Het is nu za apr 27, 2024 21:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 343 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di maart 29, 2011 23:04 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 28, 2010 0:34
Berichten: 458
Steele schreef:
Heee, goed nieuws!
Gefeliciteerd, en nou dieselen!!! :blob:



fixed. :mrgreen:

_________________
Tim

1976 Dodge W200-Project
1979 Ford F250 Supercab Dually
1997 Mercury Sable-Daily

I wasn't born with enough middle fingers


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 13:55 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Bijna een jaar geleden.... zullen maar een een updateje doen want de papierwinkel is eigenlijk nog steeds niet in orde :?

Heb na enkele weken eindelijk een reactie terug gehad van de DIV, dienst homologatie!!! Das snel :evil:
Vandaag heb ik dus alle papieren opgestuurd met een leuk briefje erbij of dat ze mijn trekgewicht van NIHIL naar 3500kg kunnen veranderen want op de technische fiche van Ford staat dat 3500kg autonoom geremd mag.

Ben benieuwd hoelang ik nu zonder papieren ga zitten want rij nu dus rond met wat kopietjes van alles... Leg dat maar eens uit aan die blauwe mutsen!


..... en het wachten begint weer ....

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 14:16 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
Wat een leidens weg, maar proficiat. De mijne komt uit Duitsland en had 2900 kg aan ledig gewicht staan.
Hebben ze in Duitsland dus al terug gekeurd en nu hebben ze in Nederland het ledig gewicht op 2800kg gezet en rijklaar op 2900kg.
Lijkt me dat het gewicht bijna het zelfde is als die van jou ( 6.0 power stroke ), zo zie je hoe ermee gestoeid word.
Ik was gelukkig zo klaar met de keuring maar is in het verleden ook wel eens anders geweest.
Veel rij plezier.

Afbeelding
Pieter

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 21:06 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 28, 2010 17:45
Berichten: 1532
Woonplaats: Onder de peperbus
airstreampieter schreef:
Wat een leidens weg, maar proficiat. De mijne komt uit Duitsland en had 2900 kg aan ledig gewicht staan.
Hebben ze in Duitsland dus al terug gekeurd en nu hebben ze in Nederland het ledig gewicht op 2800kg gezet en rijklaar op 2900kg.
Lijkt me dat het gewicht bijna het zelfde is als die van jou ( 6.0 power stroke ), zo zie je hoe ermee gestoeid word.
Ik was gelukkig zo klaar met de keuring maar is in het verleden ook wel eens anders geweest.
Veel rij plezier.

Afbeelding
Pieter


Het is blijkbaar nooit het zelfde.
De mijne staat als 3125 massa rijklaar op papier.

_________________
Afbeelding
2005 Ford F-250 Powerstroke
De Swollenaar


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 21:11 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Hier ook weer wat anders:

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 21:22 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Massa rijklaar is die van mij 3350kg! Hoe ze eraan komen weet geen kat... Ben hem eens op de schaal gaan zetten en kwam toen uit op 2100kg een een beetje met mij er nog in :drunken:
Ik heb volgens mij wel de zwaarste dieselmotor volgens mij maar dan nog.
Zal een dikke vetzak hebben ingezeten op de keuring tijdens de weging zeker?

Nu ja heb een MTM van 4010kg en zolang ik 3500kg trekgewicht krijg vind ik het prima.

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 21:25 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
Caster schreef:
Vandaag heb ik dus alle papieren opgestuurd
Ben benieuwd hoelang ik nu zonder papieren ga zitten want rij nu dus rond met wat kopietjes van alles... Leg dat maar eens uit aan die blauwe mutsen!
....


Waarom stuur jij de originele papieren op :?:
Ik heb een aanvraag gedaan om de bandenmaat te veranderen op mijn PVG.
Op aanraden van de stationchef vd keuring een kopie doorgemaild... :|

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 21:39 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 16, 2010 6:53
Berichten: 592
Woonplaats: AMSTERDAM
De gegevens van een F350 dually uit 2006...

Afbeelding

_________________
☆ Buy a hybrid. I need your fuel !!! ☆


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 21:42 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Waar zou die extra 900 kg voor je dually in zitten?

2 extra wielen, wat bladveren?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 21:51 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 28, 2010 17:45
Berichten: 1532
Woonplaats: Onder de peperbus
RickyV8 schreef:
Waar zou die extra 900 kg voor je dually in zitten?

2 extra wielen, wat bladveren?

Ik heb de mijn pas ook gewogen met mij en mijn dochter erin (100kg).
Toen kwam de teller op 3720kg

_________________
Afbeelding
2005 Ford F-250 Powerstroke
De Swollenaar


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 22:00 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Sammy11 schreef:
Waarom stuur jij de originele papieren op :?:
Ik heb een aanvraag gedaan om de bandenmaat te veranderen op mijn PVG.
Op aanraden van de stationchef vd keuring een kopie doorgemaild... :|


Had ze gemaild erover en ik moest de originele opsturen. Met een kopie konden ze niks doen en werd alles gewoon teruggestuurd werd mij verteld :?

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 22:00 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
Tja, dan neem je copy voor jezelf en stuur het aangetekend op...
Of je gaat het gaan afgeven en vraagt ontvangstbewijs...

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 22:05 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 16, 2010 6:53
Berichten: 592
Woonplaats: AMSTERDAM
RickyV8 schreef:
Waar zou die extra 900 kg voor je dually in zitten?

2 extra wielen, wat bladveren?


Hij is op kenteken gezet mèt truck cap, daarom ook "gesloten wagen" op het kentekenbewijs.
Volgens mij weegt zo'n cap echt niet zo zwaar, want die kan je makkelijk met 4 man eraf tillen.
Ik denk dat ze bij de RDW maar wat doen...

_________________
☆ Buy a hybrid. I need your fuel !!! ☆


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 14, 2012 16:45 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Vandaag kreeg ik deze mail van de homologatiedienst terug....

------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer/mevrouw

Wij hebben het dossier onderzocht en kunnen enkel vaststellen dat de
gegevens waarover wij beschikte (nl. de techn. fiche van de constructeur)
ook in het goedkeuringsverslag zijn opgenomen.
Zo is er inderdaad geen gegeven van de technische toelaatbare maximummassa
van de voertuigcombinatie (MTMS) ingevuld. Enkel de waarde van de techn.
toelaatbare getrokken maximummassa in het geval van aanhangwagen met en
zonder rem (MTSM) is ingevuld. Dit komt omdat ook op de techn. fiche v/d
constructeur enkel deze waarden gegevens zijn.
Gezien het voertuig van Amerikaanse oorsprong is kunnen we niet algemeen
stellen dat de MTMS = MTM - MTSM met rem; zelfs niet afgaande op artikel
32bis punt 3.4 van het KB van 15 maart 1968 aannemen dat deMTMS = MTSM met
rem + G (G = massa voertuig in rijklare toestand).
Bijgevolg kunnen wij enkel een MTMS toekennen indien deze waarde opgegeven
wordt door constructeur adhv van een techn. fiche. Daarvoor kan via de
keuring de nodige documenten worden opgestuurd verwijzend naar dossier
HOMOLVEHIC 39571 en 71625. Na betaling kan er een nieuw document worden
opgesteld.
-------------------------------------------------------------------------------


Als ik het dus goed begrijp moet ik een technische fiche van Ford USA krijgen met de vermelding van MTMS welke nu niet op die fiche staat wat ik heb.
Tot wie moet ik mij wenden hiervoor?

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 14, 2012 16:57 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma nov 29, 2010 18:40
Berichten: 520
Woonplaats: Bekkevoort (België)
Caster schreef:
Vandaag kreeg ik deze mail van de homologatiedienst terug....

------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer/mevrouw

Wij hebben het dossier onderzocht en kunnen enkel vaststellen dat de
gegevens waarover wij beschikte (nl. de techn. fiche van de constructeur)
ook in het goedkeuringsverslag zijn opgenomen.
Zo is er inderdaad geen gegeven van de technische toelaatbare maximummassa
van de voertuigcombinatie (MTMS) ingevuld. Enkel de waarde van de techn.
toelaatbare getrokken maximummassa in het geval van aanhangwagen met en
zonder rem (MTSM) is ingevuld. Dit komt omdat ook op de techn. fiche v/d
constructeur enkel deze waarden gegevens zijn.
Gezien het voertuig van Amerikaanse oorsprong is kunnen we niet algemeen
stellen dat de MTMS = MTM - MTSM met rem; zelfs niet afgaande op artikel
32bis punt 3.4 van het KB van 15 maart 1968 aannemen dat deMTMS = MTSM met
rem + G (G = massa voertuig in rijklare toestand).
Bijgevolg kunnen wij enkel een MTMS toekennen indien deze waarde opgegeven
wordt door constructeur adhv van een techn. fiche. Daarvoor kan via de
keuring de nodige documenten worden opgestuurd verwijzend naar dossier
HOMOLVEHIC 39571 en 71625. Na betaling kan er een nieuw document worden
opgesteld.
-------------------------------------------------------------------------------


Als ik het dus goed begrijp moet ik een technische fiche van Ford USA krijgen met de vermelding van MTMS welke nu niet op die fiche staat wat ik heb.
Tot wie moet ik mij wenden hiervoor?


Je kan misschien eens horen bij
Ford Motor Company (Belgium) N.V.
Hunderenveldlaan 10
1082 Brussel
GPS : 50° 52' 12" N - 4° 17' "

Tel + 32 (0)2.482.2000
Fax +32 (0)2.482.2009

_________________
Grtz Bart
2001 Ford F150 SuperCrew - 5.4 Triton V8


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 343 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling