed ik.

Bestel ik direct een v-snaar met loop en spanrollen, is dat probleem direct aangepakt

Inlaatspruitstuk is Aluminium

_________________
Martin
1996 Dodge Ram 1500 5.9 (Helaas verkocht)
2013 Mazda CX5 GtM
Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2019 22:59 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2012 9:23
Berichten: 1179
Woonplaats: Deventer
Heeft even geduurd..........
Ook druk met andere dingen, en ga niet met K#T weer eronder liggen.

Na wat checken bleek de brandstofpomp kapot.
Gas tank eronder weg, dan kan ik bij de brandstoftank. pomp vervangen.

Was toch niet happy met de tank en locatie, dus de vervanger, die ik al had liggen, eronder. 110 liter op de plek van het reservewiel. Tank was half vol toen ik hem kocht, maakt het plaatsen (op de stoep) er niet leuker op :roll: :roll: :roll:

Nieuwe accu erin, want die was inmiddels overleden. En........
Hij rijd weer..... 8) 8) 8) 8)

Alleen wel 2 nieuwe storingen, graag wat tips. Ik gok ergens een stekkertje, maar waar begin ik met zoeken??
Bij starten viel op dat het lampje van overdrive off brandde, de overdrive staat dus uit, stekkertje?? waar?
En de toerenteller werkt niet meer (voor de pech wel), is dit dezelfde sensor? of anders waar te zoeken?
snelheidsmeter/odo werkt wel.

Update!
Zit me net te bedenken dat ik de computer heb gewisseld. Had van Martin (TransM) een 5.9 bus (Van) computer.
Deze gewisseld met mijn 5.2 computer.
Zouden de overdrive storing en niet werkende toerenteller hierdoor kunnen komen? Lijkt me niet heel vreemd dat het hierdoor komt.
Wellicht even de computer terug zetten, vind hem ook wat rauw lopen.

Opzich liep hij goed met de 5.2 computer, als de 2 storingen weg zijn als ik de computer weer heb gewisseld toch maar op zoek naar een 5.9 Ram computer? of lekker doorrijden met de 5.2 computer?

Die van de donor was onbruikbaar ivm OBD1 ipv OBD2

Zal vandaag of morgen de computer weer even uitwisselen, dan weet ik het zeker.
Laat het wel even weten, maar als iemand het weet..........

Nog even op MP gekeken, Autopart Den Dolder heeft een 5.9 computer liggen, 150,-- ex BTW, vind het nogal een prijs, of is dat gangbaar?
Heeft meer op MP staan, vind hem over het algemeen wel prijzig (mijn onderdelen van de donor waren heel wat schappelijker :roll: :roll:

_________________
Martin
1996 Dodge Ram 1500 5.9 (Helaas verkocht)
2013 Mazda CX5 GtM
Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2019 9:36 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Storingen zijn altijd lastig, uitlezen met een goede scanner kan je waarschijnlijk wel een antwoord geven.
Ik zou toch echt op zoek gaan naar de juiste computer, 150 ex btw is op zich niet zoveel.
Je zou nog kunnen vragen of je jouw oude computer kan (in) ruilen om de prijs te drukken.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2019 13:44 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Bij slepen. Bij mijn weten hoef je de aandrijfassen niet te demonteren bij het slepen als je de tussenbak in neutraal zet en je automaat in P
Uiteraard voor korte stukken en snelwegen vermijden.

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2019 17:25 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2012 9:23
Berichten: 1179
Woonplaats: Deventer
Rob schreef:
Bij slepen. Bij mijn weten hoef je de aandrijfassen niet te demonteren bij het slepen als je de tussenbak in neutraal zet en je automaat in P
Uiteraard voor korte stukken en snelwegen vermijden.


Slepen hoeft niet, hij rijd weer, maar automaat in P lijkt me niet handig, is een mechanische slot erop, N kan wel, langzaam en kort stukje.

Ga eerst de computer terug wisselen, daarvoor was het niet, dus is dat uitgesloten (en maar een kwartiertje werk)
Inruil is wellicht een optie.
Op Ebay ook al een paar gezien, kan ik hem voor 75-80 euro in huis hebben.

_________________
Martin
1996 Dodge Ram 1500 5.9 (Helaas verkocht)
2013 Mazda CX5 GtM
Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2019 20:58 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo jan 06, 2016 14:11
Berichten: 286
hey martin ,
inderdaad den dolder is niet prijzig MAAR WEL extra duur ,ben daar ook wel eens geweest ,
en niets gekocht ,het zijn bijna de nieuw prijzen die hij vraagt .
Mvg. freddy :roll:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 28, 2019 14:25 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2012 9:23
Berichten: 1179
Woonplaats: Deventer
Nou jongens, het begint op te schieten.

Oude computer er weer in, en beide storingen zijn weg; toerenteller werkt weer en o/d lampje is weer uit.
Ergo, de Van computer communiceert niet niet met de truck.
Motor loopt ook weer mooier, alleen bij koud schud hij wat.

LPG tank weer aangesloten (had de nippel verkloot :twisted: :twisted: nu een nieuwe eraan en aangesloten
Getest en gas dicht, altijd fijn.

Toch nog twee dingen.
Op contact zie ik niet hoeveel lampjes gas erin zit, draadjes omgewisseld en nog steeds niet. Werkt dat pas als hij loopt op gas? (ben ik even vergeten hoe dat was, lette er nooit op)

Nou dan zet je hem op LPG en checkt het!

Dat is het tweede punt, precies wat ik eerder had, op lpg slaat de motor net aan, maar blijft niet lopen, dus toch nog een probleempje met het LPG systeem.

Mijn diagnose:
Op benzine loopt hij prima, dus leeg (vacuum) lekken in het inlaat traject.
Kom ik op de verdamper, kan het membraan gescheurd zijn? of iets anders (door de backfire) waardoor hij niet op LPG loopt?

Wil eerst wat meer info voor ik alles uit elkaar haal. >> ff gekeken, betreft een IMCO model E verdamper.

Ik neem aan dat gas en water zijdig gescheiden is, dus als ik de verdamper open haal, loopt niet zomaar mijn koelwater weg (als ik de koelslangen vast laat zitten).

Enkel membraan wisselen? of moet er meer gebeuren, tips??

Ja, ik zal de tip ter harte nemen en rustig rond kijken naar een 5.9 computer, maar dat heeft niets met het huidige probleem te maken.

_________________
Martin
1996 Dodge Ram 1500 5.9 (Helaas verkocht)
2013 Mazda CX5 GtM
Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 28, 2019 17:16 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Lampjes van de LPG tank zijn meestal niet erg betrouwbaar.
Kan aan de lampjes zelf liggen of aan de sensor op de tank.

Defecte verdamper door de backfire is goed mogelijk.
Er staan volgens mij wel tekeningen van de IMPCO verdampers op internet
Dus even zoeken naar het juiste type verdamper.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 28, 2019 17:21 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Hier nog wel een filmpje van een Impco verdamper
https://www.youtube.com/watch?v=bDT2oYBnKo4&app=desktop

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling