Op mijn Dodge W200 zit een Impco 300A LPG installatie van het type 1 & 20. Deze kleine Impco is voor zover ik kan vinden ruim voldoende voor de 150 pk die mijn V8 destijds nieuw had.
Alleen merk ik dat hij het beste loopt als het luchtfilter niet te schoon of te vuil is. Graag zou ik de LPG iets armer zetten met een nieuw luchtfilter en eventueel met het weer iets bijstellen, zodat hij steeds mooi loopt. Ik heb al redelijke afstelervaring met de carbs van mijn 2t competitie crossmotoren. En als ik met elke maand even bijstellen wat meer prestaties voor minder LPG kan krijgen, vind ik dat gewoon leuk.
De standaard handleiding van Impco heb ik, maar daarin staat geen woord over de afstelling, alleen hoe je hem inbouwt en wat LPG precies is. Dus deze:
http://www.scribd.com/doc/17379058/IMPC ... ing-ManualBij de Impco heb ik zelf al wat aan de idle schroef gedraaid en ook de mixture al iets armer gezet, wat al aardig lijkt te werken. Maar eigenlijk zoek ik nog een goede handleiding of ervaringen voor dit instellen, omdat alles zelf proberen met trail and error niet ideaal is.
Dus hoe doe ik dit goed?
En zitten er mogelijk nog meer instelmogelijkheden op zo'n Impco?