Het is nu do maart 28, 2024 15:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ik snap het niet meer..
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 18:43 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 27, 2016 14:01
Berichten: 59
Woonplaats: Ureterp
Hallo all,

Mijn Ram 2500 van 1995 model 1994 krijg ik op gas niet goed aan de praat. Toen ik m kocht waren er meerdere problemen zoals geen vonk, een lekke plenum gasket etc. Het vonken is weer klaar en ook heb ik de pakkingen vervangen van de intake.

Er zit een Impco 300 A mixer op, die staat rechtstreeks op het gasklephuis. Ook heb ik de stappenmotor gecontroleerd en die is ook goed. De bovenmixer heb ik ook gecontroleerd op lekkage, hieraan is ook niks te zien.

Nu wil hij alleen aanslaan als ik de klep van de mixer iets openzet d.m.v. een boutje o.i.d. ertussen te leggen zodat hij extra lucht krijgt. Zodra hij loopt dan is dat onregelmatig en na een tijdje gaat hij beter lopen zoals het eigenlijk hoort en dan valt hij ook direct uit. Daarna ook niet weer aan de praat te krijgen.

Als hij loopt en ik trek de slang van de pcv valve van de intake zuigt hij daar als een malle, dus zou je zeggen dat het vacuum gedeelte van de intake goed is. Ook tijdens het lopen de intake gecontroleerd op lekkage/valse lucht zuigen d.m.v. remmenreiniger rondom de intake spuiten. Daar reageert de motor niet op, dus zou je ook zeggen dat daar niks mis mee is.

Als hij een tijdje stilstaat en ik de motor start zonder boutje tussen de klep van de mixer, doet hij gelijk een snik, maar gaat niet door. Dan moet ik weer dat boutje ertussen leggen starten en dan slaat hij weer aan. Onregelmatig totdat hij goed gaat lopen, uitvalt en weer niks wil..

Wie weet raad!? Ik ben in ieder geval al bijna radeloos.. Ik weet het echt ff niet meer.

Tijdens het onregelmatige lopen ook de olievuldop eraf gehad om te kijken dat hij overmatig blaast vanuit het carter etc.. is ook goed.

Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft.

Groet Pieter.

_________________
there's no substitute for cubic inches.. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 20:11 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Mixer ook al eens gereviseerd ? Ik neem aan dat hij op benzine wel loopt ?






Www.rockauto.com




Www.marlog-car-handling.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 21:13 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 27, 2016 14:01
Berichten: 59
Woonplaats: Ureterp
Hij loopt helaas niet op benzine, er zit geen tank meer onder. Pomp was kapot en de tankhals verrot. De mixer heb ik uitelkaar gehad vanmiddag, ik kan er niks aan zien dat het membraam droog is of gescheurd. Ziet er goed uit.

Wil natuurlijk niet zeggen dat hij goed is uiteraard, Ik zit er zelf ook aan te denken om de mixer eens te wisselen met een exemplaar die op een lopende motor zit bijvoorbeeld. Dan kun je dat uitsluiten.

Ik heb al meerdere keren Impco ingebouwd op v8 motoren en nog nooit sores gehad, maar nu gaat het me echt boven mijn pet..

_________________
there's no substitute for cubic inches.. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 21:30 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Altijd kloten zo'n storing . Ik begrijp dat je er best het een en ander vanaf weet ,en al veel geprobeerd hebt . Ik weet dat die mixers er nauwkeurig werken , en dat je het niet altijd ziet ,en dat er toch iets aan blijkt te mankeren. Dus je plan om eens ff de mixer uit te wisselen lijkt me wel verstandig :!:




Www.rockauto.com



Www.marlog-car-handling.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 21:45 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 27, 2016 14:01
Berichten: 59
Woonplaats: Ureterp
Tsja.. ik kan me er goed mee redden, doe ook in principe alle onderhoud, laswerk, reparaties zelf. Maar als je deze problemen wat ik nu heb aan je fiets hebt hangen, dan ga je wel aan jezelf twijfelen!

Alle logica op een rijtje, dus vonk, brandstof, geen vacuumlek, Impco waar ik bekend mee ben, en dan niet willen lopen? pffffff... Mixer op de basis afstelling gezet, starten, elke x een half slagje meer open enz.. Stinkt naar gas, maar krijgt het blijkbaar niet in de inlaat terwijl er genoeg vacuum gecreeerd word blijkbaar. Dit gecontroleerd door bij (slecht) lopende motor een slangetje van de inlaat te trekken, vinger ervoor en word vastgezogen aan de inlaat. Ook remmenreiniger rondom de intake gespoten, en geen reactie.

Logischerwijs gezien zou er nog 1 ding overblijven, en dat is de mixer. Verdamper is goed, die geeft genoeg gas, je ogen tranen op een bepaald moment.. 8)

Zuchterdezucht..

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

_________________
there's no substitute for cubic inches.. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 21:58 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
SierraC2500 schreef:
Tsja.. ik kan me er goed mee redden, doe ook in principe alle onderhoud, laswerk, reparaties zelf. Maar als je deze problemen wat ik nu heb aan je fiets hebt hangen, dan ga je wel aan jezelf twijfelen!

Alle logica op een rijtje, dus vonk, brandstof, geen vacuumlek, Impco waar ik bekend mee ben, en dan niet willen lopen? pffffff... Mixer op de basis afstelling gezet, starten, elke x een half slagje meer open enz.. Stinkt naar gas, maar krijgt het blijkbaar niet in de inlaat terwijl er genoeg vacuum gecreeerd word blijkbaar. Dit gecontroleerd door bij (slecht) lopende motor een slangetje van de inlaat te trekken, vinger ervoor en word vastgezogen aan de inlaat. Ook remmenreiniger rondom de intake gespoten, en geen reactie.

Logischerwijs gezien zou er nog 1 ding overblijven, en dat is de mixer. Verdamper is goed, die geeft genoeg gas, je ogen tranen op een bepaald moment.. 8)

Zuchterdezucht..

In ieder geval bedankt voor het meedenken!





Ik blijf mee denken , en ik kan het probleem ook nog eens bij men gasboer voorleggen. Wat je zelf al zegt ,het kan niet veel meer zijn dan de mixer . Succes en hopen dat daar het probleem zit .

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 22:06 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 27, 2016 14:01
Berichten: 59
Woonplaats: Ureterp
Dat zou super zijn! misschien dat jou gasboer weet wat het kan zijn. Ik zal ff een rondje gaan bellen voor een mixer die ik even kan lenen. Ik had HPO vandaag ook al gebeld om te vragen of er misschien aparte dingen zijn voor een Magnum blok met Impco, maar die zei dat het gewoon een kwestie van plug & play is normaliter.

Ik ga er mee bezig, en zal de ontwikkelingen hier posten.

Nogmaals bedankt!

_________________
there's no substitute for cubic inches.. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 06, 2017 17:01 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 27, 2016 14:01
Berichten: 59
Woonplaats: Ureterp
En hij doet het!

Na veel zoeken en nadenken zoals eerder aangegeven toch de mixer gewisseld door een exemplaar van een lopende auto. Nu is het starten en lopen.

Mijn eigen bovenmixer gisteren nog uitelkaar gehad, je kon er niks aan zien. Probleem is in ieder geval gevonden!

Groet Pieter.

_________________
there's no substitute for cubic inches.. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 06, 2017 17:07 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Mooi pieter :!: Ik had al zo'n vermoeden :wink: een maat van mij heeft ook eens zoiets gehad volgens mij , wij zagen er niks aan ,maar toch maar gereviseerd en opgelost :!:




Www.rockauto.com



Www.marlog-car-handling.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 06, 2017 17:19 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 27, 2016 14:01
Berichten: 59
Woonplaats: Ureterp
Bleef eigenlijk ook niks anders meer over.. nu maar ff zien waar ik een revisiesetje kan halen voor de mixer. Ben al lang blij dat hij weer loopt.

grtz Pieter.

_________________
there's no substitute for cubic inches.. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling