mackie schreef:
JurgenS schreef:
mackie schreef:
alaskan4x4 schreef:
zo vreemd is dat toch niet ?
de vering van praktisch elke moto heeft gelijkaardig onderhoud nodig.
dat voor de meeste auto's dit niet nodig is totdat ze lekken is eerder een commercieel iets als een technisch iets imho.
Ik zou graag even weten wanneer je de achterpomp van een motorfiets reviseerd ,en voorkant gebeurd ook maar wanneer de dichtingen lekken .
De voorvork wordt voorgeschreven om elke 30.000km de olie te vervangen. Achterste weet ik niet zeker.
Voor mijn circuit moto doe ik dat jaarlijks en dat zijn dan amper een paar duizend kilomters.
Voila das ook mijn gedacht,ook jaren circuit gereden maar op baan ,wanneer doen ze het ?????? Als de boel lekt .....
Voor de woonwerk motor (Honda ST 1300)
Mijn voorvork wordt geserviced elke 16.000 km
Achterschokbreker is tot nu toe 1x geserviced (bij 50.000 km)
Nu heb ik wel custom vering moet ik toegeven
Voor de circuit motor (Suzuki GSXR 750)
Elk seizoen revisie van voorvork en achterschokbreker.
(revisie voor = olie + keerringen, revisie achter is vnl schoonmaken, controle, en indien nodig dichtingen)