Hallo,
Ik heb een beetje gezocht tussen de verschillende onderwerpen maar heb niet direkt een gelijkaardig probleem gevonden als wat ik met mijn SRT10 momenteel heb. Ik heb een foutcode op de TPS sensor P0121 (voltage does not agree with map settings) en P0123 (TPS Voltage high. 1.66V). Heb al eens een reset gedaan (batterij los gekoppeld nadien terug aangesloten, gasklep zelf laten leren door langzaam te vloeren met contact op en dan bak rustig inrijden en stelselmatig RPM opdrijven). Foutcode was een paar dagen weg maar is terug opgedoken. Ik moet de TPS sensor nog eens apart uitmeten maar vermoedelijk zal die zijn beste tijd gehad hebben. Iemand een idee waar ik die tegen een aannemelijke prijs op de kop kan tikken of iemand die nog ééntje liggen heeft?
Bijkomend heb ik een foutcode op de ABS sensoren. 26 left sensor en 22 right sensor. Beiden aan de voorzijde. Melding gaat telkens weg na afsluiten voertuig maar na ongeveer 10 minuten rijden bij vertrek springen de lampjes van ABS en remvoering tegelijk aan. Ook twee sensoren die zullen moeten vervangen worden waarschijnlijk.
En nu komt DE vraag. Kunnen deze foutcodes en parameters een invloed hebben op de automaat?? Want sinds korte tijd wil hij niet meer van 3 naar 4 schakelen.. Enfin, als ik hem naar zijn 4000 RPM jaag en heel langzaam mijn gas los gaat hij er uiteindelijk wel in.. maar meestal doet ie het niet. Niet echt prettig om 120 te rijden en te blijven dreunen in 3de..
Voor de rest gaat hij wel vlot daar al zijn verzetten. Stationair toerental is ook te hoog.. draait op ongeveer 1200 RPM. Gevolg natuurlijk als je de bak in drive zet dat het deftige kloppen aan het worden zijn.
Iemand die hier raad mee weet?