Het is nu do maart 28, 2024 17:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mei 06, 2018 20:54 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 04, 2013 22:55
Berichten: 132
Hallo,

5 jaar geleden ben ik opgestart met het vellen van bomen in bijberoep. Om die reden heb ik een wagen en aanhangwagen gekocht. Omdat mijn gezinsleven er helaas te erg onder begon te lijden, heb ik beslist om te stoppen met dit bijberoep.
Omdat ik mijn wagen dus niet meer nodig heb, had ik hem nu graag verkocht.

De wagen is zeldzaam, momenteel geen enkel ander exemplaar te koop in België, Nederland of Duitsland.
Het betreft een Chevrolet Suburban van 2001, dit in de 2500 uitvoering. Het verschil tussen de 2500 (zogenaamde "3/4-ton") en de veel voorkomende 1500 (zogenaamde "1/2-ton") zit hem in het volgende:
- wielen zitten vast met 8 bouten ipv 6
- zwaardere alternator
- grotere oliekoeler, zowel
- andere automaat (de heavy duty 4L80E)
- bladveren achteraan
- zwaardere assen
- andere motor

Alles aan de wagen is eigenlijk gemaakt om te werken. Het rijklaar gewicht (+- 2900 kg) van de wagen bewijst dit. Ik heb al enkele 4x4's gehad, maar ik heb nog nooit een wagen geweten die zo makkelijk een aanhangwagen weet te trekken.

Ik heb de wagen in het najaar van 2013 met 186000 mijl op de teller in Nederland gekocht. Na een lijdensweg van enkele maanden is de Suburban in januari 2014 gehomologeerd geraakt als alleenstaand geval. De wagen staat nu geregistreerd als een lichte vrachtwagen met 5 zitplaatsen. Er zijn 6 zitplaatsen aanwezig, maar slechts 5 geregistreerde. Eén van de enige 4x4's die nog te registreren zijn als lichte vrachtwagen. 148 euro taks per jaar en geen inschrijvingstaks, noch LPG-taks.

De Suburban heeft, tot ik hem kocht, altijd op benzine gereden. Ik heb op 186000 mijl een Prins gasinstallatie laten plaatsen. De tank van 180 Liter ligt in de koffer, de vuldop is netjes weggewerkt achter de benzineklep. Ook kleppensmering werd geplaatst.

De motor betreft een 6.0 liter V8 benzine motor (Vortec 6000 LQ4 motor) met 237 KW (323 PK) en een koppel van een 500 NM. Momenteel staan er 215000 mijl op de teller. Motor draait zeer goed, onderhoud werd steeds op tijd gegeven.
Recent werd nog een heavy duty trekhaak geplaatst (sleepvermogen van de trekhaak 6350 kg), wettelijk toegestaan sleepvermogen van de wagen (hier in België) is 3500 kg.

De automaat betreft een 4 traps model met een overdrive.

De wagen is zeer basic uitgevoerd. Er is airco aanwezig, centrale vergrendeling en rondom rond elektrische ramen. Ik heb de oorspronkelijke radio laten vervangen door een Kenwood CD-speler met bluetooth en Ipod afspeelmogelijkheden. Ook een achteruitrijcamera werd bijgeplaatst. Er werden toplichtjes bijgeplaatst, de voorlichten werden vervangen door gesmokete varianten. In de wagen werd ook een Diablosport Trinity tuning module bijgeplaatst.

Het kan misschien belangrijk zijn: de wagen wordt nog tot 01/01/2025 toegelaten in Lage emissie zones.

De aanhangwagen heeft een laadvermogen van 8 kuub, een op maat gemaakt afdekzeil en betonplex panelen om tegen de rekken te schroeven worden eveneens bijgeleverd. Vraagprijs voor de aanhangwagen is 3500 euro. Prijs voor auto en aanhangwagen indien samen aangekocht is 15000 euro. Je mag me via mail: maarten.lauwaert at telenet.be of via mijn gsm nr 0472/658930 contacteren voor vragen ed.

Een echte fotoshoot staat nog op het programma, hierbij wel al enkele sfeerfoto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 09, 2018 9:51 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 04, 2013 22:55
Berichten: 132
Remork is verkocht.
Auto is nog beschikbaar


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 11, 2018 21:05 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 04, 2013 22:55
Berichten: 132
Ondertussen deftige foto's kunnen maken. Staan in volgend zoekertje:
https://www.2dehands.be/autos/chevrolet/overige-modellen/zeldzame-chevrolet-suburban-2500-4x4-422363861.html


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2018 19:33 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 04, 2013 22:55
Berichten: 132
Up!

Prijs is bespreekbaar.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 04, 2018 21:18 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 04, 2013 22:55
Berichten: 132
verkocht!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 04, 2018 21:35 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2012 9:23
Berichten: 1179
Woonplaats: Deventer
Mooi, fijn voor je.

_________________
Martin
1996 Dodge Ram 1500 5.9 (Helaas verkocht)
2013 Mazda CX5 GtM
Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling