Het is nu do maart 28, 2024 13:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di maart 28, 2017 9:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 23:30
Berichten: 188
Woonplaats: Oss
Iemand hier ervaring mee? Als ik afrem vanaf welke snelheid dan ook tot aan 0 begint de Dodge vanaf de laatste 10 km/u te trillen/schommelen. In mijn binnenspiegel lijkt de laadbak wel 5cm omhoog en omlaag te gaan.. als ik vervolgens weer optrek trilt de auto nog steeds, totdat ik gas geef: dan is het over.
Remblokken voor zijn pas vervangen en klauwen schoongemaakt. Blokken en schijven achter zijn ook nog goed, klauwen ga ik vanavond schoonmaken.. het lijkt mij dat de rem blijft hangen? Of zou het in het diff zitten? Als ik hem uit laat rollen (heel lang rollen) tot bijna 0 km/u is het niet.. dus lijkt mij in de remmen te zitten.

Iemand suggesties? Hoor het graag!

_________________
Peer

2014 Dodge Ram 5.7 V8


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 28, 2017 10:00 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 02, 2016 7:51
Berichten: 276
Woonplaats: Nieuwegein
als je hem dus in de D zet, rem loslaat en gewoon laat rollen heb je nergens last van ?
Zoja, dan zou ik toch de schijven verdenken dat ze krom zijn.

Voel je tijdens zacht remmen ook een golvende vertraging ?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 28, 2017 10:32 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 23:30
Berichten: 188
Woonplaats: Oss
stevedem schreef:
als je hem dus in de D zet, rem loslaat en gewoon laat rollen heb je nergens last van ?
Zoja, dan zou ik toch de schijven verdenken dat ze krom zijn.

Voel je tijdens zacht remmen ook een golvende vertraging ?


Als ik de rem los laat schommelt hij, zodra ik gas geef word het minder, als ik snelheid maak is het over: ik denk dus inderdaad kromme schijven of dat de klauwen blijven hangen..

_________________
Peer

2014 Dodge Ram 5.7 V8


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 28, 2017 23:44 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 23:30
Berichten: 188
Woonplaats: Oss
Vanavond wat verder gekomen: het zijn niet de remmen, waarschijnlijk zit het in de bak.. het lijkt de koppelomvormer te zijn. In ieder geval ontdekt dat er teveel olie in de bak zat: hoe dat kan, geen flauw idee! Olie uitgezogen tot niveau en nu slipt de bak bij het verlaten van een rotonde..

Denk dat ik morgen het filter en olie maar ververs, in de hoop dat het nog niet te laat is.. ga vrijdag naar zuid-Frankrijk en zit zeker niet te wachten op een bakrevisie!

_________________
Peer

2014 Dodge Ram 5.7 V8


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 29, 2017 6:31 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Als eerst het niveau wel goed was,lijkt me het geen goed idee om er olie uit te halen.
Klinkt alsof de olie niet goed terug kan lopen ofzo.(door idd het filter?)

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 31, 2017 22:52 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Ik neem aan dat je op de juiste manier je automaat olie gepeild hebt? Met draaiende motor op bedrijfstemperatuur in P of N?
Dus niet net als de motor stilstaand na zo'n 15 minuten (zodat alle olie omlaag gezakt is).

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 01, 2017 7:56 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 02, 2016 7:51
Berichten: 276
Woonplaats: Nieuwegein
als je de rem loslaat en hij gaat schommelen is het idd niet de remmen...
een automaatbak of koppelomvormer die dat veroorzaakt lijkt mij ook vreemd.... toch ?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 28, 2017 19:37 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 23:30
Berichten: 188
Woonplaats: Oss
Custom Offroad schreef:
Ik neem aan dat je op de juiste manier je automaat olie gepeild hebt? Met draaiende motor op bedrijfstemperatuur in P of N?
Dus niet net als de motor stilstaand na zo'n 15 minuten (zodat alle olie omlaag gezakt is).


Excuus, was helemaal vergeten dat dit bericht nog openstond! Ja peilen wel op goede manier gedaan.. inmiddels ontdekt dat de oliepomp versleten is en de bak hierdoor te heet geworden is.. aparte is wel dat de olie gewoon keurig rood is.. dus die lijkt niet verbrand.

Ik heb echt geen verstand van automaatbakken, maar inmiddels trilt de hele auto bij afremmen, accelereren en cruisen op laag toerental (tussen 1000 en 2000 rpm), als ik het toerental verander (O/D uit of plankgas geven waardoor ie teruggeschakeld is het over (of in ieder geval veel minder).

_________________
Peer

2014 Dodge Ram 5.7 V8


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 29, 2017 10:25 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 02, 2016 7:51
Berichten: 276
Woonplaats: Nieuwegein
is de olie donker rood of rose rood ?

Ik vraag me echter af of dat gehobbel wel van de bak afkomt....
Hobbelen bij afremmen kan door kromme schijven komen,
maar dat verklaart het hobbelen bij optrekken weer niet (tenzij je remklauwen blijven hangen)
Als je hem op een hele vlakke weg zet, en je laat hem rollen, wat gebeurd er dan ?
Laat er eens iemand naast lopen... wellicht heb je een hoogsteslag in je band oid.

Dat hij een licht stottert(of hoe je dat ook wilt noemen) als je bv 70 rijd, in overdrive met 1100 toeren en je acceleert zacht is dat weer enigzins normaal.
Hij draait dan te laag in de toeren.
(heb ik ook last van, maar bij mij zit er ook nog een andere vertanding in waardoor ik in OD nog lagere toeren draai)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 29, 2017 10:53 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Excuus, was helemaal vergeten da.. aparte is wel dat de olie gewoon keurig rood is.. dus die lijkt niet verbrand.



Ff goed lezen !!!



stevedem schreef:
is de olie donker rood of rose rood ?

Ik vraag me echter af of dat gehobbel wel van de bak afkomt....
Hobbelen bij afremmen kan door kromme schijven komen,
maar dat verklaart het hobbelen bij optrekken weer niet (tenzij je remklauwen blijven hangen)
Als je hem op een hele vlakke weg zet, en je laat hem rollen, wat gebeurd er dan ?
Laat er eens iemand naast lopen... wellicht heb je een hoogsteslag in je band oid.

Dat hij een licht stottert(of hoe je dat ook wilt noemen) als je bv 70 rijd, in overdrive met 1100 toeren en je acceleert zacht is dat weer enigzins normaal.
Hij draait dan te laag in de toeren.
(heb ik ook last van, maar bij mij zit er ook nog een andere vertanding in waardoor ik in OD nog lagere toeren draai)

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 29, 2017 19:55 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 08, 2012 23:30
Berichten: 188
Woonplaats: Oss
stevedem schreef:
is de olie donker rood of rose rood ?

Ik vraag me echter af of dat gehobbel wel van de bak afkomt....
Hobbelen bij afremmen kan door kromme schijven komen,
maar dat verklaart het hobbelen bij optrekken weer niet (tenzij je remklauwen blijven hangen)
Als je hem op een hele vlakke weg zet, en je laat hem rollen, wat gebeurd er dan ?
Laat er eens iemand naast lopen... wellicht heb je een hoogsteslag in je band oid.

Dat hij een licht stottert(of hoe je dat ook wilt noemen) als je bv 70 rijd, in overdrive met 1100 toeren en je acceleert zacht is dat weer enigzins normaal.
Hij draait dan te laag in de toeren.
(heb ik ook last van, maar bij mij zit er ook nog een andere vertanding in waardoor ik in OD nog lagere toeren draai)


Ik heb me ook al afgevraagd of het van de bak af komt: de remmen zijn helemaal nagekeken, en het ritme van de trilling is echt altijd exact hetzelfde, ook bij harder of zachter remmen. Als ik afrem tot onder 10 km/u en de rem los laat blijft de trilling! Als ik stilsta en de rem los laat blijft de auto schommelen totdat ik het gaspedaal aantik.

De hoogteslag zou dan aan de snelheid liggend niet aan het toerental: als ik het toerental aanpas maar de snelheid constant houd is de trilling weg.
Wat je zegt over 'ondertoeren' klopt, maar het is tussen de 80 en 100 km/u, dan maakt hij tussen de 1500 en 2000 toeren, niet echt ondertoeren als je het mij vraagt? Bovendien is het bij hetzelfde toerental in een andere versnelling niet het geval.. (60 in 3 bv..)
Het is ook erger geworden de afgelopen tijd: ik denk dus echt slijtage van iets.. maar de olie is inderdaad netjes rood.. dus geen verbranding!

Nieuwe bak is vandaag besteld bij Martin, belde hem vandaag en kan hem volgende week al ophalen! Bak laten reviseren is iets goedkoper, maar dan ben ik de auto ook langer kwijt. Nu breng ik de oude bak naar hem toe en krijg direct de nieuwe mee.

_________________
Peer

2014 Dodge Ram 5.7 V8


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 29, 2017 20:15 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Top gast Martin :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft:




http://Www.generalcarsandpart.com



http://Www.rockauto.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 25, 2017 17:29 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 02, 2016 7:51
Berichten: 276
Woonplaats: Nieuwegein
is je probleem nou opgelost met die andere bak ?
was het nou de koppelomvormer of de bak die het veroorzaakte ?

maatje van mij heeft nu dezelfde klacht.
als hik rem los laat lijkt het net of de auto over hobbels rijd.... zodra je iets snelheid maakt is het weg.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 26, 2017 8:42 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 02, 2016 7:51
Berichten: 276
Woonplaats: Nieuwegein
het zou de converter zijn aldus een kenner....


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 26, 2017 10:57 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Oude topic :!:


Truck is allang verkocht :!:



http://www.marktplaats.nl/m1201470782

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling