Het is nu do maart 28, 2024 19:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 215 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Dim's W200 V8
BerichtGeplaatst: zo sep 20, 2015 13:38 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 27, 2013 11:22
Berichten: 189
Uiteindelijk heb ik dit probleem nog opgelost destijds
Heb een andere vin gehaald bij van dijck.

En ik rijdt nu echt al een tijd met plezier rond.
Heb nog een filmpje van een week geleden beetje lol maken in een blubber straatje.
https://www.youtube.com/watch?v=on1T1WtxCkE

_________________
Dmitri
Dodge W200 (hobby)
Volkswagen golf (daily)
Corvette C3 (WIP)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dim's W200 V8
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2015 12:59 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 27, 2013 11:22
Berichten: 189
Heb ik weer hele zaterdag lekker aan het rijden geweest met de dodge zelfs nog met de autotransporter er achter.
Wil ik hem zondag ochtend starten slaat hij niet aan dus probeer nog een paar keer zie ik allemaal rook onder de kap.
Blijkt nu dat mijn dynamo kortsluiting heeft gemaakt en bijna alle kabels zijn gesmolten.
De dynamo zat mij al langer dwars dus ga nu een nieuwe er in zetten.
Maar met mijn kabelboom zit ik te twijfelen zijn er ook nieuwe te krijgen voor w200's?

Hier nog een foto van hoe het erbij stond.
Afbeelding

gelukkig kon ik na het losmaken van de dynamo nog wel rijden om hem naar de stalling te brengen daar meteen heel de kabelboom er uit gehaald die onder de kap zit.
En daar is toch echt meer gesneuveld eigenlijk knap dat ik geen kortsluiting meer kreeg onder het rijden.

_________________
Dmitri
Dodge W200 (hobby)
Volkswagen golf (daily)
Corvette C3 (WIP)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dim's W200 V8
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2015 13:08 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
Ik denk dat je het beste zelf een nieuwe kunt maken, Misschien kun je ergens een voorbeeld lenen?
let goed op kabeldiktes.

Ook de oude , en zelfs NOS (New Old Stock) zijn al weer wat jaartjes oud, en aan de binnenkant van de isolatie worden de draden dan alweer groen/zwart van de oxidatie (roesten) en zorgen zo weer voor verhoogde weerstand (en dus problemen) bovendien kosten die NOS kabelbomen ook de hoofdprijs!

succes

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dim's W200 V8
BerichtGeplaatst: zo dec 06, 2015 12:59 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 27, 2013 11:22
Berichten: 189
Ik heb er een beetje over nagedacht wat ik nu precies wil gaan doen.

Ik ga in ieder geval het blok er eens uit takelen.
Hier wil ik een snellere nokkenas in leggen ander inlaat spruitstuk uitlaat spruitstuk en een andere caberateur.
Ook wil ik mijn versnellingsbak reviseren en eigenlijk mijn tussenbak ook.
Nu ben ik alleen nog op zoek naar een adresje die de spullen heeft om een tussenbak te reviseren.
Ook wil ik op mijn achterwielen spacers plaatsen omdat deze echt een stuk verder naar binnen staan als mijn voorwielen.

Dit wil ik in ieder geval deze winter gedaan hebben zodat ik er volgend jaar weer lekker mee kan cruisen.

_________________
Dmitri
Dodge W200 (hobby)
Volkswagen golf (daily)
Corvette C3 (WIP)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dim's W200 V8
BerichtGeplaatst: zo dec 06, 2015 14:38 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
Dat naar binnen staan van de achterwielen is normaal, dat is gedaan om (een beetje) de rechtuitstabiliteit ten goede te komen en (een groter deel) de (toch al grote) draaicirkel korter te maken.
dit te verbreden heeft alleen nut als je er iets van een campercontainer op hebt staan, zodat je meer stabiliteit krijgt.

Wat voor een versnellingsbak heb je?

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dim's W200 V8
BerichtGeplaatst: ma dec 21, 2015 14:58 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 27, 2013 11:22
Berichten: 189
Ik ga ze toch naar buiten zetten met spacers.
Hoorde van een vriend die achter mij reed dat het net lijkt of mijn auto krom is dan als ik een bocht maak.
De versnellingsbak is gewon orgineel ik heb nog wat plannen voor de auto in mijn hoofd zitten die ik hopelijk deze winter nog waar kan maken.*

De auto staat er nu zo bij:
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Dmitri
Dodge W200 (hobby)
Volkswagen golf (daily)
Corvette C3 (WIP)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dim's W200 V8
BerichtGeplaatst: do dec 24, 2015 17:18 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Effe een vraag, zijn jou velgen allemaal even breed?
Ik heb de zelfde velgen, maar achter is 10Inch breed en voor 8Inch breed.
Dat ik ze de eerste keer monteerde had ik daar niet op gelet, en had ze verkeerd gemonteerd, toen leek mijn Dodge ook scheef. ;)

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dim's W200 V8
BerichtGeplaatst: za dec 26, 2015 18:36 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 27, 2013 11:22
Berichten: 189
Hey rob bij mij zijn het 2 verschillende maten dat klopt.
Alleen leg ik die van achter naar voren lopen ze aan op mijn stuurstang dus ga ze gewoon iets naar buiten brengen met spacers.
dan hoop ik dat ik daarmee het probleem oplos

_________________
Dmitri
Dodge W200 (hobby)
Volkswagen golf (daily)
Corvette C3 (WIP)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dim's W200 V8
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2015 19:51 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Dim_Dim schreef:
Hey rob bij mij zijn het 2 verschillende maten dat klopt.
Alleen leg ik die van achter naar voren lopen ze aan op mijn stuurstang dus ga ze gewoon iets naar buiten brengen met spacers.
dan hoop ik dat ik daarmee het probleem oplos


De smalle velgen 8j horen voor, dat ze aanlopen bij maximaal sturen klopt. (Naar rechts als ik me goed herinner.... )
Dat komt omdat je banden een te grote diameter hebben! Tov de orginele banden Als je de andere kant op stuurt heb je als het goed is geen last.
Als je goed kijkt vind je een boutje met borg moer, daarmee kun je je maximale stuur uitslag afstellen.

Spacers is ook een optie, maar dan zit het hard van de velg niet meer in lijn met je wiellagers! Gaat heel lang goed, maar het verkort de levensduur van je lagers wel. De keus is aan jou, een boutje 2 slagen los draaien en met een moertje weer borgen, of je knip trekken en investeren in spacers. :D

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dim's W200 V8
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2015 12:53 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
Jeren geleden werd idd door Van Dam deze setjes wielen verkocht, met voor de 8J en achter de 10J velgen.
Dat was om het probleem op te lossen dat de 33" 12,5x16,5 banden aanliepen in de spatschermen voor en op de stuurstang.
en om ze dan toch mooi breed te laten lijken ging achterop de 10J velg.

Hoogstwaarschijnlijk waren dat dan de twee vliegen in een klap, dat ook dat scheef lijken van de Dodge werd opgelost.

Nogmaals, met de 8J velg voorop en de 10J velg achterop met 33 12,5x16,5 banden gaf dat nooit problemen.

een andere oplossing om geen spacer te hoeven gebruiken zou kunnen zijn: een velg met een andere ET (lokatie van het hart van de velg) gebruiken.

(dit zet ik er alleen bij als toelichting voor de mensen die eventueel een hekel hebben aan spacers)

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dim's W200 V8
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 11:37 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2009 17:43
Berichten: 3067
Woonplaats: de hei
Dodge 318 Magnum 5,2liter V8
€ 450,00
http://link.marktplaats.nl/m1001516217

Je kunt er ook deze inhangen heb ik ook gedaan. Past perfect en je gaat er op vooruit alleen een ander inlaat spruitstuk erop en een grote carburateur. Heb je meteen een multiriem en geen piepende v-snaar.

_________________
grt perry

UN HOND ZUNNE GUM!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dim's W200 V8
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 19:41 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 05, 2014 22:18
Berichten: 238
Woonplaats: Dirksland
Lumberjack schreef:
Dodge 318 Magnum 5,2liter V8
€ 450,00
http://link.marktplaats.nl/m1001516217

Je kunt er ook deze inhangen heb ik ook gedaan. Past perfect en je gaat er op vooruit alleen een ander inlaat spruitstuk erop en een grote carburateur. Heb je meteen een multiriem en geen piepende v-snaar.



Past dat echt zonder aanpassingen zoals motor steunen, automaat e.d. ?
Scheelt aardig wat pk's en je blok word er ook 20 jaar jonger op .

_________________
Don't Hurry Be Happy !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dim's W200 V8
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 21:18 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2009 17:43
Berichten: 3067
Woonplaats: de hei
Ja versnellingsbak motorsteunen alles past wel een elektrische brandstofpomp plaatsen.
En ombouwen van injectie naar carburateur.

_________________
grt perry

UN HOND ZUNNE GUM!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dim's W200 V8
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 22:35 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jan 07, 2013 23:59
Berichten: 636
Woonplaats: Maastricht
Na me huidig blok ga ik dat ook doen. Maar wanneer is maar de vraag ding loopt nog altijd dagelijks als een tiet op gas.

Maar twijfel alleen over het vermogen als je dus je huidige inlaat met cab over zet op het nieuwer type blok.

Wat zijn dat de inwendige verschillen tussen de 318 blokken ?

_________________
Dodge W200 info
http://www.dtbweb.nl
http://forum.dtbweb.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dim's W200 V8
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 22:44 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2009 17:43
Berichten: 3067
Woonplaats: de hei
Huidige inlaat gaat niet passen

_________________
grt perry

UN HOND ZUNNE GUM!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 215 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling