Het is nu za apr 27, 2024 10:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mei 02, 2010 13:29 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za apr 10, 2010 23:04
Berichten: 680
t geet prima in nederland maar in duitsland doen ze er niks op t blijven nederlandse wetten ne die passen zij niet toe as je niet naar duitsland gaat ist okee

_________________
ex auto's
chevrolet trailblazer 4.2 ''02 4.2 gas
dodge 3500 dually 8.0 v10 4'' lift vrachtwagen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 02, 2010 17:23 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 08, 2008 18:53
Berichten: 63
Woonplaats: venhuizen
wat er precies bij mij inkomen wordt opgeteld zou ik niet weten maar ik moest € 1075 betalen aan bijtelling

Nou weer een jaartje rijden met veel plezier

gr


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 06, 2010 20:53 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 27, 2010 20:10
Berichten: 205
Woonplaats: zuidoost brabant
Super Duty schreef:
paulhout schreef:
heb een f250 benzine van 2008 staan, die klaar staat voor vrachtwagenkenteken, volgens de keurmeester van de rdw, hoeft er geen begrenzer en geen tachograaf in.


Hoop dat je gelijk hebt mbt de begrenzer en tacho en de rest van deze aanpassingen daar kan ik wel meeleven :lol:


Misschien dat Mike H hier nog het een en ander over kan vertellen.
Ik zag net de fotos van zijn truck en hoewel deze op vrachtwagenkenteken staat zag ik geen balk en markerings platen aan de achterzijde en ook geen speciale spiegels?
Hoe zit het nou Mike? :lol:

_________________
ROEL
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 07, 2010 19:05 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
na de keuring kan het meeste er weer vanaf.... :D :D :D

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 11, 2010 14:10 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 18, 2009 14:44
Berichten: 1274
Hallo Peter,

Heb je berichten gelezen op het forum en zag dat jij ervaring hebt met om laten keuren van je pickup.Heb hier over ook een topic(omkeuren naar vrachtwaggel) gelanceerd op het forum maar ben hier nog niet veel wijzer van geworden!

Ik heb hier nogal wat vraagjes over omdat ikzelf voornemens ben mijn F250crewcab om te laten keuren.
Heb de rdw ook vragen gesteld hierover maar zij laten al 2weken niets horen!

1)de zijmarkering moet dat in de vorm van verlichting of mogen dit ook
E-gekeurde oranje reflektoren zijn?
2)de verlichting op het dak,moet dat witlicht zijn of mag je de bestaande oranje verlichting ook onklaar maken?
3)klopt het dat de kosten voor een administratieve keuring ongeveer 60euro zijn of moet je fysiek ook nog naar de keuring met je truck en zo ja wat zijn hiervoor de kosten?
4)moet er nog iets aan je spiegels veranderd worden?
5)mag je de stootbalk achteraan zelf maken of moet er een bepaald keurmerk op zitten?
6)moet er een begrenzer en tachograaf geinstalleerd worden(hierover verschillen de meningen nogal op het forum)
7)klopt het dat de wegenbelasting ongeveer 70euro p/kwartaal bedraagt, ook al rijdt je de truck prive?

Als je zou willen kun je deze vragen ook in het topic beantwoorden,mischien dat er anderen ook mee geholpen zijn

met vriendelijke groet
Roel(SuperDuty)


Roel, een en ander is afhankelijk van het bouwjaar van de auto en de goede wil van de keurmeester van de RDW.
Kom je er met de plaatselijke RDW er niet uit dan kan je kontakt opnemen met de afdeling IKS telefoon 0793458234
Ik moest toendertijd een formulier overleggen met de Technische gegevens van de auto, aan te vragen bij General Motors USA
(International Data Letter, kosten dacht ik +/- 100 USD)

Hier de antwoorden op je vragen:
1.zijmarkering moet branden en reflecteren, dus of allebij of een combinatie van van lamp en reflector (indien de lengte van de auto meer dan 6mtr. is)
2.verlichting op het dak moet wit zijn, alleen de 2 buitenste lampen mogen branden
3.behalve de administratieve keuring krijg je ook nog de kosten van de technische keuring, ik dacht toen een paar honderd euro.
4.de spiegels worden beoordeeld door de keurmeester, als die het zicht voldoende vind is het goed.
5.de stootbalk mag je zelf maken, en deze moet aan een aantal ingewikkelde berekeningen voldoen, maar ook hiervoor geld als de keurmeester zegt het is goed dan is het goed, de balk moet wel minimaal 10x 10cm zijn
6. een begrenzer moet alleen van af een bepaald bouwjaar, ik dacht 2002 of 2004 navragen bij de RDW, een tachochraaf moet alleen als je beroepsmatig vervoer doet, niet als je de auto privé rijdt
7.de wegen belastig is tegenwoordig afhankelijk van het bouwjaar, hoe ouder de auto, hoe hoger het bedrag, heeft met de vervuiling te maken, ik betaal nu 113.00 in de 3 maanden auto is van 1998, is die van jou nieuwer dan betaal je minder, dit telt ook als je de truck privé rijd.

maar de regels veranderen nog al eens, dus ik zou alles nog even navragen bij de RDW afdeling IKS,zij sturen je dan alle papieren waarop de technische eisen vermeld staan.
IKS@rdw.nl
succes Peter

_________________
PeterAfbeelding
2008 Ford F450 4x4 Dually
2001 Bigfoot 30C10.11SL
1977 Mehari 29pk


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 11, 2010 16:36 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 27, 2010 20:10
Berichten: 205
Woonplaats: zuidoost brabant
@Peter

Nou duidelijker had het vlgns mij niet gekund ,zijn we toch weer een stuk wijzer geworden :lol: :lol:
Erg bedankt voor je heldere toelichting!
Greetz Roel

_________________
ROEL
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 23, 2014 22:58 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma jun 23, 2014 22:52
Berichten: 1
Nog iemand die werkelijk zijn pickup heeft laten omkeuren naar een vrachtwagen??
En mag ie dan nog op gas lopen??


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling