Het is nu do maart 28, 2024 21:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2017 12:59 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma jul 25, 2016 21:01
Berichten: 4
Hallo,

Heeft iemand ervaring met montage van een lier op de Dodge, van dit model jaar?
Het gaat mij dan vooral om de bevestiging aan het chassis.
De lier die er voorop komt is een Warn 16.5Ti, geen kleintje dus. 8)
Ik ben benieuwd hoe de bevestiging aan het chassis meestal is uitgevoerd.
De lier moet dan wel gemakkelijk demontabel blijven, dat scheelt bij normaal rijden veel gewicht voorop.
Ik wil de originele bumper ook behouden, niet zo'n lelijke lierbumper monteren.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Gr, Peter.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 01, 2017 23:52 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Hoi Peter,

ik maak regelmatig zo'n lelijke lierbumpers :D maar kan ook liermontage leveren waarbij de lier verscholen zit in de originele bumper. Ook montages van een lier die demontabel zijn, zijn mogelijk.
Enige kanttekening bij demontabele systemen is dat de lier er eigenlijk nooit opzit als je hem nodig hebt. Dus zodra je vast zit in de modder, moet je dan nog die lier van 40 รก 50kg (of meer incl steun) in de modder erop gaan monteren, aan een bumper die wellicht al zowat in de modder weg gezakt is. Een montage binnenin de originele bumper is dan beter, die zit er altijd en hoeft je niet met zo'n 50kg te gaan sjouwen in de drek. En als je hem vooraf al monteert, dan steekt die demontabele lier ook erg ver voor je bumper uit, waardoor je inloophoek wel heel erg slecht wordt en je bij iedere greppel met je lier in het zand steekt. Natuurlijk voegt een montage van een lier voor incl montage steunen enz zo'n 60kg toe, maar waarschijnlijk merk je dat niet eens in je vering of rij gedrag. Ik monteer ook lieren van dik 40kg (plus de lierbumper zelf nog) op kleine Suzuki Samurai's met veel lichtere vering, assen enz en ook dat levert geen problemen op.
Dus mijn inziens zou je best gewoon die lier een vaste montage in je originele bumper geven als je geen lierbumper wil.
Een demontabel systeem kan eventueel ook middels een hitch receiver aan de voorkant. Of een ander systeem waarbij je bv demontabele montage steunen aan je chassis maakt.
Als je wil dan kan ik wel eens informeren of ik via een van mijn leveranciers een kant en klare lier montage kan leveren. Als je dat zou willen, stuur me dan aub even een mail op info@customoffroad.eu

Ik weet niet of je de lier van je keuze reeds aangekocht hebt of niet, maar wellicht kan ik daar ook nog iets voor je betekenen?

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling