Het is nu vr apr 19, 2024 2:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo dec 11, 2016 18:26 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do dec 08, 2016 19:42
Berichten: 6
vandaag ging mijn engine check lampje branden tijdens het rijden op benzine ipv LPG

kan je het lampje zelf resetten zo ja hoe moet je dat doen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 11, 2016 18:28 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 29, 2016 21:52
Berichten: 205
Dat lampje wil je toch alleen resetten als een probleem is opgelost?
Weet je al wat het probleem is en is er al wat aan gedaan?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 11, 2016 18:39 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Fer schreef:
vandaag ging mijn engine check lampje branden tijdens het rijden op benzine ipv LPG

kan je het lampje zelf resetten zo ja hoe moet je dat doen?




Mijn Pool van de accu los gooien :!:



Www.rockauto.com


Www.marlog-car-handling.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 11, 2016 18:40 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Weet niet of het bij Dodge ook zo is, maar je kan ook de gehele computer resetten door de plus en min kabel beide vd accu(s) los te nemen en deze enkele seconden (of enkele minuten) tegen elkaar aan te houden. Als je 2 accu's zou hebben, dan wel zorgen dat je beide accu's helemaal los koppelt voordat je de plus en min kabel tegen elkaar aan houdt. Maar je reset hiermee volgens mij de gehele computer en niet enkel het check engine lampje. Dus als je ecu je rij gedrag leert en de schakelmomenten enz daar op aanpast. Dan zal hij dit ook nu weer opnieuw moeten leren.
Maar zoals hierboven aan gegeven, als het probleem niet verholpen is komt het lampje vanzelf toch weer terug.
Bij veel auto's werkt dit, maar weet niet of het bij bv een Dodge ook zo is.

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 11, 2016 18:46 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do dec 08, 2016 19:42
Berichten: 6
het probleem is een verkeerde meting in de uitlaat verkeerd mengsel auto loop voor de rest goed.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 11, 2016 18:46 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do dec 08, 2016 19:42
Berichten: 6
bedankt voor de reacties ik ga het proberen met de accu


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 12, 2016 9:58 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 02, 2016 7:51
Berichten: 276
Woonplaats: Nieuwegein
Custom Offroad schreef:
Weet niet of het bij Dodge ook zo is, maar je kan ook de gehele computer resetten door de plus en min kabel beide vd accu(s) los te nemen en deze enkele seconden (of enkele minuten) tegen elkaar aan te houden.


Als je de ECU wil slopen moet je dat doen.
Er zijn altijd onderdelen waar even spanning op blijft staan omdat ze dit vasthouden, als je direct de polen tegen elkaar duwt maak je sluiting.

Resetten kan, accupolen loskoppelen, 30 minuten wachten minimaal, daarna kan je evt de polen even tegen elkaar houden.

Verkeerde meting in de uitlaat duid waarschijnlijk op een defecte lambda.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 12, 2016 11:36 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr sep 09, 2016 19:48
Berichten: 126
Beide accu poolklemmen tegen elkaar aanhouden heb ik nog nooit van gehoord.
Gewoon de minpool loshalen en even 10 seconden de rempedaal intrappen.
Tenminste als deze ook gaan branden met de sleutel uit je contact.
Beste is gewoon met een tooltje of uitleeskast want een brandend lampje kan
van alles zijn maar ook meerdere storingen, ook degene die erg belangrijk zijn voor behoud van je motor.

Eric


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2016 19:41 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do dec 08, 2016 19:42
Berichten: 6
ik heb hem uitgelezen en het was geen goed mengsel lucht brandstof verhouding.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2016 21:30 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Dan had ik toch al enkele Ecu's gesloopt moeten hebben van diverse auto's en meerdere automonteurs met mij. Maar ik weet uiteraard niet hoe het bij de Dodge is. Maar bij de meeste auto's werkt het gewoon zonder schade aan de ECU. Ik heb het zelfs van een automonteur gehoord die al zijn hele carriere zo'n 15 jaar nu in een autogarage werkt.

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2016 20:35 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 02, 2016 7:51
Berichten: 276
Woonplaats: Nieuwegein
probeer het maar niet met een moderne bmw, geheid je comfortmodule over de zeik.
veel monteurs doen het idd, maar de meeste wachten toch wel heel ffies


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling