Het is nu di apr 16, 2024 8:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: bodylift D200
BerichtGeplaatst: wo okt 26, 2016 18:30 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo okt 26, 2016 17:47
Berichten: 7
hi! ik kocht onlangs een '77 D200 met volledig vernieuwd onderstel en 440cui big block (opgevoerd tot 550PK...) enkel de cabine en de bak moeten nog aangepakt worden...
nu had ik de wagen graag een bodylift gegeven (3inch) maar dat werd mij afgeraden... ik weet dat de stuurstang dan moet verlengd worden maar zijn er nog andere dingen waar ik dan moet op letten? en zeker met dit soort vermogen? ik liet mij vertellen dat een w200 beter is om op te hogen dan een D200 maar heeft dat dan met de wegligging te maken?

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: bodylift D200
BerichtGeplaatst: wo okt 26, 2016 19:49 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, EspaƱa
In principe wordt het hier zeer op prijs gesteld dat je jezelf hier eerst even voorstelt.
Op de foto's te zien, heb je overigens nog wel meer te doen dan alleen de cabine en de bak :D :D

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: bodylift D200
BerichtGeplaatst: wo okt 26, 2016 20:17 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 02, 2016 8:39
Berichten: 22
Woonplaats: Utrecht
Stel je zelf ff netjes voor zo als gebruikelijk op de forum!


Een d200 is een 2 wheel drive dus met verhogen heb je geen last met de aandrijf as voor.
Er zit voor dus geen stare as onder maar onhavankelijk wiel op hanging. Weet niet hoe je de voorkant kunt liften en of hier setjes voor te koop zijn.

Achter is het geen probleem hier kun je gewoon blokken tussen plaatsen of anderen veer tussen plaatsen.

Bij mijn w200 zitten er blokken tussen de achter as en zijn de veren aangepast ook zijn de veerhanden aangepast.
Voor zijn bij mij ook de veren aangepast en ook de veerhanden.
Ook is de stuurarm aangepast.
Rondom zitten er langeren schokbrekers onder.
Ook heb ik er andere banden en velgen onder zitten (superswampers)
Ook zitten er spoorverbreders onder.
Bij mij moest ik ook de voorste aandrijf as aanpassen deze kon die hoek niet halen.


Houd er rekening mee dat verhogen niet altijd de rij eigen schappen verbeterd
En de aandrijf Assen en de wielagers worden veel zwaarder belast.

Ik heb bij mijn Dodge geen body lift mijn dodge is ongeveer 235 hoog.
in en uit stappen is niet echt handig als hij zo hoog is. Maar hij ziet er wel super stoer uit zo.

Mocht je ooit geen zin meer hebben in dit project dan heb ik wel intressen in die motor heb er nu een 360 in liggen maar wil mischien wel ooit een 440 in bouwen.

:headbang:LIFT IT FAT CHICKS CAN'T JUMP :headbang:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: bodylift D200
BerichtGeplaatst: wo okt 26, 2016 20:52 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 09, 2010 14:26
Berichten: 1342
Woonplaats: Drunen
Bodylift moet te doen zijn met een D200, hierbij kom je in principe niet aan de ophanging. Voor een bodylift moeten enkel de stuurstang en het schakelstangetje voor de bak verlengt worden. Ook is het netter om de radiator hoger te zetten en op de bekabeling te letten of deze de extra lengte heeft.
Met een bodylift zet je alleen blokken tussen het chassis en de koets dus in principe blijft je wegligging gelijk.

Heb je nog specs van die 440? Ben heel benieuwd hoe die z'n 550 pk heeft gehaald :wink:

_________________
Jaap
'76 Dodge W200 440


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: bodylift D200
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2016 16:56 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo okt 26, 2016 17:47
Berichten: 7
De bedoeling is uiteraard enkel een Bodylift, dus met blokjes de cabine en de bak omhoog zetten... van de ophanging blijf ik af!
ik ben de persoon aan het zoeken die de motor indertijd overhaald heeft. die zou nog een lijst moeten hebben met alle stukken (de auto is al een paar keer van eigenaar gewisseld zonder dat er aan verdergewerkt is) ik ben nl ook benieuwd wat er echt gebeurd is daar binnenin :) van zodra ik ze heb zal ik ze hier posten! het lijkt me idd sterk om van de standaard 395PK naar een dikke 550 te gaan, maar het is zeker niet onmogelijk... ik veronderstel mss gevlakte koppen, scherpe nokkenas, er zit redelijk wat edelbrock spul op en headers dus dat zal toch ook al wat schelen... maar pas zeker ben je als hij op een testbank geraakt! maar da's voor later... eerst dat ding op de baan krijgen!
foto's van mijn nieuwe aankopen (yep, heb er ineens 2 gekocht) staan bij het "stel-je-even-voor" forum


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: bodylift D200
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2016 18:38 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 09, 2010 14:26
Berichten: 1342
Woonplaats: Drunen
Met alleen een nokkenasje en wat edelbrock spul ga je geen 550 pk halen :wink: Weet niet waar die 440 origineel in gelegen heeft maar als het een truck of camper is geweest zat er origineel zo'n 250 pk in. Na ongeveer 40 jaar arbeid is daar ook niet veel meer van over. De 440's hadden op hun top 365 pk af fabriek, dit waren wel de high power versies van eind jaren 60. Ben zelf ook een 440 aan het bouwen, bij mij zitten er andere zuigers in, een andere nokkenas en wat andere upgrades, niks geks. Verwachting is tegen de 400 pk. Vandaar dat ik benieuwd was naar de aanpassingen, 550 haal je niet zomaar :D Maar wel mooi project, zal een goeie burnout machine worden 8)

_________________
Jaap
'76 Dodge W200 440


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: bodylift D200
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2016 12:58 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo okt 26, 2016 17:47
Berichten: 7
JaapMopar schreef:
Met alleen een nokkenasje en wat edelbrock spul ga je geen 550 pk halen :wink: Weet niet waar die 440 origineel in gelegen heeft maar als het een truck of camper is geweest zat er origineel zo'n 250 pk in. Na ongeveer 40 jaar arbeid is daar ook niet veel meer van over. De 440's hadden op hun top 365 pk af fabriek, dit waren wel de high power versies van eind jaren 60. Ben zelf ook een 440 aan het bouwen, bij mij zitten er andere zuigers in, een andere nokkenas en wat andere upgrades, niks geks. Verwachting is tegen de 400 pk. Vandaar dat ik benieuwd was naar de aanpassingen, 550 haal je niet zomaar :D Maar wel mooi project, zal een goeie burnout machine worden 8)



update! m'n maat die enkele eigenaars geleden ook al s nr de d200 was gaan kijken heeft een oude mail teruggevonden van de toemalige eigenaar: ik weet nu ook de naam van de bouwer en heb 'm een berichtje gestuurd maar dit is wat er in de mail stond + enkele foto's

"de bak is aangepast,
het staartstuk is veranderd (staan bekend om afbreken, doet deze nu niet meer),
de bak is gereviseerd,

het blok heeft grotere kleppen,
koppen zijn mild geflowed,
gesmede zuigers (merk wist hij niet meer),
andere tuimelaars (69 euro per stuk)
andere nokkenas,
koppen gereviseerd,
onderblok gereviseerd.

Blok en bak hebben na revisie nog maar 10.000 km gedraaid en zijn nog als nieuw.
Sjak Brak van het forum stond erbij dat de wagen gestart werd na een lange periode van stilstaan, liep meteen als een zonnetje."


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling