Het is nu za apr 27, 2024 23:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mei 24, 2009 11:24 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 03, 2009 11:57
Berichten: 720
Woonplaats: Boekel
Ik heb m'n Ram ff uitgeleend aan een vriend om boodschappen mee te doen voor een weekendje weg.
Heeft ie 'm afgeladen staan bij de winkel, start ie niet meer :angry4: !.!....

Nu heeft hij zelf ook zo'n Ram dus niet dat ie niet weet hoe je zo'n ding rijd maar geen geluid in te krijgen!
Heeft iemand ervaring met zo iets?
Hij gooid z'n startmotor goed rond,voor de zekerheid nog benzine gehaald en er bij gegooid..
ANWB er bij gehaald(die moeten 'm afslepen naar een plaats van je keuze...)maar die constateerde het zelfde
als ik... Wel benzine (en gas) maar totaal geen vonk meer..
Het enigste wat ik kan bedenken is het vliegwiel sensor dat de geest heeft gegeven.

Nu wil het geluk dat ik nog een reserve blok op zolder heb liggen...(iedere gek z'n hobby :roll: :wink: !.!...) en nu maar eens
proberen om de sensor om te wisselen.

Als er iemand nog sugesties heeft,laat maar horen!

Gr.Karel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 24, 2009 11:38 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 28, 2009 21:30
Berichten: 800
:shock: bij je verdeler kap zit als het goed is een plaatje waar twee snoertjes aan zitten die hebben twee kontact puntjes even schoon maken ik ben de naam even kwijt mischien iemand op het forum weet wel de naam van het ding wat ik bedoel :shock: :shock:

_________________
tom metselaar big boy


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 24, 2009 12:07 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 03, 2009 11:57
Berichten: 720
Woonplaats: Boekel
metselaar schreef:
:shock: bij je verdeler kap zit als het goed is een plaatje waar twee snoertjes aan zitten die hebben twee kontact puntjes even schoon maken ik ben de naam even kwijt mischien iemand op het forum weet wel de naam van het ding wat ik bedoel :shock: :shock:


Maar als 't die zijn zou hij toch eerst slecht moeten gaan lopen voordat ie er helemaal mee ophoud??
Als het tenminste de goede is die ik voor heb..

Ik ga dadelijk wel eens kijken of ik er weer leven in kan krijgen.

Gr.Karel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 24, 2009 12:08 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 03, 2009 11:57
Berichten: 720
Woonplaats: Boekel
dodgevipertrucks schreef:
Ik zou ook met die sensor beginnen Karel.. Wel even een lastig klusje als de motor nog in de truck hangt door het hoge inlaatspruitstuk en het schutbord :twisted: Je ken ook de bobine nog even verwisselen met die van je project motor en bekijk de verdeelkap en rotor eens.. Mijn eerste gedachte zou ook de vliegwiel sensor zijn...


Heb jij 't ook ooit meegemaakt?
Kan hij echt van het eene op 't andere moment r gewoon helemaal mee ophouden zonder waarschuwing?

Gr.Karel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 24, 2009 13:38 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
is een klote klus ,zekker de vliegwiel sensor . ik denk dat ik er nog een heb liggen .die onder de verdeler kap zal het niet zijn dat is de nokenas speed sensor . :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 24, 2009 19:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 03, 2009 11:57
Berichten: 720
Woonplaats: Boekel
hemiram schreef:
is een klote klus ,zekker de vliegwiel sensor . ik denk dat ik er nog een heb liggen .die onder de verdeler kap zal het niet zijn dat is de nokenas speed sensor . :!:


Is dat er een voor 't oude model die je nog hebt liggen??
Ook voor een 360?

Ik heb er een op 'n reserve blok zitten en die ga ik komende week eerst proberen..
Als dat niet helpt maar een nieuwe er op dat ik zeker weet dat die goed is.
Eerst een Chevy Van buiten werker.. die staat er al een week met een kappotte koppakking en die is zo lomp groot dat ik die eerst kwijt wil!
Daarna de zooi opruimen van het afgelopen weekend(ben een paar dagen in de modder wezen spelen en daar krijg je toch troep van!).

Als er nog iemand sugestie's heeft laat maar horen maar ik ga uit van de krukassensor...

Gr.Karel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 24, 2009 21:55 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
Bij was de krukassensor ook stuk toen ze me motor opnieuw hadden ingebouwd. Ze hadden er een nieuwe opgezet maar die deed het niet.

Alleen starte hij wel. Maar het duurde wat langer als normaal omdat de computer bij mijn dan de nokkenassensor controleerde of dat goed was en dan starte hij wel.

Zo is mij teminste verteld

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 25, 2009 19:25 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 14:07
Berichten: 1341
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Dat klinkt inderdaad logischer in de oren.

Normaal gesproken gaat de computer uit van een krukaspositiesensor. Dit eventueel in combinatie met een nokkenassensor en aan de hand daarvan wordt een ontstekingstijdstip bepaald (basistijdstip). Aan de hand van de bleasting etc kan dit worden aangepast door de computer. (bij ontstekingen zonder verdeler/rotor)

Ik weet niet wat voor ontsteking er op zo'n 360blok zit maar als er een aparte bobine en verdeler zit gemonteerd is het het makkelijkste om deze basis principes te controleren.
Dus of er een vonk weggaat bij de bobine naar de verdeler en of die deze vonk goed doorgeeft aan de juiste cilinder.

Je hebt toevallig geen scoop bij de hand om een signaal te kunnen meten, is namelijk stukke sneller gedaan dan een andere krukassensor te monteren zo te horen.

_________________
Patrick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 25, 2009 20:19 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 30, 2008 22:05
Berichten: 463
Woonplaats: Gasselternijveenschemond
Je kunt hem wel testen door de motor met de hand ff rond te draaien.
Je moet hem op kontakt zetten en dan de motor met de hand rond draaien.Als het goed is moet je elke 30 graden(dacht ik) de brandsofpomp horen zoemen.
Bij een volle 360 graden in het rond moet de pomp een paar keer ff aanslaan.

Als je hem net op kontakt zet gaat de pomp zowieso ff aan.Maar bij het starten krijgt ie pas z`n signaal van de krukassensor.En als je krukassensor kapot is draait de brandstofpomp ook niet.

Als jij zegt dat je geen vonk hebt en wel brandstof ,dan denk ik eerder dat je bobine overleden is.

_________________
Martin.
http://www.TransM.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 45 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling