Knoop doorgehakt,
De Paxton supercharger is verkocht en rijd nu in Italie rond dus dit is niet meer:
Beetje vreemd om te zeggen maar rijden met zoveel koppel onderin was haast gevaarlijk te noemen en op 6000 rpm gaf het niet de duw die ik had verwacht.
Dus ben ik maar op turbo overgestapt
Nu doe ik veel met een klein budget en heb geen zin in een 2de hypotheek dus doe ik alles erg lowbudget.
Het meeste komt van Ebay.
De Paxton had ik destijds ook 2de hands gekocht
De turbo komt ipv in de motorruimte onder de laadbak te hangen, lekker in de rijwind dus geen hitte onder de motorkap en geen moeilijke dure uitlaatspruitstukken.
De inlaatpijp komt buiten het chassis te hangen dus intercooler is niet nodig.
Er komt wel een oliepomp bij om de olie door te pompen terug naar het carter.
Zo hangt de turbo er nu bij:
De 496 heeft koppel zat dus een klein turbogat vind ik helemaal niet erg
Voor de kenners, dit zijn de turbo specs:
GT45 80mm 1.15 AR t4i housing.
4" turbine discharge 3.5" compressor vband discharge.
77mm turbine exducer 80mm compressor inducer
Alles bij elkaar inc Waste gate, bov, aluminium pijpen en koppelstukken. oliepomp en leidingen en uitlaat delen om te lassen en turbo zit ik presies op de Euro 1000,-
De paxton heb ik voor 1100,- verkocht dus een win win situatie
Er komt geen demper meer onder omdat de turbo al behoorlijk dempt dus dit kan in de verkoop:
De cutouts zijn ook meteen vergeven maar de rvs Magnaflow 4X 3 inch demper en eventueel wat pijp er bij nog niet.