Het is nu do maart 28, 2024 16:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo sep 21, 2016 21:18 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo sep 21, 2016 20:16
Berichten: 2
zoals ik al in het voorsteltopic meldde, ben ik betrokken bij een camper van een kennis, een Dodge Xplorer 228 RV uit 1988 (sinds eind 2010 in NL), 5.9l blok met drietraps automaat met lock-up (bij optrekken stall voelbaar in D, bij ca 60km/hr). Ik heb er flink wat over gelezen, het zal om een 727 bak gaan (maar dat heb ik niet zelf onder de auto geconstateerd, de auto staat elders).
De camper is in gebruik, en werkt prima. Echter heeft hij een vervelende eigenschap: hij remt, met name bergaf, niet op de motor. En dat is...quite scary! Recente ritten in F met lange afdalingen waren geen genoegen.... Het remmen op de motor werkt niet in 1,2 en D.

Vraag: is dit normaal bij deze bak of zou er iets fout zijn?

Ik heb al eens flink wat info op internet bij elkaar gezocht over de ombouw naar een 518/46RH, waarbij de LU dan elektrische te bedienen zou zijn en er een OD is dus een extra versnelling.. Maar die ombouw betekent nogal wat: aanschaf bak, andere traverse, cardanas inkorten, onderkant carrosserie aanpassen, wellicht schakelmechanisme aanpassen, balanceer issue bij een bepaald type blok, en nog wat zaken. Is te doen, maar heeft gezien kosten en werk niet de voorkeur.

Als het een eigenschap van LU en koppelomvormer is: zijn er andere opties om de bestaande 727 bak van een stuurbare LU koppelomvormer te voorzien?

Dank voor de reacties!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 22, 2016 8:34 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Ik denk dat het normaal is met deze bak , maar stuur martin eens een pb die heeft wel antwoord op jou vraag .

memberlist.php?mode=viewprofile&u=15




Www.marlog-car-handling.com



Www.rockauto.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 30, 2018 11:15 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
ik weet dat het een wat ouder e post is,

ik heb het idee dat xplorer wat dingen door elkaar haalt.
ik denk niet dat in 1988 de 727 nog gebouwd werd, zover ik weet is de 727 nooit gebouwd met lock-up en overdrive.
er is wel een doorontwikkeling geweest met als basis een 727, waar ze toen een Lock-up en overdrive aangehangen hebben, maar die bak hebben ze toen een andere naam gegeven.

het remmen op de motor werkt bij een gezonde 727 wel, in de 2 en 1, maar doordat er een laag compressie benzinemotor voorhangt, moet je je daar niet echt veel van voorstellen.

de kans dat jij zo'n 518/46rh in de camper hebt is toch groter dan dat het een 727 zou zijn.

ben benieuwd hoe het afgelopen is?

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 23, 2022 21:56 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
en ook hier hoor je geen vervolg meer!,
jammer.

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling