Het is nu vr apr 19, 2024 23:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 19:51 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jan 07, 2013 23:59
Berichten: 636
Woonplaats: Maastricht
Dodge staat nu een week stil en heb een lichte olie lekkage.

Het komt van de automaat carterdeksel af aan de onderkant.

Nu wil ik een nieuwe pakking bestellen en dan gelijk olie verversen, lijkt me wel zo logies als er een nieuwe pakking tussen moet :mrgreen:

Alleen hoe kan ik de olie aftappen en bij vullen?

En belangrijkste vraag, want op google vind ik zo effen niks, welke olie moet erin en hoeveel liter gaat er in een automaat bak?

_________________
Dodge W200 info
http://www.dtbweb.nl
http://forum.dtbweb.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 19:56 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
pan voorzichtig los schroeven (niet helemaal), aan een kant wat laten zakken dan loopt de olie er wel uit . er zit geen plug :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 21:17 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 21, 2011 0:41
Berichten: 196
Woonplaats: online
grote kans dat je pannetje niet lekt maar de keerringen van je schakelstangetjes boven op je bak. :roll:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 21:27 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
Ik zuig ze altijd eerst zo veel mogelijk leeg via de pijlstok, daarna zoals peer zegt "pan voorzichtig los schroeven (niet helemaal), aan een kant wat laten zakken dan loopt de olie er wel uit "

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 21:31 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jan 07, 2013 23:59
Berichten: 636
Woonplaats: Maastricht
Mezcaline schreef:
grote kans dat je pannetje niet lekt maar de keerringen van je schakelstangetjes boven op je bak. :roll:



Komt duidelijk tussen de pakking uit de rest is kurk droog..

Oke aftappen weet ik nu hoe het moet thanx daarvoor, maar hoe gaat de olie weer erin? en welke olie moet ik gebruiken en hoeveel liter mag erin?

_________________
Dodge W200 info
http://www.dtbweb.nl
http://forum.dtbweb.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 21:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 21, 2011 0:41
Berichten: 196
Woonplaats: online
ATF dexron2, net zoveel er ingooien als eruit gekomen is en bijvullen via de peilstokbuis.
peilen na een kort ritje zodat alle versnellingen aan bod zijn geweest.
auto in zijn neutraal zetten (handrem) peilen en eventueel bijvullen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 21:51 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jan 07, 2013 23:59
Berichten: 636
Woonplaats: Maastricht
Oke dees week maar eens vernieuwen.

_________________
Dodge W200 info
http://www.dtbweb.nl
http://forum.dtbweb.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 22:08 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 21, 2011 0:41
Berichten: 196
Woonplaats: online
Vergeet niet om meteen het filter te vervangen :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2013 7:27 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Als je nieuwe pakking van kurk is niet te strak aandraaien anders lekt hij weer.
Er gaat ongeveer 5.5L ATF Dexron 2 in.

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2013 8:09 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 30, 2008 22:05
Berichten: 463
Woonplaats: Gasselternijveenschemond
Ik heb eventueel wel een rubberen pakking voor je en een aftap plug. Erg makkelijk als je in de toekomst olie wilt vervangen.

_________________
Martin.
http://www.TransM.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2013 9:47 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Je kan ook de torque convertor aflaten. Daar zit ook nog 3+ liter in.
Tussen motorblok en automaat zit een ijzer plaatje onderaan. Als je dat verwijdert zie je de torque convertor. Nu de krukas verdraaien tot je een aftapplug ziet (maat is 3/8") geloof ik. Dan met een 3/8" ringsleutel of een kleine dop 3/8" waar je achteraan twee platte vlakken slijpt om een steeksleutel op te zetten kan je die plug loshalen. Als ik me goed herinner zit het aftapboutje aan de achterzijde van de torqueconvertor.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2013 11:58 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
bhpaddict schreef:
Je kan ook de torque convertor aflaten. Daar zit ook nog 3+ liter in.
Tussen motorblok en automaat zit een ijzer plaatje onderaan. Als je dat verwijdert zie je de torque convertor. Nu de krukas verdraaien tot je een aftapplug ziet (maat is 3/8") geloof ik. Dan met een 3/8" ringsleutel of een kleine dop 3/8" waar je achteraan twee platte vlakken slijpt om een steeksleutel op te zetten kan je die plug loshalen. Als ik me goed herinner zit het aftapboutje aan de achterzijde van de torqueconvertor.




veel bakke gewisselt bij een w200 . nog nooit een plug in de kopelomvormer gezien :!: je kunt het natuurlijk wel ff zelf maken , maar denkt er aan onbalans wil je ook niet op je bak :!: ik haalde de kopelomvormer er altijd af en als je er dan de tijd voor neemt, kan je er veel olie uitgegooten krijgen :wink:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2013 13:00 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 14:07
Berichten: 1341
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Of er een plug zit in de koppelomvormer verschilt kennelijk nogal.
Bij de mijne zit er wel 1 in, aan de voorzijde, dus aan de motorzijde.

_________________
Patrick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2013 20:03 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Rooienaar schreef:
Of er een plug zit in de koppelomvormer verschilt kennelijk nogal.
Bij de mijne zit er wel 1 in, aan de voorzijde, dus aan de motorzijde.


Zou best wel kunnen dat het de voorzijde is ook. Dat is al wat te lang geleden om dat nog te weten.
Dat er weldegelijk een plug was en ik er een sleutel voor gemaakt heb dmv een dopje 3/8" weet ik nog wel. :wink:

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2016 22:03 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di nov 04, 2014 19:00
Berichten: 20
moetje de koppelomvormer aftappen bij verversen? of kan je dat ook laten?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling