Het is nu do maart 28, 2024 13:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jul 08, 2018 19:48 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 27, 2018 20:43
Berichten: 27
Hallo,

Ik wou vanmiddag de voorwiellagers eens even smeren van mn W200 maar toen ik linksvoor het wiel eraf pakte zag ik dat de remblokken helemaal weggesleten waren en het ondertussen ijzer op ijzer was met het remmen. De remschijf is hierdoor ook beschadigd dus hier wil ik een nieuwe voor bestellen. Mijn vraag was, kan ik er bij rockauto gewoon vanuit gaan als iets onder de catagorie dodge w200 gezet is, het altijd moet passen op mn auto? Heb niet zo'n zin om 60 euro te betalen en vervolgens erachter komen dat het niet past...

Alvast bedankt!

_________________
Bram
Dodge W200 1977


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 08, 2018 21:25 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 27, 2018 20:43
Berichten: 27
Nog een vraagje; ik begreep van iemand dat ik de remschijven ook af kan laten draaien om ze weer recht te krijgen, maar dan moest ik opletten op de minimale dikte van de remschijf, daar moet ik niet onder komen met afdraaien. Weet iemand hier wat de minimale dikte van een remschijf van een W200 is?

_________________
Bram
Dodge W200 1977


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 09, 2018 15:33 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2012 9:23
Berichten: 1179
Woonplaats: Deventer
Je vragen kan ik je niet mee helpen
Ik weet zo niet wat de steek is en hoeveel wielmoeren een W200 heeft
Ik heb nog goede gebruikte remschijven van een ‘95 ram 1500 liggen
Eventueel met remklauwen en blokken
Als het past, heb je er wellicht wat aan

_________________
Martin
1996 Dodge Ram 1500 5.9 (Helaas verkocht)
2013 Mazda CX5 GtM
Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 09, 2018 17:31 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Als je echt schade hebt van ijzer op ijzer op je remschijven ga je ze waarschijnlijk niet meer kunnen afdraaien, dan kom je waarschijnlijk onder de minimum dikte.

Ivm rockauto, ik heb al verscheidene dingen besteld bij rockauto en waren telkens de goeie onderdelen, kan natuurlijk altijd misgaat. Als je dat risico niet wil lopen moet je bij een lokale dealer gaan bestellen, dan loopt hij het risico en dat wordt logischerwijs doorgerekend.

In al men jaren op het forum hier nog nooit iets negatief gelezen ivm rockauto, dus denk wel betrouwbaar. Hou er ook rekening mee dat invoertaks enzo moet betalen.

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 09, 2018 20:46 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 27, 2018 20:43
Berichten: 27
martin117 schreef:
Je vragen kan ik je niet mee helpen
Ik weet zo niet wat de steek is en hoeveel wielmoeren een W200 heeft
Ik heb nog goede gebruikte remschijven van een ‘95 ram 1500 liggen
Eventueel met remklauwen en blokken
Als het past, heb je er wellicht wat aan


Als ik het goed zie heeft een ram 1500 5 gaats velgen, mijn w200 heeft 8 gaats velgen, dus helaas

_________________
Bram
Dodge W200 1977


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 09, 2018 20:47 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 27, 2018 20:43
Berichten: 27
Belgiquebasterd schreef:
Als je echt schade hebt van ijzer op ijzer op je remschijven ga je ze waarschijnlijk niet meer kunnen afdraaien, dan kom je waarschijnlijk onder de minimum dikte.

Ivm rockauto, ik heb al verscheidene dingen besteld bij rockauto en waren telkens de goeie onderdelen, kan natuurlijk altijd misgaat. Als je dat risico niet wil lopen moet je bij een lokale dealer gaan bestellen, dan loopt hij het risico en dat wordt logischerwijs doorgerekend.

In al men jaren op het forum hier nog nooit iets negatief gelezen ivm rockauto, dus denk wel betrouwbaar. Hou er ook rekening mee dat invoertaks enzo moet betalen.


Ja dat ik ze moet vervangen was ik al bang voor, en wat betreft rockauto heb ik ook vooral positieve reacties gelezen, maar aangezien dit mn eerste beetje duurdere aankoop word, dacht ik hier eens even navragen

_________________
Bram
Dodge W200 1977


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2018 13:46 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo jun 13, 2018 20:53
Berichten: 8
Brammie2 schreef:
Hallo,

Ik wou vanmiddag de voorwiellagers eens even smeren van mn W200 maar toen ik linksvoor het wiel eraf pakte zag ik dat de remblokken helemaal weggesleten waren en het ondertussen ijzer op ijzer was met het remmen. De remschijf is hierdoor ook beschadigd dus hier wil ik een nieuwe voor bestellen. Mijn vraag was, kan ik er bij rockauto gewoon vanuit gaan als iets onder de catagorie dodge w200 gezet is, het altijd moet passen op mn auto? Heb niet zo'n zin om 60 euro te betalen en vervolgens erachter komen dat het niet past...

Alvast bedankt!

Heb zelf goede ervaring ,je geeft bouwjaar en type auto op en je krijgt elk onderdeel wat past op je auto ,goedkoper kan niet en snelle service ,succes


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 14, 2018 20:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 06, 2016 13:56
Berichten: 130
Woonplaats: Schoonhoven
Wij hebben ze een paar weken geleden af laten draaien, alles werkt weer prima nu.

Ze waren echt wel klaar, remklauw heeft vast gezeten, seals kapot...ik zou met schijven en remklauwen toch liever originele willen, zag hier pas een foto voorbij komen waar alles afgebroken was, moet je niet aan denken!

Afbeelding

_________________
Chevrolet Avalanche 2004
Airstream Globetrotter 1964
Airstream Caravel 1966


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 14, 2018 22:11 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 27, 2018 20:43
Berichten: 27
Stefan N. schreef:
Wij hebben ze een paar weken geleden af laten draaien, alles werkt weer prima nu.

Ze waren echt wel klaar, remklauw heeft vast gezeten, seals kapot...ik zou met schijven en remklauwen toch liever originele willen, zag hier pas een foto voorbij komen waar alles afgebroken was, moet je niet aan denken!

Afbeelding


Ja ik ben eerder bang dat dit gebeurt als ik ze afdraai, aangezien ze al onder de minimum dikte zitten...

_________________
Bram
Dodge W200 1977


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 15, 2018 0:16 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 06, 2016 13:56
Berichten: 130
Woonplaats: Schoonhoven
Ja ik ben eerder bang dat dit gebeurt als ik ze afdraai, aangezien ze al onder de minimum dikte zitten...[/quote]

Ik hoorde op een donderdag dat het ijzer op ijzer was, dinsdag erna laten repareren, schijven waren nog net dik genoeg om af te draaien :D
3 weken later met de apk de remklauw weer vast, ze hebben het nu uitgehoond om alles gangbaar te houden, volgende keer nieuwe remklauwen achter erop

_________________
Chevrolet Avalanche 2004
Airstream Globetrotter 1964
Airstream Caravel 1966


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 15, 2018 1:15 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 27, 2018 20:43
Berichten: 27
Stefan N. schreef:
Ja ik ben eerder bang dat dit gebeurt als ik ze afdraai, aangezien ze al onder de minimum dikte zitten...


Ik hoorde op een donderdag dat het ijzer op ijzer was, dinsdag erna laten repareren, schijven waren nog net dik genoeg om af te draaien :D
3 weken later met de apk de remklauw weer vast, ze hebben het nu uitgehoond om alles gangbaar te houden, volgende keer nieuwe remklauwen achter erop[/quote]

Bij mij is het nu links voor ijzer op ijzer, maar volgensmij blijft daar de remklauw ook wel vaker hangen want aan de buitenkant is t ijzer op ijzer en aan de binnenkant is het meeste weggesleten met fatsoenlijke remblokken. Deze week maar eens een nieuwe remschijf bestellen, blokken zijn al onderweg :wink:

_________________
Bram
Dodge W200 1977


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling