Het is nu vr maart 29, 2024 0:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2016 12:44 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 14, 2014 22:07
Berichten: 27
Het begon hier met een zoektocht viewtopic.php?f=14&t=18473

Zoiets vind je niet dus goede basis zoeken en zelf bouwen...

dit is hem geworden, 1947 chevrolet 3100 met ogenschijnlijk gave kabine, richting 300pk v8, dubbel lucht, mooie wielbasis voor oprijwagen van een meter of 4 ....... met meer dan 2.5 meter breed, te breed voor de container... now what? all the way from new mexico.... dan heb je weinig roest. Ongezien kopen op het klimaat en de foto's/ Jerry Lee Lewis maakte altijd goeie muziek, dus nemen we de vlammen maar voor lief zolang ze maar nep blijven....
Afbeelding

Verzoek aan de verkoper, was hopen dat dat ging lukken.
Afbeelding

Afbeelding
Vele weken verder, dankzij Usa2ned, de boel hier in de buurt in Lelystad aangekomen . Gelijk maar Koplampen er in van een Austin Mini, die hebben we hier zat op voorraad om die verboden USA sealed beams te replacen, groene platen er op en gaan.. NOT ! accelaratiepomp rubber op de Holley natuurlijk helemaal verdroogd.... dankzij de droogte in dat Woestijnklimaat.... met een beetje modderen de boel toch thuisgereden. Nu slopen die handel en zien dat we hier een kenteken op krijgen, is dat wel te doen? Wat weegt zo'n ding, ik wil er 2 kitcars tegelijk op vervoeren met B rijbewijs........... en nog LPG......
PS. gele sticker op de raam is (nog) geen bekeuring maar transport ID

ok, de boel thuis, geen rottigheid maar vliegroest.... demonteren die handel.......
Afbeelding
Met Rustico de boel ontroesten.....
Afbeelding
Dan Hammerite.... wil een beetje fatsoenlijk bij de RDW verschijnen....Afbeelding
inside grilletje maar even meegepakt Afbeelding
en de spatborden hadden van binnen nooit verf gezien, laat staan andere bescherming. Alles van Rubber zoals remleidingen gelijk vernieuwd.
Afbeelding

flatbed even provisorisch ingekort om de Nederlandse wettelijke breedtes niet te overschrijden, dubbel lucht past niet meer met inveren dus met enkel lucht naar RDW..... Wat maken die Amerikanen de bende toch breed, met zoiets loop je hier gegarandeerd vast in de Mcdrive..... al vreet ik die rommel niet.....
Afbeelding

Ok terug van de RDW, allemaal in orde met de eenmalige keuring, leuk kenteken van 1947, fuck the roadtax, en geen apk plicht. ledig gewicht viel ook mee, ca 2100kg. dus kan met 3500kg max met 10% marge mooi 2 van die kitcars laden straks. Betreft belasting en apk, zo zou het voor elke auto moeten zijn maar welke gek gaat een oprijwagen van 69 jaar oud rijden. Melkboer flatbed gelijk er maar afgehaald...... dat gaat iets anders worden.
Afbeelding
Flatbed wordt een decoratieve stelling....... Afbeelding


Laatst bijgewerkt door kitcar op ma jul 18, 2016 21:53, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2016 12:54 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 14, 2014 22:07
Berichten: 27
Het uit te voeren idee :
oprijwagen met een hydraulisch deel zodat er 2 auto's boven elkaar kunnen.
De bovenste auto moet in 1 rechte lijn omhoog kunnen rijden/gelierd worden om te voorkomen dat lage delen als uitlaten en carters vastlopen op hoogteverschillen in de oprijbak, en het voorste deel wordt een vast deel met opbergruimtes zodat de bovenste auto maar voor de helft opgetild hoeft te kunnen worden. Dat is stabieler en minder te bewegen tilgewicht.

Aan de gang met 40x40mm kokers.
Vervelende aan het pickupchassis is dat dit niet recht loopt dus overal moet ik een nieuwe basis creeeren voor de dwarskokers zodat het een rechte vloer wordt.
Afbeelding
Afbeelding

nu gelijk al aan het hydraulisch te bedienen scharnierdeel om de vorm en hoeken te bepalen en door te kunnen bouwen aan het achterste vaste deel (wordt wel met knik zoals conventionele
oprijwagens zodat de onderste auto vlak komt te staan. Doe is ook zo kort mogelijke oprijplaten
Afbeelding
Afbeelding

Integreren van de kipcilinders. Verder naar achteren gaat niet, dan wordt de hoek te groot of kom ik in de knoei met de achterspatborden straks.
Afbeelding

aangrijppunten van het plateau verplaatst om meer ruimte te krijgen voor onderste auto.
Afbeelding

achterkant verder modelleren
Afbeelding

Brede pickupspatborden integreren in de oprijbak, er moet overheen gereden kunnen worden. Voor het binnenste wiel maak ik wel een aluminium spatscherm, die zie je straks toch niet meer.
Afbeelding
Afbeelding
geintegreerd, gedeelte boven spatbord werk ik af met traanplaat waar de auto overheen kan rijden.
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2016 14:24 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Goed bezig meteen.Ook nog Luchtvering achter?

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2016 16:00 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 14, 2014 22:07
Berichten: 27
de bladveren zijn inderdaad veel te slap bij laden van auto's ondanks het al zwaardere verenpakket.
Ik overweeg OF luchtvering of coilover schokbrekers erbij te plaatsen, of extra bladveren cq "leaf helper springs".
Ik denk dat luchtvering vanwege de variabele instelling de beste keuze is.

Gelijk de voorkant modelleren, die wil ik rond laten weglopen en afbeplaten met rvs
Afbeelding

120L LPG tank besteld, Tank gaat in lijn aan de zijkant als onderbouw, gelijk leuke opvulling
Afbeelding

De opbergruimtes moeten afsluitbaar worden dus RVS deurtjes laten maken door Gepro, die maken mooie kisten voor vrachtwagens.
Afbeelding

Tank hangt in 3 beugels, moest op 6 punten bevestigd met M10 bouten en kopschot in rijrichting. Op foto hangt hij nog gedraaid, was even om te passen.
Afbeelding

tussenruimtes van de oprijdelen verstevingen, de oprijbanen van het beweegbare deel wordt douglas hout. De rest Alu traanplaat.
Afbeelding

Korte oprijplaten, zo bedacht dat ze mooi onder de oprijbak inschuifbaar zijn zonder ermee te hoeven sjauwen, en gelijk geborgd liggen zonder aan de gang te moeten met sluitingen, borgveren/pinnen en dat soort gedoe. Alles met minimaal gewicht
Afbeelding
Afbeelding

houten planken voor de oprijbanen vast op maat gemaakt. Goedkoper dan traanplaat en staat leuk op zo'n oud ding.
douglashout gebruik je ook voor je schutting dus gaat jaren mee. Ik zet het nog in de epoxy voor een leuk glans effect en te beschermen tegen de weekmakers in de autobanden
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2016 18:44 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Je maakt er werk van, schiet goed op zo :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2016 19:20 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Met Luchtvering kun je ook de achterkant plat gooien zodat het oprijden van je auto's makkelijker gaat.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2016 20:07 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Mooi hoor, ik zou de vlammen behouden

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2016 21:32 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
Nice deze volg ik


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2016 23:09 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 14, 2014 22:07
Berichten: 27
beplating op maat maken en voor-passen
Afbeelding
Afbeelding

Nagenoeg al het laswerk is gedaan, nu demonteren en nog wat beplating maken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ronde hoeken van RVS gezet
Afbeelding

gelijk het chassis in de hammerite zetten al was dat helemaal gaaf op wat woestijnzand na...
Die grote benzinetank gaat er straks uit, heb een mooie ronde rvs tank gekocht van 40 liter die ik aan de buitenkant wil monteren later. Is zat om de pomp mee te halen want de lpg wordt toch de hoofdbrandstof.
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2016 8:20 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Blijf maar plaatsen die foto', is een leuk topic voor te volgen :thumbup:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2016 9:10 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 15, 2010 22:58
Berichten: 478
Woonplaats: Zwaag
Gaaf project!

_________________
Sander

'52 Cadillac Coupe de Ville
'56 GMC 450
'79 GMC C15


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2016 14:03 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jun 23, 2014 17:14
Berichten: 730
Top Top Top :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2016 20:05 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
Nice ,komt er niet teveel gewicht bij met al die materialen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2016 21:35 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 14, 2014 22:07
Berichten: 27
mackie schreef:
Nice ,komt er niet teveel gewicht bij met al die materialen
In Kitcar kringen is dit zeker een belangrijk punt dus heb ik er over nagedacht. Ik wil zoveel mogelijk laadvermogen overhouden.
Colin chapman van Lotus zei altijd Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere..... Simplify , than add lightness.....
Dat simplify is het niet geworden, wel enorm bespaard op overbodig materiaal .
ik heb alle 3 de losse delen rond de 60kg gewogen. Met beplating , lier , hydrauliekpomp , cylinders , oprijplaten zit ik op ca 250 -300 kg voor de hele oprijbak en dat valt mee. De kokers zijn maar 40x40 en 3mm dik, de tussendelen zijn zoveel mogelijk hoekprofielen. Sterk zat.

paar foto's from the inside, er moest een lier op , een 12V hydrauliekpomp voor het beweegbare deel en een accu, alles met hoofdschakelaars afgeschakeld zodat niet mn plateau of lier per ongeluk gaan werken tijdens het rijden ... Ook Hoofdstroom wil ik er altijd af als de auto niet gebruikt wordt.
Afbeelding

lier aanvankelijk op de bak geplaatst maar later er in laten vallen om de auto's verder door te kunnen lieren zodat ze de lier niet raken.
zo heb ik bovendien een gunstiger verloop van de kabel. Voorwaarde is wel dat ik de auto's aan de achteras / ophanging moet oplieren anders trek ik ze niet ver genoeg omhoog.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De afgelakte opbouw inmiddels teruggeplaatst op de auto en verder met de houten planken van het bovenste beweegbare oprijdeel bevestigen.
En heb diverse spanband-bevestigingen gemaakt die inklappen zodat ik er overheen kan rijden. Daarvoor heb ik in de staalconstructie speciale staalplaten gelast met m12 gaten.
Dat zie je oa in dit achteraanzicht links en rechts, ik heb er uiteindelijk 10 gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2016 20:23 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:05
Berichten: 4826
Woonplaats: nederweert
mooi project,blijven posten die fotos :thumbup:

_________________
gr John

Driving a Dodge Ram 1500 Sport 2019 blue streak pearl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling