Het is nu do maart 28, 2024 21:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 27, 2019 21:56 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di jan 22, 2019 22:46
Berichten: 1
Beste allemaal,

Wij zijn voornemens onze eerste Ram te gaan aanschaffen. Waarschijnlijk wordt dit een Laramie Sport Black. Nu twijfel ik enorm over het onderstel, is de luchtvering een echte must of zonde van de investering? Wij laden de auto niet af met hele zware spullen en rijden een paar keer per jaar met een caravan van 2000 kg.

Ik hoor graag jullie mening


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 27, 2019 22:54 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do feb 12, 2015 16:35
Berichten: 73
Ligt er aan ik heb hier ooit gelezen dat er iemand ziek werd achterin de auto door de lucht vering op Amerikaanse fora’s werd er ook sporadisch over geklaagd aangezien wij een klassiek kotskind hebben bewust voor een ram zonder luchtvering gekozen prijs verschil weet ik niet zal niet schokkend geweest zijn anders wist ik het nog wel.
Met een huif erop en 140 kilo hondenvlees in de bak toch wel een beetje spijt als ik eerlijk ben.

Moraal van het verhaal.

Als het erop zit gewoon doen voor die paar knaken meer


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2019 14:45 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jun 23, 2014 17:14
Berichten: 730
Op het vorige model RAM is de zogenoemde 'luchtvering' alleen een niveau regeling van de auto.
Tijdens het rijden gaat de auto iets lager staan waardoor er minder luchtweerstand is en je iets zuiniger gaat rijden.
Ook is het mogelijk om hem iets hoger te zetten ivm terrein.
Mogelijk als je heel veel achterin gooit dat de auto iets minder doorzakt maar daar heb ik nog niet veel over gehoord dat dat een probleem is.

Het systeem heeft geen enkele invloed op het veer comfort van de auto. Daar hoef je het niet voor te doen.

Een paar jaar terug koste het ongeveer €2500 extra. Voor mij het niet waard.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2019 18:40 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do jan 07, 2016 15:10
Berichten: 26
ik heb een 2017 met luchtvering, had eentje zonder besteld maar uiteindelijk met geleverd. wij rijden ook met een caravan van 1800kg en voel wel degelijk het verschil met onze vorige ram. de auto veert minder diep door met de caravan, bij de gewone vering kon je het wel eens in de rug voelen. mn vrouw is rugpatient en die voelt wel degelijk het verschil, zeker met belading. wou het niet en nu zou ik het direct terug bij bestellen.

_________________
Ronny
dodge ram laramie 2017
mini F57 jcw 2016


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 01, 2019 15:16 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 29, 2016 21:52
Berichten: 205
Ik rijd een Larami van 2014 met.
Trekken doe ik weinig, met de RAM al helemaal niet maar de bak ligt regelmatig vol.
30 zakken zand of cement etc. Ik merk er niets van.
Wat betreft schommelen achterin: Nooit klachten gehad. Wel van mijn vrouw, die zit altijd naast mij.
Wanneer ze uitstapt heeft ze steevast stramme kuiten en klotsende oksels.
Ligt aan mijn rijstijl? :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 05, 2019 15:35 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 21, 2009 17:26
Berichten: 624
Woonplaats: Herten (NL) Jeroen....
Luchtvering krijg je pas spijt van zodra de auto op leeftijd is. Maar goed zodra de reparatie echt te duur wordt kun je nog altijd ombouwen naar de standaard vering.
Zou zelf niet meer zonder willen. Wat ik ook doe in mijn 2014 model hij staat altijd netjes recht en ik pas in bijna elke parkeer garage :D

PS ik heb wel AREO mode uit staan. Dat AREO gedoe is volledig ongeschikt voor NL/BE rijgedrag. Gaat zodra je in de spits rijdt of op 80 km wegen met om de x meter een rotonde continue in / uit AREO mode. Als je dat uit zet dan is in ieder geval niet een versleten compresser de eerste storing :D

_________________
Jeroen...

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 06, 2019 8:55 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Op die van mij zit het niet erop (was in 2009 nog niet) maar als ik nu
een nieuwe zou kopen, wilde ik die niveauregeling ook erop hebben. :roll:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 26, 2019 18:56 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do nov 08, 2018 0:53
Berichten: 25
Ik ben misschien wat laat, maar ik persoonlijk zou het niet doen en heb er ook bewust niet voor gekozen op de 4th gen, hoewel één met tijdens sommige perioden goedkoper was dan één zonder, dit en dat...
Dit puur omdat ik niet trek (of heel weinig, want ik mag niet veel met mijn rijbewijs) en er geen verschil merkbaar is -voor mij- in rijgedrag en comfort.
De bak ligt vaak vol, maar die staat sowieso altijd een beetje omhoog, dus nooit is hij vol genoeg om echt 'door te zakken' of zelf maar een verschil te merken.

Mijn vriend's vader had het wel, en tijdens de winter zo ook (vaker) voorgehad dat hij gewoon op één wiel doorzakte. Iets aan het systeem bevroor, en een zekering eruithalen verhielp het tijdelijk, maar dat wil je toch niet + je krijgt een foutmelding.
Na 2 jaar de EcoDiesel met luchtvering ingeruild voor een HEMI zonder.
Een andere kennis had een Rebel in 2017 gekocht, zelfde probleem, alleen kon hij er helemaal niets mee omdat het wiel overal tegenaan schuurde... weet wel niet hoe het voor hem is afgelopen.

Het is wel een leuke optie en helpt wel om hem recht te houden bij het trekken, maar voor jouw gebruik... Ik zou het (voor mij) eigenlijk niet riskeren, maar ik hou m'n spullen ook liefst lang bij :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling