Het is nu vr apr 19, 2024 10:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 23, 2017 18:40 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 27, 2016 14:01
Berichten: 59
Woonplaats: Ureterp
Hallo,

Ik ben er achter gekomen dat er verschil in bdp sensoren zit, in ieder geval de stekker aansluitingen. Mijn Ram is van 1995 en heeft een stekker met kleine ronde puntjes. De sensor die ik gekocht heb, heeft er 1 met platte stripjes. Dit zal van de jongere modellen zijn. Kan het ook zijn dat de waardes verschillen en deze sensor überhaupt niet past?

Nu heb ik gisteravond de stekker omgezet en de sensor net gemonteerd, maar nog steeds geen vonk. Ook heb ik een (gebruikte) nokkenas speed sensor gemonteerd maar ook dit helpt niet. Ik zit met de handen in het haar..

Waar kan ik het best de juiste sensoren bestellen? of wie heeft de juiste nog liggen?

Groet Pieter.

_________________
there's no substitute for cubic inches.. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 23, 2017 20:04 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Er Zouden best eens verschillende waardes kunnen zijn, stekkers zijn niet voor niks verschillende. Je hebt de sensor die in de onsteking zit ook vv ,en toevallig ook gekeken of je niet veel speling op de as hebt. Onsteking is een zwakke factor bij deze trucks , bobine al vv :?: http://Www.rockauto.com hier is alles te bestellen :wink:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 23, 2017 21:22 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 27, 2016 14:01
Berichten: 59
Woonplaats: Ureterp
Bobine is ook al vervangen, ook de nokkenassensor. Is het niet bouwjaargebonden die stekkers? As moet ik nog maar ff controleren. Het is zowieso al een drama om überhaupt bij de verdeelkap te komen.. pfff. Ik zal de bdp sensor en het signaal vanaf de ecu nog eens nameten, dat heb ik op youtube net uitgeplozen hoe je dat kunt doen.

Nokkenas sensor blijft nog ff de vraag hoe ik die kan meten. Ga mijn best wel weer ff doen. Ik heb namelijk gebruikte onderdelen erop gezet, dus zeker weten dat het goed is weet ik ook niet. Net ff bij rockauto gekeken, maar kon de nokkenas sensor niet vinden, en snap er helaas geen sikkepit van hoe ik het kan/moet bestellen. Misschien dat Catalina of C&P parts zoiets ook heeft?

Gr Pieter.

_________________
there's no substitute for cubic inches.. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 23, 2017 21:49 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Ja echt lekker kun je er niet bij , ik weet er alles van :| stuur martin eens een pb of bel hem ff , hij bouwt ook regelmatig motoren en heeft veel kennis en spullen in huis :wink: memberlist.php?mode=viewprofile&u=15 rockauto moet je gewoon leren een weg te vinden , is op zich goed te doen :wink:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 23, 2017 22:07 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 27, 2016 14:01
Berichten: 59
Woonplaats: Ureterp
Hoi Peer,

Heb Martin een pb gestuurd, dankjewel voor de tip!

_________________
there's no substitute for cubic inches.. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 28, 2017 15:42 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 27, 2016 14:01
Berichten: 59
Woonplaats: Ureterp
Vandaag weer net ff tijd om wat dingen door te meten. Ik heb nog steeds geen vonk, dat is het probleem nr 1. Spullen liggen klaar bij Nightrunner maar nog geen tijd gehad om te halen.

Nu meet ik op de stekkers van de nokkenas sensor en die van de bdp sensor 5,13 volt ingaand. Massa is 0.10 volt dus dat zou volgens de geleerden goed zijn. Ook tijdens het starten houden deze waardes stand. Uitgaand signaal van beide sensoren tijdens het starten is 9 volt. Is dat een goede waarde?

Op de stekker van de bobine meet ik tijdens het starten net geen 9 volt, en ook valt deze spanning weg tijdens het starten, ook fluctueert het, d.w.z. van dik 8 naar 0 en dan weer naar een 2 volt.. Ik ga zowieso de bdp, nokkenas sensor en bobine vervangen. Maar ik zou graag willen weten of deze waardes die ik meet goed zijn.

Op youtube kan ik alleen filmpjes vinden van jongere modellen. De mijne is van 1995 en heeft andere stekkers, en misschien ook andere waardes?

Wie kan mij raad geven?

Groet Pieter.

_________________
there's no substitute for cubic inches.. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling