Het is nu do maart 28, 2024 16:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dodge W200 trekt slecht
BerichtGeplaatst: do feb 27, 2020 21:43 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 27, 2018 20:43
Berichten: 27
Ik merk al een lange tijd dat mijn W200 niet trekt zoals het hoort. Hij komt amper boven de 80-90 km/h meer uit. Ik dacht eerst dat de vacuumvervroeging van de verdeler niet goed werkte, maar daar heb ik naar gekeken en dat zou gewoon moeten werken, ook de vacuum die dat aanstuurt werkt gewoon normaal.
Toen ik begin deze week eens de vacuum van de intake manifold meette, kwam ik erachter dat die zakt als ik gas geef. Mij lijkt dat die toch juist moet stijgen als ik gas geef?

De manifold vacuum waarde is ongeveer:
Stationair 340-360 mmHg = 13.4-14.17inHg
Bij gas geven zakt deze in naar 150mmHg = 5.9inHg

Heeft iemand suggesties waar het aan kan liggen?

Video van de vacuum meting

_________________
Bram
Dodge W200 1977


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 28, 2020 11:49 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Brammie2 schreef:
Ik merk al een lange tijd dat mijn W200 niet trekt zoals het hoort. Hij komt amper boven de 80-90 km/h meer uit. Ik dacht eerst dat de vacuumvervroeging van de verdeler niet goed werkte, maar daar heb ik naar gekeken en dat zou gewoon moeten werken, ook de vacuum die dat aanstuurt werkt gewoon normaal.
Toen ik begin deze week eens de vacuum van de intake manifold meette, kwam ik erachter dat die zakt als ik gas geef. Mij lijkt dat die toch juist moet stijgen als ik gas geef?

De manifold vacuum waarde is ongeveer:
Stationair 340-360 mmHg = 13.4-14.17inHg
Bij gas geven zakt deze in naar 150mmHg = 5.9inHg

Heeft iemand suggesties waar het aan kan liggen?

Video van de vacuum meting



Vacuum moet stationair hooger zijn ,dus is goed .

Heb je je gas stuk al gecontroleerd, of heeft hij het ook op benzine? En is je timing nog goed ?

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 28, 2020 11:55 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 27, 2018 20:43
Berichten: 27
Oh ik meende dat het vacuum toe moest nemen zodra je gas geeft.

Het gasstuk ziet er nog redelijk goed uit, alleen de rubberen ring tussen de luchtfilter en het gasstuk is kapot, maar mij lijkt dat niet zo'n probleem. Op benzine loopt hij helemaal voor geen meter, ik was van plan eerst dit op te lossen, daarna de benzine af te stellen en tenslotte nogmaals het gas af te laten stellen bij een garage.

Ik begin zelf steeds meer te denken dat de distributieketting een tandje is versprongen ofzo. Is er een manier om dit te controleren zonder de distributiekap eraf te halen?

_________________
Bram
Dodge W200 1977


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 28, 2020 12:06 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Brammie2 schreef:
Oh ik meende dat het vacuum toe moest nemen zodra je gas geeft.

Het gasstuk ziet er nog redelijk goed uit, alleen de rubberen ring tussen de luchtfilter en het gasstuk is kapot, maar mij lijkt dat niet zo'n probleem. Op benzine loopt hij helemaal voor geen meter, ik was van plan eerst dit op te lossen, daarna de benzine af te stellen en tenslotte nogmaals het gas af te laten stellen bij een garage.

Ik begin zelf steeds meer te denken dat de distributieketting een tandje is versprongen ofzo. Is er een manier om dit te controleren zonder de distributiekap eraf te halen?



Distributie hoord ook bij de timing , ff de deksel er af pakken en je weet meer :wink:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 28, 2020 17:52 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 27, 2018 20:43
Berichten: 27
Dan moet ik dus ook koelvloeistof aftappen en meteen de pakkingen vervangen die ertussen zitten. Als ik dan toch bezig ben, is het misschien verstandig om de ketting gewoon te vervangen, of hij nu versprongen is of niet. Zo duur zijn ze nu ook weer niet op Rockauto, en het is toch redelijk wat werk om het allemaal open te halen.

_________________
Bram
Dodge W200 1977


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 28, 2020 21:36 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Brammie2 schreef:
Dan moet ik dus ook koelvloeistof aftappen en meteen de pakkingen vervangen die ertussen zitten. Als ik dan toch bezig ben, is het misschien verstandig om de ketting gewoon te vervangen, of hij nu versprongen is of niet. Zo duur zijn ze nu ook weer niet op Rockauto, en het is toch redelijk wat werk om het allemaal open te halen.




Is wel een aardig klusje da klopt , maar wat je al zegt de koste vallen mee :wink:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 29, 2020 7:11 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Je ketting kan je controleren door te spelen met je gaspedaal rond de 2000 toeren. En tijdens het spelen met je gaspedaal kijken met je stroboscoop naar je ontstekingstijdstip. Danst deze achter je varierende toerentallen aan.. ketting wisselen. Blijft deze gelijk.. is je ketting prima.

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 20, 2022 23:35 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
Bram, reed je op gas toen je dat merkte?
Is het ook zo bijv. met erg koud weer, en je probeert in te voegen op de snelweg en dat wil niet meer?
dan zou je ook eens moeten kijken naar de membraam van de verdamper, die zou in dat geval wel eens helemaal stijf en verhard kunnen zijn. bij mij was dat toen met een nieuwe verdamper helemaal opgelost.

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling