Het is nu za apr 27, 2024 22:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 343 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za mei 30, 2009 19:08 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Eigenlijk de maandag pas maar er waren al een deel documenten toegekomen die ze gelukkig al hadden aangevraagd voordat er wijzigingen kwamen omtrend homologatie. Ik val dus nog onder het "oud systeem" en betaal dus niet meer als het tarief nog gaat veranderen en hoef me ook geen zorgen te maken over nieuwe wetten als die er komen.

De truck is dus nu in handen van Luc en Roger van het US Cars center in Weelde.

Dus het wordt afwachten geblazen. Ik zal alle vorderingen hier vermelden om jullie op de hoogte te houden. Zullen wel lange wachttijden tussen zitten :D

Misschien moest de truck voorzien worden van zijverlichting aan de onderkant omdat de truck langer is dan 6m maar dat ging hij nog navragen

Fingers crossed dus... :?

_________________
--JORDY--


Laatst bijgewerkt door Caster op ma maart 14, 2011 21:58, in totaal 8 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 30, 2009 20:20 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 20, 2009 20:56
Berichten: 370
Woonplaats: Booischot (België)
Ha, dan zitten we in het zelfde schuitje. Voor mijne zijn de papieren donderdag geariveerd en hij zou vrijdag moeten gekeurd geweest zijn.
Wat bedoel je eigenlijk met het oude systeem en de nieuwe wetten. Staan er veranderingen op til ?

_________________
Steven.

Silver grey 2004 Dodge Ram 1500 5.7i Hemi 4X4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 30, 2009 20:30 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Veel succes mannen :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft:

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 31, 2009 21:57 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
mopar magic schreef:
Ha, dan zitten we in het zelfde schuitje. Voor mijne zijn de papieren donderdag geariveerd en hij zou vrijdag moeten gekeurd geweest zijn.
Wat bedoel je eigenlijk met het oude systeem en de nieuwe wetten. Staan er veranderingen op til ?


Vanaf 1 mei is het wat duurder geworden, zo'n 250 euro, en de eisen zouden nog wat scherper worden. Roetfilter is zowiezo verplicht nu voor voertuigen vanaf bouwjaar 2005 dacht ik. Kan de komende tijd nog wat duurder worden en nog wat langer gaan duren.
Ze zitten met een achterstand van 1 maand momenteel maar dit is al lang zo.

Als je echt wil rijden zal je met een Duitse brief moeten gaan werken en hem dan voor 3 maanden op Duits kenteken zetten. Kost je natuurlijk weer een paar duizend ofzo. Dan kun je rijden terwijl hier alle papieren aangevraagd worden maar dit gaat in de toekomst ook weer moeilijker worden of helemaal onmogelijk gemaakt worden.

Het precieze weet ik ook allemaal niet...

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 01, 2009 10:09 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 21, 2008 21:39
Berichten: 1273
Woonplaats: geldrop
Ik vraag me eigenlijk af. Is het een soort van ontmoedigingsbeleid?? Waarom moet het zolang duren? Dat een auto aangepast moet worden naar de hier geldende regels en wetten, ok, maar die bureau-cratische papierhandel....En dan lopen ze al lang een maand achter...neem dan wat meer personeel aan. Dan dragen ze ook nog bij aan de oplossing van de huidige financieële crisis.........


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 01, 2009 10:55 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 28, 2009 21:30
Berichten: 800
:lol: het zijn gewoon eikels want het is gewoon een belang van de overheid want het is gewoon een geld klopperei vuile flikkers
als het gaat om voertuigen het leger dan kan er op elke voertuig een kenteken maar wij als burger kan je dood bloeien of heel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel betalen :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

_________________
tom metselaar big boy


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 01, 2009 12:15 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Dat is gewoon het hele alles, geldklopperij. Je betaald je overal blauw aan belastingen. Van je loon wordt ...% afgehouden, dan moet je nog voor de aankoop van een auto ...% belasting betalen, de brandstof nog eens ...% innen en wat blijft er op het laatste over??? Geen zak meer :evil:

Volgens mij willen ze het gewoon tegenhouden dat die "milieu-onvriendelijke" auto's en trucks naar hier worden gehaald en daarom werken ze zo tegen. Als ze echt willen zou je binnen 2 weken alles rond moeten hebben. Waarom gaat het zo snel in Nederland? Daar wordt alles in 1 keer geregeld.
Nee hier moet je eerst x aantal keer naar de keuring dan formuliertje 1 opsturen, wachten....., formuliertje 2, weer wachten......, en zo blijf je bezig.
Binnenkort komt het verlof er weer aan dan zullen die luiwammese weer een week of wat "vertraging" oplopen.

Ik zie het somber in dat ik nog in de zomer kan gaan rijden hoor.

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 01, 2009 13:25 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
sterkte met de papieren... LP uit W :D is ne goeie kerel, die zit er wel achter.

Ze zullen in brussel nooit zeggen dat ze tegen parallelle inport zijn want dan
belemmeren ze vrij verkeer van goederen (strafbaar) maar de praktijk bevestigt
ons vermoeden... Maar je kan gewoon niets beginnen.

"Binnen aanvaardbare periode" moet zo'n dossier rond zijn, dat is een te rekbaar begrip
om te gaan protesteren natuurlijk.

Als je te hard van je toren blaast krijg je gewoon de je de repliek: "maar meneer,
jij hebt toch gekozen om z'n auto in te voeren, niet wij. Niemand heeft je verplicht.
Met een consessiewagen rij je zo de deur uit.Wij moeten de EU regels volgen."

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 01, 2009 13:58 
Ik snap ook niet zo goed waarom der zoveel verschil in moet zijn..

Op de meetings waar ik toch veelal kom in Belgie wordt ik ook vaak gevraagd of dit en dat wel mag bij de keuring.
Heb begrepen dat daar bij jullie toch ook veel problemen zijn met velgen en verlaging en dat soort dingen bij de keuring.

Velgen die niet groter mogen zijn als een bepaalde maat en verlagingen die er met de keuring terug onder uit gaan om vervolgens na de keuring weer te monteren.

Komt dik in orde, duurt even maar dan heb je ook wat he.


Gtrz.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 01, 2009 17:56 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
ze willen hier de grijzen inport helemaal kapot maken let maar eens op :!: ze zijn bezig om via een ander europees land ook te gaan verbieden ,dus niks meer via de tuf . dus alles wat grijs is binnen gekomen via lelystad en dat gaat goed zolang het maar orgineel of in iedergeval bijna orgineel is :!: ze willen gewoon iederen euro die er nu via dit soort praktijken naar het buitenland gaat hier hebben :twisted: sucses er mee caster :thumbright:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 02, 2009 21:38 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 19:23
Berichten: 894
Woonplaats: Kempen Belgie
het zijn allemaal een stelletje zeikerds die :twisted:
Ik ging vandaag (de eerste van de drie dagen dat ik weer thuis ben van een zevendagenweek van 12 uur)
naar het gemeentehuis om een briefje van mijn baas te gaan afgeven dat ik volgende zondag niet kan gaan stemmen op de verkiezingen ; omdat ik moet werken weer zeven dagen lang in duitsland in de tunnel bij 31 graden
kreeg ik van een toevallige passant aan het gemeentehuis te horen dat ze alleen voormiddags werkten :x :x :x :x
ik terug naar huis met mijn dikke bak waar ik hard voor moet werken, kwam ik langs de terassjes gereden waar deze lui van het gemeentehuis zaten te zuipen ,
en me natuurlijk nakeken en ik hoorde ze zeggen , "daar heb je die ene weer met zijn dikke bak" ??????? :evil: :evil: :evil: :evil:
stelletje luiwammesen zijn het, en dikke klootzakken op de koop toe :twisted:

_________________
Groeten Eric

Dodge Ram
Buell X1
Harley Davidson Night Rod Special


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 11, 2009 21:49 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Vandaag niet zo'n leuk nieuws gekregen, zeg maar kl*te nieuws :evil:
Mijn truck kan dus niet als lichte vracht ingeschreven worden maar alleen maar als vrachtwagen omdat hij leeg al 3350kg weegt!!! Dik kl*te dus want ik wist helemaal niet dat dit kon gaan gebeuren. Ben helemaal door de rooie toen ik mijn mail las. Echt om ziek van te worden!!!!!! :evil: :evil:

Ik moet morgen met US Cars gaan bellen om te kijken wat we gaan doen maar ik zie mij genoodzaakt om de truck te verkopen als alles rond is omdat ik simpelweg niet kan rijden met een vrachtwagen omdat ik gen rijbewijs heb hiervoor en ook niet vanplan ben om er een te halen. Reden, te duur!

Vind het echt spijtig maar het is denk ik niet anders, kosten gaan nu ook weer oplopen omdat er een snelheidsbegrenzer moet opkomen, dode hoekspiegel, reflecterende borden achteraan. Hopen dat ik die kosten er nog uit krijg?!

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 11, 2009 21:53 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Tjonge, kan me voorstellen dat je stront ziek word van al die regels, die blijkbaar ook elk jaar weer veranderen. Hoop dat je er goed uitkomt achteraf, succes.

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 11, 2009 22:07 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
Das echt mooi klote

Ik zou alles nog maar heel goed nazoeken of het echt niet kan.
Hoe weet je dat hij 3350kg weegt?
Hebben ze dat gewogen of staat dat op de title?

Een ram 2500 weegt geloof ik 3050 of 3150 en dat zijn toch aardig dezelfde auto's als een F250

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 11, 2009 22:15 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 12:58
Berichten: 215
Woonplaats: Eenrum
licht vracht is i belgie toch tot 3500 kg?

OKé je houd geen laadvermgen over, maar toch

_________________
Marchel

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 343 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling