USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

R.I.P. (Welkom thuis !!! )
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=22323
Pagina 2 van 18

Auteur:  Martin [ vr jun 09, 2017 13:43 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (of toch niet)

Goed bezig Martin :thumbup:

Zet'm op!

Auteur:  martin117 [ ma jun 12, 2017 14:07 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (of toch niet)

Hij is op transport naar Arnhem. Van't weekend weet ik in elk geval wat ik doe :D :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Auteur:  haagje [ ma jun 12, 2017 14:50 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (of toch niet)

Kijk, gelukkig ga je hem toch weer oplappen :)

Auteur:  FritsVrolijk123 [ ma jun 12, 2017 16:33 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (of toch niet)

Fijn dat je kan blijven rijden Hoop dat je Truck straks weer helemaal oke is :wav: :wav:

Auteur:  martin117 [ di jun 13, 2017 11:36 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (of toch niet)

Blik Fertan gekocht en een bus kruip olie.

Zaterdag begin ik, tot die tijd gaat er te veel vrije tijd in mijn werk zitten :roll: :roll:

Voorzichtig rond gekeken voor een blok. In Monster vindt ik er een op MP, wat gemaild met de verkoper, maar krijg weinig info los.
Heeft/weet iemand een goed 318 of 360 blok? Dus geen afgeragde troep.
Net eerlijk blok goede gebruikte staat is prima. Liefst van een 2e gen, als ik echt nix vindt kan een W blok altijd nog, maar die missen vermogen tov de 2e gen.

Heeft geen haast, ga eerst het chassis goed maken.

Auteur:  Nightrunner [ di jun 13, 2017 12:24 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (of toch niet)

Die in Monster zou ik mijn tijd niet echt aan verspillen, een waardeloze verkoper. Eerst een afspraak met je maken en vervolgens nergens meer op reageren.

Mobile.de en autoscout in de gaten houden. Zoeken op Jeep en dan proberen een sloper op de kop te tikken die niet op Lpg gelopen heeft. Ze staan er wel eens op met een kapotte bak of doorgerot en dan gaan ze vaak weg voor een paar honderd. Voordeel is dat je de motor nog draaiend kunt zien, in plaats van een blok ergens in de hoek van een schuur.


Gr

Auteur:  martin117 [ di jun 13, 2017 16:08 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (of toch niet)

Goeie tip Martin, zal het in de gaten houden.

Auteur:  martin117 [ di jun 13, 2017 20:35 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (of toch niet)

Hoe zwaar is de laadbak ongeveer?

Zit een takel in de loods, wil aan de sjor ogen 4x om een ketting maken en de bak op takelen.
Nu moet ik nog ketting kopen, was net bij de winkel en je hebt ketting voor 40, 80, 125 of 160kg

Ik wil een ruime ketting van voor naar achter, beide zijden en dan in het midden samen pakken met karabijn haken.
Wil niet te licht gaan, maar 160 lijkt me wat veel.

Auteur:  FritsVrolijk123 [ di jun 13, 2017 20:38 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (of toch niet)

Waarom gebruik je geen hijsbanden kosten geen drol en met een beetje hijsband til je heel je Truck op


En wat zal een bak wegen 300 kilo gok ik hoor

Auteur:  martin117 [ wo jun 14, 2017 10:11 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (of toch niet)

Goeie Frits, net 4 hijsbanden besteld. Verzenden is net zo duur als 4 hijsbanden :twisted: :twisted:
Morgen binnen, heb die van 1 ton genomen, zal wel voldoende zijn.

Afbeelding

Auteur:  FritsVrolijk123 [ wo jun 14, 2017 19:26 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (of toch niet)

Zeker je had ook ff bij de Action kunnen kijken maar probleem opgelost

Straks rijd Martin weer komt allemaal weer goed

Auteur:  martin117 [ vr jun 16, 2017 22:02 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (motor vraagje)

Even voor de kenners.
Is een 5.9 plug & play? dus huidige ecu en alles werkt? sensors stekkers hetzelfde e.d.

Heb i B een 2002 5.9 zien staan, kan lopend in de auto bekeken worden.
KM, lpg ja/nee, prijs staat niet in de advertentie. Hij zegt wel past in ouder type.
Wil hem wel bellen/mailen met vragen,maar wil graag eerst zeker weten dat het 100% plug & play is, anders moet ik gewoon een 5.2 zoeken.

Ik wilde uitdaging van een swap wel aan gaan, maar gepruts om hem lopend te krijgen terwijl hij geschorst staat en ikiemand op locatie moet zien te vinden om het op te lossen, zie ik niet zitten.

Het is deze,misschien bekend hier??
https://www.2dehands.be/auto-onderdelen ... 37266.html

Auteur:  martin117 [ za jun 17, 2017 16:21 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (motor vraagje + Gastank vraagje)

Ik zal hier ook de bevindingen en de voortgang bijhouden.

Ook zullen er vast wat vragen van mijn kant langs komen.

Hier de eerste al: Gastank loskoppelen De koperen wartel met de koperen leiding die naar de motor loopt. Als ik deze los draai, komt er gas vrij. Is dit enkel wat in de leiding zit, of loopt dan de hele tank leeg (zit nog 15% in) Op de tank zit verder geen afsluiter. Of moet ik dan de schakelaar op het dash op benzine zetten? Er zit wel een grijs kastje met 2 draadjes eraan.

Huif eraf (kolere, zwaar ding)
Bak bijna los, nog 1 1/2 bout.
Bumper er bijna af, ruzie met 1 bout.

Benzinetank eronder vandaan, ook benzine filter en een stuk leiding

Heb een benzinetank over, pomp is waarschijnlijk defect. Iemand interesse??

Afbeelding

Auteur:  FritsVrolijk123 [ za jun 17, 2017 16:49 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (motor vraagje + Gastank vraagje)

Er zit toch een elektrische afsluiter op


En aan de anderekant zit je vulslang die zul je als je je lpg wil behouden moeten laten zitten denk ik


Wel ff fototje posten van je project he sterkte t gaat goed komen daar

Auteur:  martin117 [ za jun 17, 2017 22:02 ]
Berichttitel:  Re: R.I.P. (motor vraagje + Gastank vraagje)

Foto's komen nog (probeer ik)

Op engelse fora vindt ik dat de swap 318 > 360 1 op 1 is, enkel de flexplate van de 360 nemen en de sensors van de 318 over zetten.
Als ik op afbeeldingen zoek, de flexplate is die met gekartelde rand?

(heb nog nooit een blok open gehad :oops: )
En is de in "B" bekend?

Zal komende week eens bellen.

Pagina 2 van 18 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/