Het is nu vr maart 29, 2024 1:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di mei 12, 2015 21:22 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 12, 2010 22:05
Berichten: 1255
Woonplaats: Ouddorp
Een paar man doodknuppelen bij de blauwe enveloppen brigade, paar honderd uur taakstraf en je bent er vanaf :twisted: :twisted: :twisted:

_________________
Jaco

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 12, 2015 21:24 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
[quote="maxer"]Iedereen dank voor de reacties.

Vandaag weer blauwe enveloppen binnen en bedrag is nu opgelopen tot bijna 70K. De auto was 40K aanschaf.

@hemiram ik ben niet super handig met de computer, zou jij misschien voor mij even kunnen zoeken?



Geen probleem, zal ik doen :!:


http://Www.Marlog-car-handling.com


http://Www.rockauto.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 12, 2015 21:51 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
De verkoper zou toch sterk in ze schoenen moeten staan van mij ,België is een zever land maar holland is lijk nog een stukje slechter


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2015 8:57 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 11:55
Berichten: 1123
Citaat:
Vandaag weer blauwe enveloppen binnen en bedrag is nu opgelopen tot bijna 70K. De auto was 40K aanschaf.

@hemiram ik ben niet super handig met de computer, zou jij misschien voor mij even kunnen zoeken?


Volgens mij ging die andere zaak over het rijden met een huif op de Avalanche.

Citaat:
Auto is gekocht met een tussenschot zodat de RDW de auto keurt op grijs kenteken. Dit tussenschot staat vermeld op de bon en heb ik ook voor betaald.


De vraag is of het schot dat er nu in zit ook het schot was dat er tijdens de keuring in zat, zou me niets verbazen als dat na de keuring gemodificeerd is. Met het officiële schot is niet normaal op de achterbank te zitten, dan staat de rugleuning helemaal verticaal.

_________________

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2015 9:51 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
dutchtbi88 schreef:
De vraag is of het schot dat er nu in zit ook het schot was dat er tijdens de keuring in zat, zou me niets verbazen als dat na de keuring gemodificeerd is. Met het officiële schot is niet normaal op de achterbank te zitten, dan staat de rugleuning helemaal verticaal.


Doen verkopers dit, dus eerst door de keuring en dan aanpassen voor de verkoop en de koper kan dit niet weten. Gebeurt natuurlijk veel met wielen, maar dit is wel een ander verhaal.

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2015 10:32 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 11:55
Berichten: 1123
Ik weet in ieder geval van één verkoper die dit deed. Die had een goed schot om de auto's als grijs kentekenvoertuig gekeurd te krijgen en verving dit later ( waarschijnlijk op verzoek van de klant) door een ander schot waardoor de achterbankleuning in een min of meer normale stand kwam. Die dealer was wel slim genoeg om erbij te vertellen dat het voertuig niet meer aan de grijskenteken eisen voldeed, maar slechts de schijn wekte. Die legde dus de verantwoordelijkheid bij de klant neer.

Maar op het moment dat zo'n ding tweede of derdehands verkocht wordt, wordt dat verhaal er natuurlijk niet meer bij verteld ( als zo'n scharrelaar zelf al weet hoe het zit)

Zie : viewtopic.php?f=17&t=7175&p=116180&hilit=uitspraak#p116180

Is weliswaar niet helemaal hetzelfde, maar je zou dezelfde redenering op kunnen hangen als je de auto te goeder trouw heb gekocht als een grijskenteken voertuig.

_________________

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2015 13:54 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Wettelijk gezien zal de verkoper wel fout zijn, maar lastig te bewijzen als er niets op papier staat, het zou je gebeuren.

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 14, 2015 9:55 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di mei 12, 2015 11:32
Berichten: 8
Bij keuring zat het scherm erin, daar betaal je dus ook voor. Toen ik de auto ophaalde zat het scherm er niet meer en het was verwijderd door DUSA.

In ieder geval bedankt voor de informatie over de huif, ziet er als een soortgelijke situatie uit en wellicht heb ik er wat aan.

Ik zal wel laten weten hoe dit verder gaat.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 14, 2015 13:01 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Ik vrees dat verwijdert is, ik heb me rot gezocht :oops: en ik zal dat ook nog blijven doen als ik de tijd er voor heb. ik heb als zoek term. Wel of geen grijs kenteken gebruikt, en wel of geen bpm. als ik iets wijzer ben hoor je het.



Www.Marlog-car-handling.com


Www.rockauto.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 14, 2015 19:16 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di mei 12, 2015 11:32
Berichten: 8
hemiram schreef:
Ik vrees dat verwijdert is, ik heb me rot gezocht :oops: en ik zal dat ook nog blijven doen als ik de tijd er voor heb. ik heb als zoek term. Wel of geen grijs kenteken gebruikt, en wel of geen bpm. als ik iets wijzer ben hoor je het.



http://Www.Marlog-car-handling.com


http://Www.rockauto.com


Thanks!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 14, 2015 19:26 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
maxer schreef:
Bij keuring zat het scherm erin, daar betaal je dus ook voor. Toen ik de auto ophaalde zat het scherm er niet meer en het was verwijderd door DUSA.

In ieder geval bedankt voor de informatie over de huif, ziet er als een soortgelijke situatie uit en wellicht heb ik er wat aan.

Ik zal wel laten weten hoe dit verder gaat.



Heb je er toen niets van gezegd, schijnt dat dit veel bij Avalanches werd gedaan, is de bak niet te kort ofzo?

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2015 11:41 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di mei 12, 2015 11:32
Berichten: 8
texas boy schreef:
maxer schreef:
Bij keuring zat het scherm erin, daar betaal je dus ook voor. Toen ik de auto ophaalde zat het scherm er niet meer en het was verwijderd door DUSA.

In ieder geval bedankt voor de informatie over de huif, ziet er als een soortgelijke situatie uit en wellicht heb ik er wat aan.

Ik zal wel laten weten hoe dit verder gaat.



Heb je er toen niets van gezegd, schijnt dat dit veel bij Avalanches werd gedaan, is de bak niet te kort ofzo?


Ik heb er nooit opgelet en was in de veronderstelling dat het scherm wat er in zat het juiste was. Heeft inderdaad met de afmeting te maken van de bak, valt nu opeens onder een personenauto en het gaat echt maar om een paar centimeter..

De bedragen die ik nu door krijg vind ik buiten proportie. Ik heb 40K betaald en krijg nu een boete van 70K.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2015 15:37 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 13:13
Berichten: 231
Kun je de kosten ook eens uitleggen hier zodat iedereen kan inzien waaruit het is opgebouwd? Zou mij verbazen dat het zo hoog kan oplopen... wil natuurlijk niet zeggen dat ik je niet geloof!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2015 17:50 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 11:55
Berichten: 1123
Ik schat in een naheffing van zo'n 15.000€ BPM + (4jaar à +/- 2200€ extra wegenbelasting per jaar) = +/- 24000€ + 100% boete= 48000€ en als je die niet binnen de gestelde termijn betaalt nog eens een keer een dikke boete, dan gaat het hard. Dat heeft niets te maken met de (nieuw)waarde van de auto, maar zijn gewoon belastingen die onterecht niet voor deze auto zijn afgedragen + een boete omdat dat niet gedaan is.

Zal wel heel lastig worden om te bewijzen dat DUSA je niet op de risico's van het rijden met een alternatief schot heeft gewezen. Anderzijds is het op z 'n zachts gezegd ook wel naïef om, als je bij aflevering wel hebt geconsteerd dat er ineens een ander schot in zit, niet even te vragen waarom dat is en of dat wel legaal is.

_________________

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 16, 2015 10:38 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di mei 12, 2015 11:32
Berichten: 8
MellyVan schreef:
Kun je de kosten ook eens uitleggen hier zodat iedereen kan inzien waaruit het is opgebouwd? Zou mij verbazen dat het zo hoog kan oplopen... wil natuurlijk niet zeggen dat ik je niet geloof!!


vier jaar verschuldigd BPM € 55.650,-
Motorrijtuigbelasting € 2.584,-
Boete € 5.278,-
Boete € 1.404,-
Belastingrente € 8.015,-

Totaal: € 72.941

Zal geen kopie van de aanslag hierop zetten omdat er persoonsgegevens op staan en die houd ik liever prive.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling