Bedankt Martin!
Nightrunner schreef:
Het ligt er een beetje aan wat je met flushen wilt bereiken.
Gewoon onderhoud, preventief.
Als je transmissie kuren vertoon dan verhelp je dat zeker niet door hem te laten flushen. Dan kun je beter een diagnose laten stellen voordat je er nieuwe olie en filter opgooit.
Je olie vervangen met flushen kan natuurlijk wel, alleen is het een stuk goedkoper om zelf even 2 keer je olie te vervangen.Dan weet je zeker dat ook alle losse troep onderin je pan eruit komt, en er een nieuw filtertje gebruikt wordt. Iets wat nog wel "vergeten" worden met flushen.
Met flushen krijg je trouwens nooit alle troep eruit, in de koppelomvormer, kleppenhuis, koeler en alle kleine kanaaltjes in de transmissie blijft het gewoon zitten.
Het principe wat ik bedoel kun je lezen op automaatspoelen.nl gelijkwaardig aparatuur heeft mijn garagist.
Lijkt mij dat hier wel alle troep mee uit gaat, of deel je deze mening niet??
Je oude olie kun je het beste vervangen door atf+4 , deze olie gaat erg lang mee en heeft erg goede kwaliteiten zowel koud als warm. Deze olie moet iets vaker vervangen worden in dit type (46RE)transmissie dan in de nieuwere type(545RFE) vanaf 2002.
Maar dat ligt er puur aan dat de nieuwere type allemaal rollagers hebben en die vervuilen veel minder. Ook worden de nieuwere type transmissies minder heet, blijft de olie ook langer goed.
Bij een verversing gaat er ongeveer een liter of 5 in. Als de transmissie gereviseerd is een liter of 12
Gr
Martin