Het is nu za apr 27, 2024 15:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2010 10:58 
Hallo liefhebbers, zoals je bij 'ff voorstelle' kon lezen, ben ik op zoek naar een
knappe oldtimer Chevy ter vervanging van mijn 2000 Silverado.
Nu kwam ik op MP een mooie belastingvrije Suburban tegen met bj. '83'
maar toen ik de foto's zag bleek dat de body uit '97' komt.
Er is dus iemand flink aan het sleutele geweest :P
Verkoper/eigenaar gebeld, zegt dattie r tot nou toe geen problemen mee heeft gehad...
Marja, dat is natuurlijk geen garantie dat t ook goed en legaal is.
Op de RDW site staat inderdaad als bouwjaar '83' en ingevoerd in '97',
dus hoogstwaarschijnlijk issie in de US al omgebouwd, maar waarom zou een yank dat doen :?: :roll:
Verder staat ie te boek als een bedrijfwagen (zie je ook aan het kenteken) met geen aantal
geregistreerde zitplaatsen ??? en ondanks de trekhaak o kg op het kenteken.
Dus ik denk dat die auto zowiezo naar de RDW moet om die laatste 2 punten goed te maken
en dan gaan ze natuurlijk verder kijken !
Al met al een hoop vraagtekens, terwijl t toch n een hele fijne gezins/hobbyauto kan zijn.
Dus als iemand van jullie ervaring heeft met dit onderwerp hoor ik het graag,
het laatste wat ik wil is een kat i/d zak, want dan is het eindeoefening met de hobby !
Alvast bedankt gr. Chris


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2010 11:45 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 18:09
Berichten: 2281
Woonplaats: Dubai
chris kijk hier maar eens ff bij for sale
http://www.bsclassiccars.nl/index_frames.html
dat is mobart zit hier ook op het forum

_________________
René....
Afbeelding
2004 Hemi Rumble Bee


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2010 13:12 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
Ik kom op marktplaats ook een '97-er tegen waar de adverteerder bijschrijft: "perfecte basis voor ombouw naar belastingvrij chassis"

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1

Het gebeurt dus vaker, of je er problemen mee kunt krijgen weet ik niet. Ik zie wel dat degene die jij bedoelt EUR 10.000,- meer vraagt als de sub hierboven. Moet je de auto toch zo'n 5 jaar in je bezit hebben voordat het lonend is en hopen dat er in die 5 jaar of daarna niets veranderd in de wetgeving.

Ik zou gaan voor een echte oldtimer.

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2010 13:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 09, 2009 16:13
Berichten: 298
Ik weet wel dat ze bij de mercedes G klasse een maas hebben gevonden in de wet dat ze er een oud chassis gebruiken en een nieuwe opbouw erop monteren dat ie dan belasting voordelen heeft. Aan de andere kant heb je dan natuurlijk wel een oud frame ik zelf zou me niet zo prettig voelen wat betreft veiligheid alles op een oud chasiss ie natuurlijk ook verouderd kwa techniek en veiligheids eisen.

Volgens mij rijden er zelfs een paar nieuwe range rovers rond op een oud chassis zodat er minder of geen belasting betaald hoeft te worden. Zodra hij natuurlijk gekeurd is als oud chassis en nieuwe opbouw dan kan je eigenlijk niks meer gebeuren lijkt mij.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2010 19:13 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 25, 2008 20:23
Berichten: 760
Woonplaats: delfgauw
Solid schreef:
Volgens mij rijden er zelfs een paar nieuwe range rovers rond op een oud chassis zodat er minder of geen belasting betaald hoeft te worden. Zodra hij natuurlijk gekeurd is als oud chassis en nieuwe opbouw dan kan je eigenlijk niks meer gebeuren lijkt mij.


Klopt, mijn buurman had er ook zo een, volgens mij heeft hij er nooit problemen mee gehad..

Van die zitplaatsen zou ik echter wel goed uitzoeken.

_________________
Grt, Martin

98 Dodge ram SS/T sold 06 Dodge Ram SRT-10 sold 05 Hummer H2 sold


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 20, 2010 1:35 
alex2 schreef:
Ik kom op marktplaats ook een '97-er tegen waar de adverteerder bijschrijft: "perfecte basis voor ombouw naar belastingvrij chassis"

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1

Het gebeurt dus vaker, of je er problemen mee kunt krijgen weet ik niet. Ik zie wel dat degene die jij bedoelt EUR 10.000,- meer vraagt als de sub hierboven. Moet je de auto toch zo'n 5 jaar in je bezit hebben voordat het lonend is en hopen dat er in die 5 jaar of daarna niets veranderd in de wetgeving.

Ik zou gaan voor een echte oldtimer.


He alex, ja toen ik die prijs zag dacht ik ook, die heeft zijn toetsenbord op kop gehouden haha, en met dat bedrag
zal die daar nog lang blijven staan, maar ik ben wel benieuwd hoe die er van dichtbij uitziet.
je wordt er in ieder geval nooit dommer van om te gaan kijken :bom: :wink:
oja die link naar MP levert bij mij niks op... gr.Chris


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 20, 2010 1:45 
Solid schreef:
Ik weet wel dat ze bij de mercedes G klasse een maas hebben gevonden in de wet dat ze er een oud chassis gebruiken en een nieuwe opbouw erop monteren dat ie dan belasting voordelen heeft. Aan de andere kant heb je dan natuurlijk wel een oud frame ik zelf zou me niet zo prettig voelen wat betreft veiligheid alles op een oud chasiss ie natuurlijk ook verouderd kwa techniek en veiligheids eisen.

Volgens mij rijden er zelfs een paar nieuwe range rovers rond op een oud chassis zodat er minder of geen belasting betaald hoeft te worden. Zodra hij natuurlijk gekeurd is als oud chassis en nieuwe opbouw dan kan je eigenlijk niks meer gebeuren lijkt mij.


He trucker, voor zo'n oud chassis ben ik nog niet zo bang, het zijn de laatste 20 jaar dezelfde (ladder) chassis
en als je wilt kun al veel doen met nieuwe shocks en springs ( doen ze bij Overhauling ook haha)
en als je een originele belastingvrije Suburban hebt zit je ook met een oud chassis.
In ieder geval bedankt voor de info, dat geeft de mensch weer moed gr.Chris


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 20, 2010 1:50 
martinsrt schreef:
Solid schreef:
Volgens mij rijden er zelfs een paar nieuwe range rovers rond op een oud chassis zodat er minder of geen belasting betaald hoeft te worden. Zodra hij natuurlijk gekeurd is als oud chassis en nieuwe opbouw dan kan je eigenlijk niks meer gebeuren lijkt mij.


Klopt, mijn buurman had er ook zo een, volgens mij heeft hij er nooit problemen mee gehad..

Van die zitplaatsen zou ik echter wel goed uitzoeken.


Bedankt Martin, ja die zitplaatsen is wel een punt, vooral verzekeringstechnisch,
volg. week maar een belletje doen naar de vrienden van de RDW gr Chris


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 21, 2010 11:45 
Nog ff naar mijn eige papiere gekeke, op de rdw site staat bij aantal zitplaatsen ook 'niet geregistreerd'
en op deel 1 zelf word helemaal niks vermeld over zitplaatsen alleen de vermelding 'dubbele cabine'
en ik weet dattie voor 6 inzittenden verzekerd is, dus dan zal t toch wel goed zijn,
blijft t punt dat bij die Sub o kg aan de trekhaak mag, maar dat is nog wel op te lossen
word vervolgd :wink:


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling