USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

R.I.P. (Welkom thuis !!! )
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=22323
Pagina 13 van 18

Auteur:  martin117 [ vr feb 16, 2018 21:14 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (Terug op de wielen)

Sleutels terug, dus vandaag geprobeerd te starten. 2x sleutel om en dan.........

Starten en lopen, heb ik de lpg toch weer goed aangesloten, altijd fijn om te weten :D :D

Als blok straks is omgezet, weet ik dat dat deel goed is.

Nieuwe brandstoftank van buiten gespoten, kan er komende week onder, ff de leidingen aansluiten en peut erin.

Mijn blok heeft minimaal 7 jaar geen druppel benzine gehad, hoe lang daarvoor ??????

Als de benzine tank is aangesloten, wil ik eigenlijk proberen of hij ook op benzine loopt. Moet ik dan nog ergens op letten??
Of is het gewoon schakelaar om, gas geven en omschakelen?
Ja zo zou het moeten zijn, maar omdat hij lang geen benzine heeft gehad............, gaat dat dan direct goed? of eerst iets nalopen, of beter gewoon andere blok erin en dan testen??

Auteur:  cherry red dodge [ za feb 17, 2018 16:22 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (Bezig met de afbouw)

Kijken of er geen uitgedroogde benzineleidingen zitten(aan het blok),zodat de boel niet in de fik vliegt?
Of is dat iets van vroeger? :laughing6:

Auteur:  martin117 [ za feb 17, 2018 18:02 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (Bezig met de afbouw)

Benzine leidingen van de donor komen erop, die reed enkel op benzine, dus de kans dat die te slecht zijn, valt mee denk ik.
Maar zal er zeker op letten.

Auteur:  martin117 [ wo feb 21, 2018 10:13 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (Bezig met de afbouw)

Weer ff een update, en een vraagje, kom er ff niet uit.

Allereerst heb ik nieuwe lampen besteld, vond dat ik dat verdiend had, en de oude lampen doen afbreuk aan de nieuwe style :D :D

Deze
https://www.ebay.com/itm/191590895771

Brandstof tank eronder
Afbeelding

andere kant

Afbeelding

en de gastank

Afbeelding

Voor zover al het moois, nu mijn probleem :roll: :roll:

Toen ik startte was 1 van de eerste dingen: brandstoftank eronder weg, en leidingen weg gehaald, werkte toch niet
en gas werd onderbouw.
Alles weg gehaald (niet gesloopt), niet opgelet dus.

Toen kwam de donor, met een goede tank, en het idee om toch een benzine tank terug te zetten.
Probleem: hoe zat het aangesloten.

Is bij beide auto' s niet hetzelfde. donor heeft een vacuumslang op het brandstof filter, de mijne niet. Donor is een aansluiting afgebroken (dus niet bruikbaar).
Wat moet waarop??

Mijn brandstof filter, met 2 aansluitingen:
Afbeelding

de buitenste aansluiting is iets groter, volgens mij moet deze daar op. is een lange harde kunststof buis van ca. 1,2 meter met aan het eind een 180 graden bocht
Afbeelding

en dan heb ik 2 slangen, 1 kunststof, 1 koper, die samen op 1 eind stuk komen, deze past op het centrale gat:
Afbeelding

Dit zou kunnen 1 naar de motor, en 1 naar de tank, maar welke, ik weet het niet.
Volgens mij moet er ook een retour van de motor komen toch??

Dit is de motorzijde aansluiting van de donor, 1 benzine leiding, 1 vacuum slang. Andere zijde zit nog op het filter aangesloten
Afbeelding

Het donor filter
Afbeelding

Hier zit dat "paddestoeltje" op het filter (is bij mij die lange leiding) 2 slangen naar de motor (waarvan 1 vacuum) en de ander zal naar de tank gaan
Dit zou betekenen geen retour??

Pomp heeft 2 aansluitingen, waar moet hij op, en wat doe ik met de ander??
Afbeelding

Ik denk dat hij op de grote rechtse moet, maar wat moet ik met de ander??

Wie weet raad??

Auteur:  Nightrunner [ wo feb 21, 2018 10:29 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (Bezig met de afbouw)

Onderste foto;

Aansluiting rechts gaat naar de motor, dat is de brandstof regulator en aanvoer. Als het goed is zit er een stalen leiding op je truck in het frame aan de bestuurders kant, dat is de brandstofleiding. Alles wat van kunststof is GEEN brandstofleiding maar ontluchting of vacuĆ¼m bij deze trucks.

Aansluiting links is de ontluchting van de tank, een stukje slang erop laten zitten en daar een filtertje opdoen. Verder hoef je deze nergens op aan te sluiten.

De rest van de rommel ben je niet nodig en kun je weggooien, hetzelfde geld voor alle egr troep wat op je motor zit.

Gr

Auteur:  martin117 [ wo feb 21, 2018 10:42 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (Bezig met de afbouw)

Oke, pomp is duidelijk!
Zal straks kijken wat nog op het chassis zit.

Staal naar de motor, ook duidelijk.

Maar hoe zit het met het filter?? 2 aansluitingen. 1 hoort dat "paddestoeltje" op.
Dan moet ik van de pomp, naar het filter, en van het filter naar de motor Toch??
Dat zou 3 zijn :roll: :roll:

Straks eerst ff boel dingen monteren, brandstof leiding kijk ik even naar, maar kan ff wachten tot ik het echt snap.

Auteur:  martin117 [ do feb 22, 2018 18:57 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (Bezig met de afbouw)

Vandaag de donor motor schoon gemaakt, hier ook de brandstofleiding gevonden :drunken:
Nu nog ff onder mijn auto kijken, maar heb zo m'n vermoedens :blackeye:

In tegenstelling tot ik dacht, is dit dus geen brandstof filter, wat is het wel?? en moet het eronder? of kan hij zonder??
Afbeelding

Auteur:  peerkehemi [ do feb 22, 2018 19:46 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (Bezig met de afbouw)

Is volgens mij een soort van benzine damp pot Martin. Dit hoort ook bij de egr troep :D

Auteur:  T-Bob [ do feb 22, 2018 20:36 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (Bezig met de afbouw)

peerkehemi schreef:
Is volgens mij een soort van benzine damp pot Martin. Dit hoort ook bij de egr troep :D

Klop Peer is een benzine damp filter, met zoiets heb ik vroeger ook eens gestoeid
Toen was ik een kadet 2L GSI aan het opbouwen in 1988 en wist niet waar ik die gekke pot moest inbouwen (was achter een voorspatbord) en waarvoor dat het diende.

Auteur:  martin117 [ do feb 22, 2018 21:37 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (Bezig met de afbouw)

Kan ik dat dan gewoon afdoppen? of moet hij wel terug gebouwd??

Auteur:  peerkehemi [ do feb 22, 2018 21:51 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (Bezig met de afbouw)

martin117 schreef:
Kan ik dat dan gewoon afdoppen? of moet hij wel terug gebouwd??




Hoeft niet terug Martin , gewoon afdoppen dus :!:

Auteur:  Nightrunner [ vr feb 23, 2018 7:39 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (Bezig met de afbouw)

Dat is een koolstoffilter voor de benzinedampen, valt onder de egr troep inderdaad. Enkeltje kliko dus :D

Alle kunststof leidingen volgen naar de motor toe en daar ook verwijderen, ben je allemaal niet nodig. Een motor hoort bij mij op benzine/Lpg/diesel te lopen en niet op gerecycled lucht of uitlaatgassen.

Gr

Auteur:  martin117 [ vr feb 23, 2018 11:21 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (Bezig met de afbouw)

Duidelijk :D
Nu nog ff kijken waar dat op de motor zat

Auteur:  martin117 [ za feb 24, 2018 16:23 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (Weer een vraag)

Vandaag wilde ik het slangetje van de rem tussen chassis en achteras vervangen.

Deze:
Afbeelding

Is dit uiteinde eraf te draaien? Met het stukje van de donor geprobeerd, zit een clip in om vast te klemmen, die heb ik eruit, van de donor ook de remleiding eraf, maar dan krijg ik hem niet van de beugel. Is zowel op de mijne, als de donor erg verroest.

Iemand tips? anders laat ik het bij de apk wel doen.

Afbeelding
Dit is van de donor, kan ik mooi op oefenen.
Clip is er dus af, maar hij zit dus door een gat, en niet dat je hem er van de zijkant in schuift.
Bij de nieuwe krijg ik het ook niet 123 los gedraait, vraag me dan ook af of het wel draait.


Ohjs, brandstofleiding aangesloten, van gas op benzine, slaat hij af, loopt dus niet op benzine. Kan nog e donor liding erop zetten, voor als mijn leiding verstopt zit, maar denk dat het in de injectors zit.
Aansluiting op de tank even los gehad, stond goed druk op, dus dat is het niet.

Auteur:  peerkehemi [ za feb 24, 2018 17:22 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (Weer een vraag)

Slang ff inspuiten met wd40 , en dan gewoon wat heen en weer wiebelen , zit er gewoon recht in geduwd en kan niet worden gedraaid.

Pagina 13 van 18 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/